5 zakładek na stronie firmowej, które warto posiadać
Jeżeli prowadzisz biznes w Internecie, z całą pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, jak istotna dla jego rozwoju jest firmowa witryna. To nie tylko Twoja wizytówka, lecz także źródło informacji o ofercie oraz sposób na przyciągnięcie i zachęcenie potencjalnego klienta do współpracy. Aby osiągnąć sukces, powinieneś zadbać o odpowiednie zakładki na stronie firmowej. Oto 5 tych najbardziej niezbędnych, które pomogą Ci na drodze do sukcesu!
Najważniejsze zakładki na stronie firmowej
Właściwie zoptymalizowane podstrony w witrynie będą niezwykle pomocne w pozycjonowaniu strony i zwiększaniu jej widoczności w Internecie.
Dzięki zakładkom na stronie firmowej zapewnisz potencjalnym klientom dostęp do najważniejszych informacji o firmie i ofercie, odpowiesz na często zadawane przez nich pytania, zadbasz o odpowiednią prezentację produktów lub usług, a także zyskasz szanse na lepsze konwersje.
Które z nich stanowią fundament atrakcyjnego i skutecznego serwisu? Oto 5 najważniejszych, o których warto pamiętać!
O nas
„O nas” to kluczowa zakładka na stronie firmowej, która jest jedną z najczęściej odwiedzanych przez użytkowników. Warto zamieścić tam wszelkie informacje, które mogą okazać się przydatne dla potencjalnego klienta i dzięki którym rozpocznie on współpracę z Tobą, a nie z konkurencją.
Tworzenie podstron w witrynie powinieneś rozpocząć od zakładki, dzięki której przedstawisz się swoim potencjalnym klientom. Każdy z nich, jeszcze przed podjęciem decyzji o zamówieniu produktu lub skorzystaniu z usługi, chce wiedzieć, z kim ma do czynienia i pragnie bliżej poznać firmę, z którą rozpocznie współpracę. Dzięki temu ryzyko podjęcia przez niego złej decyzji będzie o wiele mniejsze.
Co powinno znaleźć się na takiej podstronie?
- Informacje o doświadczeniu, poprzednich realizacjach, uzyskanych certyfikatach i klientach. Wszystko to stanowi potwierdzenie tego, że należysz do największych specjalistów w danej dziedzinie, a rozpoczęcie współpracy z Twoją firmą może zmienić życie klienta na lepsze.
- Informacje o zespole, posiadanych urządzeniach i technologiach. Na podstronie „O nas” możesz zaprezentować swoich pracowników, a także udowodnić klientowi, że do spełnienia jego potrzeb wykorzystasz najlepsze dostępne rozwiązania. Nie bój się chwalić zarówno osiągnięciami, jak i posiadanym zapleczem sprzętowym, które wyróżnia Cię na tle konkurencji.
- Historia firmy. Opowiadając swoim potencjalnym klientom o tym, jak zaczynała Twoja firma i jakie przeszkody musiała pokonać na swojej drodze, niwelujesz dystans. Pokazujesz, że po drugiej stronie jest inny człowiek, który pragnie dawać innym to, co ma najlepsze. Wykorzystaj siłę storytellingu i opowiedz wyjątkową historię, która pozwoli Ci zbudować lepszą przyszłość swojej firmy.
- Powody, dla których warto rozpocząć współpracę z Twoją firmą. Możesz je wypunktować i krótko opisać. Dzięki temu w prosty i czytelny sposób przekażesz potencjalnemu klientowi, dlaczego to właśnie Twoje produkty lub usługi będą dla niego najlepsze.
Zakładkę „O nas” warto wypełnić atrakcyjną, merytoryczną treścią. Staraj się unikać utartych i banalnych sformułowań, na czele z „najwyższą jakością”, „kompleksowością usług” czy „profesjonalną realizacją”. Postaw na kreatywność i oryginalność!
Przeczytaj również
Case study
To podstrona w witrynie, dzięki której pokażesz, w jaki sposób Twoja firma realizuje zadania – od początku do końca. „Case study” to opis poszczególnych projektów, wraz z etapami ich realizacji. Stanowi dla klienta najlepszy dowód na to, że świadczysz doskonałej jakości usługi i nie boisz się opowiadać o swojej pracy „od kuchni”.
W każdym studium przypadku warto dokładnie opisać problem, z jakim zmagała się firma oraz zaprezentować sposoby wykorzystane do tego, aby ten problem rozwiązać. Pokaż, jak realizowane było zadanie w porządku chronologicznym i poprzyj efekty swoich działań liczbami, wykresami, grafikami oraz zdjęciami.
Efekt? Większe prawdopodobieństwo tego, że osoba odwiedzająca stronę zechce dołączyć do grona zadowolonych klientów Twojej firmy.
Kontakt
Nawet doskonale zaprezentowana oferta i pieczołowicie opisany profil firmy nie zapewnią Ci sukcesu, jeżeli klient nie znajdzie Twoich danych kontaktowych.
Warto wyszczególnić je na oddzielnej podstronie w witrynie, a także zachęcić do wysłania wiadomości czy wykonania telefonu.
„Kontakt” należy do najważniejszych zakładek na stronie firmowej, o czym zapomina wielu przedsiębiorców. To nie tylko dane teleadresowe czy mapka z lokalizacją siedziby Twojej firmy, ale również przyjazny formularz, który pozwala na błyskawiczne wysłanie maila, a także niezawodne CTA (Call to Action), jak „Zadzwoń”, „Napisz”, „Dołącz”, „Zapisz się” czy „Zadaj pytanie”.
Na podstronie „Kontakt” możesz również umieścić odnośniki do profili Twojej firmy w mediach społecznościowych, a nawet przedstawić osobę odpowiedzialną za kontakt z klientem. Wszystko to zwiększy szanse na lepsze konwersje.
Blog
O marketingowej sile blogów nie trzeba nikogo przekonywać. Publikując na swojej stronie przydatne artykuły, z jednej strony odpowiadasz na pytania klienta i przekazujesz mu wiele istotnych informacji, a z drugiej budujesz wizerunek specjalisty w danej dziedzinie. Co więcej, blog pozwala wchodzić w interakcję z użytkownikami strony, stanowi dodatkowy sposób na promocję produktów czy usług, a do tego ma ogromny wpływ na skuteczność pozycjonowania witryny.
Warto więc stworzyć taką zakładkę na stronie firmowej, a odnośniki do poszczególnych wpisów zamieszczać np. w dziale aktualności (na stronie głównej). Dzięki temu Twoja firma będzie żyła również w mediach społecznościowych, a Ty zyskasz narzędzie marketingowe, które znacząco przybliży Cię do upragnionego sukcesu.
Przeczytaj również
Kariera
Jeżeli Twoim celem jest rozwój firmy i pozyskiwanie wartościowych pracowników, nie zapomnij o podstronie „Kariera”. W ten sposób zyskasz możliwość publikowania ogłoszeń o pracę, dzięki którym znalezienie potencjalnych kandydatów na poszczególne stanowiska okaże się o wiele prostsze.
Co więcej, dzięki tej zakładce na stronie firmowej zbudujesz wizerunek przyjaznego pracodawcy, a także pokażesz swoją gotowość do ciągłego rozwoju. Pamiętaj tylko, by ogłoszenia o pracę były konkretne i wskazywały korzyści płynące z zatrudnienia w Twoim przedsiębiorstwie („owocowe czwartki” powinny być wyłącznie dodatkiem do atrakcyjnego wynagrodzenia, a nie odwrotnie!).
Podsumowanie
- Jedną z najważniejszych podstron w witrynie jest zakładka „O nas”, dzięki której przedstawisz swoją firmę i zachęcisz do współpracy z nią.
- „Case study” to zakładka na stronie firmowej, która pozwoli Ci pokazać klientom, jak rozwiązujesz ich problemy i jaka jest Twoja recepta na sukces.
- Czytelna zakładka „Kontakt” to podstawa – umieść w niej nie tylko dane firmy, lecz także czytelny formularz i CTA zachęcające do działania.
- Każda firma nastawiona na sukces powinna posiadać swojego bloga – nie zapominaj o tym i spraw, by stał się on nieodłącznym elementem Twojej witryny.
- Jeżeli szukasz sposobu na pozyskiwanie wartościowych pracowników i budowanie wizerunku przyjaznego pracodawcy, stwórz zakładkę „Kariera”.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz