Prowadzenie bloga firmowego – 7 najważniejszych zasad

Spis Treści:

Jeszcze do niedawna prowadzenie bloga jednoznacznie kojarzyło się z pisaniem internetowego pamiętnika, w którym autorzy dzielili się z innymi swoimi przemyśleniami czy problemami. Po latach zmienił się Internet i jego postrzeganie, a także zmieniliśmy się my. I potrafimy wykorzystać tak niepozorny wynalazek, jak blog firmowy, do promocji własnego biznesu.

Po co mi blog firmowy?

Może on stać się jednym z Twoich najważniejszych narzędzi – zarówno do promocji produktów oraz usług, jak i budowania zaufania klientów. Musisz tylko wiedzieć, jak powinno wyglądać prowadzenie bloga firmowego.

Zanim jednak poznamy zasady prowadzenia bloga firmowego, zastanówmy się, dlaczego w ogóle warto go założyć. Przede wszystkim dlatego, że to Twoja długoterminowa inwestycja, która po jakimś czasie będzie przynosić Ci ogromne korzyści. Jakie?

Blog firmowy pozwoli Ci:

  • zbudować pozycję eksperta w branży – dzięki niemu klienci będą wiedzieli, że znasz się na temacie i warto Ci zaufać;
  • nawiązać bezpośrednią relację z klientem – np. poprzez odpowiadanie na jego komentarze albo rozwiązywanie jego problemów poprzez publikację artykułów;
  • zwiększyć zainteresowanie marką – dzięki atrakcyjnym treściom na Twojej firmowej stronie pojawiać będzie się coraz więcej osób;
  • podnieść przychody ze sprzedaży – blog może być idealnym miejscem do promocji produktów i usług;
  • poprawić pozycję witryny w Google – wystarczy tylko, że zadbasz o prawidłową optymalizację swoich artykułów, a być może zdobędą one szczyty wyszukiwarki.

Blog prowadzony przez wiele lat może stać się prawdziwą encyklopedią wiedzy i być miejscem, do którego przybywać będą czytelnicy z różnych stron Internetu. W ten sposób zyskasz wizytówkę swojej firmy, która będzie nieocenionym wsparciem w dążeniu do sukcesu biznesowego.

Jak prowadzić bloga firmowego? 7 zasad

No dobrze, wszystko to brzmi pięknie, ale jak właściwie powinno wyglądać prowadzenie bloga firmowego? Wbrew pozorom nie jest to skomplikowane – wystarczy stosować się do 7 żelaznych zasad, a także poświęcić temu nieco czasu i cierpliwości. Oto, co musisz zrobić, by Twój blog firmowy odniósł sukces!

Bądź ekspertem i zaufanym partnerem

Blog firmowy to jedyne w swoim rodzaju miejsce w Internecie, gdzie właściciel biznesu może pokazać się ze strony eksperta. Fachowe publikacje dotyczące konkretnego zagadnienia uzmysłowią Twoim klientom, że to właśnie Ty jesteś tym, który zna się na rzeczy i któremu warto zaufać. Zwłaszcza jeżeli będziesz dostarczał im oryginalny content, jakiego nie znajdą nigdzie indziej.

Pamiętaj jednak, że prowadzenie bloga firmowego ma nie tylko pomóc Ci zdobyć uznanie wśród klientów, ale również nieść im wiedzę i wsparcie.

Dlatego poruszaj tematy, które ich interesują, pisz zawsze prostym językiem i omijaj banalne kwestie szerokim łukiem. Potraktuj swojego czytelnika uczciwie, jak partnera, a on odwdzięczy Ci się tym samym.

Publikuj regularnie

Początkowo prowadzenie bloga firmowego to mnóstwo entuzjazmu i pasji, które jednak z czasem przeradzają się w żmudny obowiązek. Tymczasem nie ma niczego gorszego od zmniejszenia częstotliwości publikacji albo, co gorsza, całkowitego porzucenia bloga. Pamiętaj o tym, zanim zaczniesz i przygotuj sobie wstępną listę tematów, a także stwórz kilka artykułów na przyszłość. Ustal też stałe daty publikacji, co pozwoli Ci zachować porządek na blogu firmowym i dać czytelnikom pewność, kiedy mogą spodziewać się kolejnych wpisów.

Jeżeli natomiast nie masz czasu na prowadzenie bloga firmowego lub tworzenie kolejnych artykułów przychodzi Ci z coraz większym trudem… skorzystaj z pomocy copywritera! Jego doświadczenie i umiejętności pomogą Ci zaoferować swoim potencjalnym klientom doskonałej jakości content.

Rozwiązuj problemy klientów

A mówiąc inaczej: poruszaj tematy „na czasie”. Kiedy zauważasz, że wielu klientów ma problem z obsługą nowego produktu – opublikuj dla nich stosowny poradnik. Jeżeli dostajesz dużo zapytań w konkretnej sprawie, związanej np. ze świadczonymi usługami – odpowiedz na nie na blogu. No i w końcu – jeśli w Twojej branży dzieje się coś spektakularnego, nie zapomnij skomentować tego poprzez publikację.

Mówiąc krótko – bądź cały czas do dyspozycji klienta i dostarczaj mu content, który go zainteresuje, a także pozwoli rozwiązać jego problemy.

Urozmaicaj swoje wpisy

Pamiętaj, że content to nie tylko słowa składające się w zdania. Wpisy nie powinny być ścianami tekstów, przez które trudno się przedrzeć. Uzupełniaj je więc o filmiki, zdjęcia czy infografiki.

Nie zapominaj też o stałych zasadach tworzenia contentu, a więc stosowaniu akapitów, pogrubień, wypunktowań, atrakcyjnych tytułów i nagłówków. Dzięki temu Twoje publikacje będą bardziej czytelne i atrakcyjne dla odbiorców.

Optymalizuj treści pod SEO

Jak wspomniałem wcześniej, Twój blog firmowy może być sposobem na zdobycie szczytów Google. Wystarczy tylko, że w publikowanych artykułach będziesz stosował frazy kluczowe, linki wewnętrzne i zewnętrzne, a także zadbasz o właściwe meta tagi.

Możesz mieć pewność, że już za samo publikowanie wysokiej jakości treści Google odpowiednio Cię wynagrodzi. Dodatkowa optymalizacja SEO sprawi, że cała Twoje firmowa witryna może być o wiele lepiej widoczna dla użytkowników wyszukiwarki. A to szansa, z której nie można nie skorzystać.

Odpowiadaj na komentarze

Blog to jedyne, obok portali społecznościowych, miejsce w Internecie, umożliwiające wchodzenie w interakcję z klientami. Dlatego też w miarę możliwości odpowiadaj na ich komentarze – zwłaszcza jeżeli dotyczą jakiegoś problemu, Twojej marki lub produktu. Oczywiście bądź przy tym taktowny, obiektywny i pomocny.

Prowadzenie bloga firmowego pozwoli Ci budować zaufanie klientów – dzięki odpowiadaniu na komentarze poczują oni, że po drugiej stronie monitora jest żywy człowiek, który interesuje się ich problemami.

Analizuj skuteczność

Aby Twój blog firmowy osiągnął sukces, powinieneś zadbać o analizę skuteczności swoich wpisów oraz zainteresowania odbiorców. Wystarczy do tego darmowe narzędzie Google Analytics, które dostarczy Ci wiele informacji. Dzięki niemu dowiesz się, jak często czytane są Twoje wpisy, kto się nimi interesuje i jakie ma to przełożenie na skuteczność promocji produktów czy usług.

Dzięki analizom poprawisz błędy, a to pozwoli Ci na stały rozwój. I skuteczniejsze prowadzenie bloga firmowego.

Podsumowanie

  • Głównym celem publikowania artykułów na blogu jest dostarczanie czytelnikom pożądanej wiedzy w przystępnej formie.
  • Korzyści, jakie niesie prowadzenie bloga firmowego to: budowanie eksperckiego wizerunku, nawiązywanie relacji z klientami, większe zainteresowanie marką, poprawienie pozycji strony w Google oraz wzrost sprzedaży.
  • Aby blog firmowy odniósł sukces, powinieneś między innymi: regularnie publikować materiały, mieć ekspercką wiedzę i być tym, któremu można zaufać, dbać o SEO, rozwiązywać problemy czytelników i analizować swoje dotychczasowe działania.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu