Podobne wyszukiwania w Google – jak je wykorzystać w SEO i marketingu?
Podobne wyszukiwania w Google od lat należą do nieodłącznych elementów popularnego serwisu. Algorytmy amerykańskiego przedsiębiorstwa indeksują treści dostępne w sieci, łącząc je z wprowadzanymi frazami. Dzięki temu Google jest w stanie przewidzieć Twoje zainteresowanie tematami krążącymi wokół docelowego hasła. Omawiana funkcja pomaga jednak nie tylko użytkownikom przeglądarki. Dowiedz się, jak wykorzystać podobne wyszukiwania w SEO i marketingu!
Czym są podobne wyszukiwania w Google?
Podobne wyszukiwania w Google to lista fraz wpisywanych w przeglądarce przez inne osoby w kontekście wyszukiwanego przez Ciebie tematu.
W większości przypadków wyświetla się ona w dolnej części strony. Frazy znajdujące się bezpośrednio pod wynikami wyszukiwania wykorzystywane są przez copywriterów, specjalistów od pozycjonowania, a także osób zajmujących się marketingiem firmy. Podobne wyszukiwania pomagają również użytkownikom! Powiązane tematycznie hasła pozwalają na kompleksowe podejście do tematu i spojrzenie na niego z perspektywy innych internautów.
Dla przykładu, wyszukiwania często wpisywane przez użytkowników zainteresowanych pozycjonowaniem brzmią:
- Jak szukać po słowach kluczowych?
- Co pomaga wyszukać informacje w Internecie?
- Jak działa wyszukiwarka?
Jak Google dobiera podobne wyszukiwania?
Google nieustannie skanuje Internet za pomocą dostosowanego algorytmu, tzw. Googlebota. Celem danego działania jest dopasowanie fraz wprowadzanych przez użytkowników do treści stron internetowych. Dzięki temu czytany przez Ciebie artykuł może się wyświetlić w wyszukiwarce po wprowadzeniu hasła: „Podobne wyszukiwania w SEO”.
Na podstawie zebranych przez algorytm informacji Google jest w stanie połączyć frazy X z frazami Y najczęściej wpisywanymi przez tych samych użytkowników. Efektem tego są podobne wyszukiwania widoczne w dolnej części popularnego serwisu.
Podobne wyszukiwania a SEO
Widoczne w dolnej części podobne wyszukiwania należą do głównych obszarów zainteresowania copywriterów, content writerów i specjalistów od pozycjonowania (SEO). Search Engine Optimization to działania skoncentrowane na zwiększonej widoczności witryny w Google. Z tego względu pozycjonowanie wywiera bezpośredni wpływ na sprzedaż oferowanych produktów.
Podobne wyszukiwania to konkretna i darmowa baza fraz kluczowych zgodnych z algorytmami Google. Hasła wprowadzane przez innych użytkowników mogą być umieszczane na stronie głównej, w opisach produktów bądź artykułach blogowych. Podobne wyszukiwania to tzw. frazy długiego ogona precyzujące zamiary użytkownika i potencjalnego klienta.
Chcesz poznać zasady pozycjonowania? Oferujemy unikalny kurs SEO, który przygotuje Cię do pracy w zawodzie pozycjonera lub pomoże w promocji własnego biznesu.
Podobne wyszukiwania w Google w marketingu
Podobne wyszukiwania w Google stosowane są nie tylko w kontekście fraz kluczowych. Zbliżone hasła dają specjalistom od marketingu szersze spojrzenie na oczekiwania i potrzeby klientów. Poszerzenie usług o poruszane w zbliżonych wyszukiwaniach aspekty może mieć nieprawdopodobny wpływ na sprzedaż. Aktywność internautów stanowi źródło inspiracji dla marketera. Firma korzystająca z bazy podobnych wyszukiwań zawsze pozostaje w kontakcie z preferencjami odbiorców.
Podobne wyszukiwania a użytkownicy sieci
Z podobnych wyszukiwań w Google korzystają przede wszystkim zwykli użytkownicy sieci! Podobne frazy dają kompleksowe spojrzenie na temat i zasoby wyszukiwarki. Oferowana funkcja usprawnia przyswajanie najważniejszych informacji. Podobne wyszukiwania pozwalają na poszerzenie danego zagadnienia i uzyskanie najbardziej trafnych wyników.
Autouzupełnianie a podobne wyszukiwania
Autouzupełnianie i podobne wyszukiwania często traktowane są jak wyrażenia synonimiczne.
Obie funkcje Google wskazują na hasła poszukiwane przez internautów związane z wprowadzaną frazą. Podobne wyszukiwania dobierane są jednak na innej zasadzie niż podpowiedzi wyszukiwarki w trakcie pisania. W przeciwieństwie do autouzupełniania nie muszą one zawierać dokładnej frazy wprowadzanej przez użytkowników.
AnswerThePublic – analiza podobnych wyszukiwań
Najpopularniejszym narzędziem do znalezienia podobnych wyszukiwań w Google jest AnswerThePublic. Serwis pozwala na darmową analizę kilku fraz dziennie, przedstawiając dziesiątki kombinacji słów kluczowych i pytań formułowanych przez innych użytkowników. Chociaż AnswerThePublic bazuje na funkcji autouzupełniania, frazy wprowadzane przez internautów są bardzo zbliżone do podobnych wyszukiwań.
AnswerThePublic ukazuje również takie dane jak:
- Search difficulty – wskaźnik informujący o trudności pozycjonowania strony pod daną frazę;
- Search volume – liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego w skali miesiąca;
- Cost per click (CPC) – koszt pozyskania jednej wizyty na promowanej witrynie;
- Paid difficulty – wskaźnik określający konkurencją na daną frazę w płatnych wynikach wyszukiwania.
Podsumowanie
- Podobne wyszukiwania to lista fraz powiązanych z wprowadzonym przez Ciebie hasłem w Google.
- Stanowią one bazę fraz kluczowych długiego ogona zgodnych z algorytmami Google.
- Podobne wyszukiwania w Google dają specjalistom od marketingu szersze spojrzenie na oczekiwania i potrzeby klientów.
- Podobne frazy dają użytkownikom kompleksowe spojrzenie na temat i zasoby Google. Dzięki nim korzystanie z wyszukiwarki staje się bardziej intuicyjne.
- Najpopularniejszym narzędziem do wyszukiwania fraz kluczowych długiego ogona jest Answer The Public.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz