Jak wygląda rozwój zawodowy copywritera?

Spis Treści:

Kiedyś „wygodna posadka” była marzeniem każdego, a obecnie… niewiele się zmieniło. Bo przecież nie ma nic lepszego niż pewna praca, dobry zarobek i jeszcze spokój „po godzinach”. Ale to nie bierze się znikąd! Kluczem do tego, by było dobrze i wygodnie, jest ciągły rozwój. Nie musi on zawsze oznaczać morderczego wyścigu szczurów, ale powinien być czymś stałym w karierze zawodowej. A jak wygląda rozwój zawodowy copywritera? Jak wspinać się na coraz wyższe szczeble?

Rola rozwoju zawodowego

Potrzeba bycia lepszym od innych jest cechą niemile widzianą w życiu prywatnym, za to w karierze zawodowej jest zdecydowanie pożądana. Oznacza bowiem chęć i otwartość na ciągłe doskonalenie się, poszerzanie swoich kompetencji i zawodowych horyzontów. Nie da się tego postrzegać inaczej niż w kategorii pozytywnych wartości.

Niechęć do rozwoju zawodowego jest niczym innym jak lenistwem, ponieważ nikt z całą pewnością nie może uznać, że jest już tak dobry w tym, co robi, że nie musi się o nic więcej starać. Od takiej postawy już bardzo blisko do… upadku. A im wyższy będzie koń, tym upadek będzie bardziej bolesny.

Brać chęci do rozwoju oznacza zastój, a nic w przyrodzie nie jest stałe, w tym także pozycja zawodowa. Kiedy bowiem jedni siedzą w miejscu, inni właśnie zrobili krok do przodu, już wiedzą więcej i z pewnością lepiej skorzystać z ich doświadczenia. Właśnie dlatego rozwój zawodowy jest tak ważny – by móc oferować aktualne i odpowiednio zoptymalizowane pod rynek usługi, stanowiące atrakcję i wartość dla innych.

I to dotyczy każdego zawodu, także copywritingu. Tutaj również konkurencja nie śpi, rynek jest coraz bardziej wymagający i trzeba pisać coraz lepiej i lepiej. By wciąż utrzymać się na górze, należy osiągnąć przewagę konkurencyjną.

Jak się rozwijać w copywritingu?

Rozwój zawodowy w copywritingu opiera się głównie na ciągłym rozbudowywaniu swojego portfolio oraz sięganiu po nowe narzędzia tak, by nie dać się zaskoczyć wymaganiami klienta.

Jak dbać o rozwój zawodowy w copywritingu?

  • Czytać. To będzie powtarzane do znudzenia. Czytanie jest podstawą pisania na każdym etapie kariery w copywritingu, niezależnie od tego, na jakiej jest się pozycji.
  • Wyjść z niszy. Trudno mówić o rozwoju zawodowym, jeśli wciąż tkwi się w jednym miejscu i pracuje wyłącznie na jednym rodzaju tekstów w obrębie jednej tematyki. Aby rozwijać się w copywritingu, należy sięgać po coraz to nowe wyzwania, nowe gatunki i zakresy tematyczne, także te, które do tej pory wydawały się niewygodne i nieprzyjazne. Nie zawsze będzie kolorowo, ale warto podjąć ryzyko, by nauczyć się czegoś nowego.
  • Poznawać narzędzia. Jest wiele narzędzi do pracy copywritera, zarówno darmowych, jak i płatnych, które służą tworzeniu jak najbardziej skutecznych i efektywnych pod względem pozycjonowania treści. Warto je poznawać i, co oczywiste, korzystać z nich.
  • Obserwować trendy. Tak samo jak w modzie, tak i w trendy w tworzeniu contentu są zmienne i płynne. I choć każda treść tak naprawdę jest kwestią indywidualną i to klient ma decydujące zdanie co do jej kształtu, warto czasem spróbować go zaskoczyć i zaproponować coś świeżego, innego, wyróżniającego się. Ale to jest możliwie tylko wtedy, kiedy sprawdza się rynek i jest się na bieżąco z treściami, które pojawiają się w sieci. Warto studiować różnego rodzaju teksty – analizować ich formę, rolę poszczególnych akapitów, użyte słownictwo, by swoimi propozycjami móc uderzać w jak najbardziej trafione tony.
  • Brać udział w kursach, szkoleniach, webinarach. One nie są skierowane wyłącznie do copywriterów bez doświadczenia, ale również do tych zaprawionych w bojach, którzy poszukują nowych kierunków, inspiracji i motywów do doskonalenia swoich pisarskich umiejętności.
  • Stworzyć własną stronę. Cóż, skoro szewc bez butów chodzi, tak i dla copywritera posiadanie własnej strony nie jest obligatoryjne, ale jednak mile widziane. I nie chodzi wyłącznie o stronę firmową, bo nie każdy copywriter musi posiadać własny biznes. Obecnie pisanie bloga jedną z najchętniej wykorzystywanych i najpopularniejszych form przekazu w sieci, która doskonale nadaje się do propagowania różnych idei. To świetny sposób na to, by doskonalić swój warsztat „po godzinach”, wzbogacając przy tym portfolio, a także dawać dowód na to, że jest się dobrym w swoim fachu, zarówno pod względem merytorycznym (zakładając, że blog będzie miał określoną tematykę), jak i stylistycznym.
  • Nie tracić czujności. Nigdy nie jest się tak dobrym, by nie można być lepszym. Warto więc czasem wrócić do podstaw, odświeżyć sobie teorię, sprawdzić, czy czegoś się nie przegapiło. Język jest żywym tworem, który wciąż ewoluuje, na co należy być wyczulonym w trakcie całej kariery copywriterskiej.

Rozwój zawodowy copywritera, czyli praktyka czyni mistrza

Tak naprawdę największy wpływ na rozwój zawodowy copywritera ma jego ciągła aktywność pisarska. Teoria jest oczywiście niezbędna, ale na nią był czas na początku, de facto przed rozpoczęciem jakiejkolwiek działalności w zawodzie.

To, na jakim poziomie została przyswojona, powinno się przekładać na teksty. To  ilość zleceń, zadowolonych klientów i różnorodnych tekstów świadczy dorobku i możliwościach copywritera. Oczywiście, stale należy czerpać wzorce i poszerzać swoje kompetencje, jednak doświadczenie i rozwój płyną wyłącznie z praktyki.

Podsumowanie

  • Chęć rozwoju jest wartościową, pożądaną, a nawet nadrzędną cechą w każdym zawodzie.
  • Tym, co najbardziej rozwija w copywritingu, jest ciągłe wzbogacanie swojego portfolio o nowe treści i aktywne pisanie.
  • W rozwoju zawodowym copywritera niezbędne są otwartość na różne doświadczenia pisarskie oraz śledzenie najnowszych trendów dotyczących jakościowego contentu.

Chcesz nauczyć się copywritingu? Weź udział w naszym praktycznym kursie! Gwarantujemy indywidualną naukę, aby błyskawicznie przygotować Cię do zawodu.

Szkolenie z copywritingu

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Roksana Krysa

Roksana z wykształcenia jest filologiem, specjalizującym się w komunikacji społecznej i krytyce literackiej. Współpracowała z wieloma portalami i magazynami kulturalno-literackimi, m.in. z Wirtualną Polską, miesięcznikiem „Śląsk”, ARTpapierem i FA-artem. W 2010 roku zadebiutowała jako prozaik. Pisze od zawsze i szczerze to uwielbia, więc bycie copywriterem to nie tylko jej zawód, ale i pasja. Prywatnie – szczęśliwa mama i żona, miłośniczka literatury, górskich wędrówek, LEGO, gotowania, planszówek, gier karcianych i przyrody. Pisze tak, jak się tego oczekuje, przywiązując jednakową wagę do treści i formy. Cechuje się kreatywnością i wyczuciem stylu. Świetnie przekazuje w tekstach emocje i zgrabnie bawi się słowami. Stara się, by miały one moc sprawczą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu