40 statystyk o content marketingu, które warto znać

Spis Treści:

Każdego dnia ludzie na całym świecie tworzą i udostępniają 2,5 miliarda gigabajtów treści (Domo, 2021). W 2025 r. liczba ta ma wzrosnąć do 463 miliardów! (Raconteur, 2020). Choć dane te dotyczą ogółu contentu, to jasny znak dla marketerów, że wciąż warto inwestować w marketing treści. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych statystyk, które mogą okazać się pomocne w tworzeniu efektywnej strategii content marketingowej.

Content marketing – statystyki

Dane dotyczą głównie treści pisanych i graficznych, gdyż to właśnie na nich skupiamy się w swojej pracy.

Content marketing – dane ogólne

  • Content marketing jest o 62% tańszy od marketingu tradycyjnego (Content Marketing Institute, 2018).
  • 51% konsumowanej treści pochodzi z wyników wyszukiwania organicznego (Kuno Creative, 2017).
  • W 2021 r. najpopularniejszymi formami content marketingu były: filmy, blogi, infografiki, studia przypadków i wywiady (HubSpot, 2021).
  • 77% użytkowników Internetu regularnie czyta wpisy na blogach (The Future Buzz, 2022).
  • Organiczne rozprzestrzenianie posta na Facebooku trwa 5-24 h, na Instagramie do 21 h, a na LinkedInie nawet do 20 dni! (SoAmpli, 2017).

Wpływ content marketingu na proces zakupowy

  • Aż 95% nabywców B2B jako najbardziej wiarygodny wskaźnik zaufania przy ocenie biznesu wskazuje treść (Visme, 2021).
  • Dla 75% kupujących korzystanie z mediów społecznościowych stanowi część procesu zakupowego (Social Media Today, 2020).
  • 79% kupujących połowę czasu przeznaczoną na robienie zakupów online poświęca dokładnemu zresearchowaniu produktu (HubSpot, 2021).
  • 60% osób kupuje produkt po przeczytaniu artykułu na jego temat (Demand Metric, 2021).
  • W ciągu ostatnich trzech lat nastąpił spadek popularności tzw. gated content – rodzaju treści, które są udostępniane po wypełnieniu formularza (Orbit Media Studios, 2021).

Jak firmy wykorzystują content marketing?

  • 94% content managerów do dystrybucji treści wykorzystuje media społecznościowe (Content Marketing Institute, 2020).
  • 65% marketingowców posiadało udokumentowaną strategię content marketingową (Content Marketing Institute, 2020).
  • 55% marketerów twierdzi, że tworzenie treści na blogu jest dla nich priorytetem, jeśli chodzi o content marketing (HubSpot, 2022).
  • 53% marketerów pracujących w sektorze B2B uważa, że webinaria są najlepszym sposobem na pozyskiwanie wysokiej jakości leadów. (Demand Gen Report, 2021).
  • Dla 44% marketerów (również z sektora klientów B2B) priorytetem w badaniu efektywności content marketingu jest mierzenie ROI (Demand Gen Report, 2021).

Generowanie leadów

  • Firmy, które prowadzą blog, generują o 55% więcej odwiedzin.
  • Blogujące firmy otrzymują też o 97% więcej linków przychodzących niż te, które tego nie robią (HubSpot, 2022).
  • Blogi znacznie zwiększają liczbę zaindeksowanych stron w witrynie – firmy prowadzące blog mają o 434% więcej zindeksowanych stron (HubSpot, 2022).
  • Prowadzenie bloga jest szczególnie intratne dla przedsiębiorstw z sektora B2C – w porównaniu do nieblogującej konkurencji generują aż 88% więcej leadów (HubSpot, 2022).

Jak często publikować? – ilość ma znaczenie

  • Blogi zawierające ponad 54 wpisy generują nawet o 77% więcej ruchu (Impact, 2022).
  • Po opublikowaniu 21-54 artykułów na blogu ruch na nim może wzrosnąć nawet o 30% (Impact, 2022).
  • Gdy witryna ma ponad 300 zindeksowanych stron, generowanie ruchu wzrasta o 236% (Sigma Web Marketing, 2020).
  • Firmy, które mają 401-1000 podstron na swojej stronie, uzyskują 6 razy więcej leadów niż te z 51-100 podstronami (HubSpot, 2021).*
  • Publikowanie 16 postów miesięcznie (najlepiej 4 tygodniowo) generuje 4,5 razy więcej leadów niż publikowanie 4 postów (HubSpot, 2022).

*Efekt kuli śnieżnej świetnie wyjaśnia Jacek Kłosiński w podcaście „Mała Wielka Firma”.

Jak długie powinny być wpisy blogowe?

  • Średnia długość wpisu blogowego wynosi 1500 słów.
  • Większą tendencję do wzrostu liczby udostępnień i lepszego pozycjonowania SEO mają artykuły liczące 7000 słów!
  • W 2021 roku blogerzy poświęcili tworzeniu contentu o 67% więcej czasu niż w 2014 roku.
  • Pisanie posta blogowego (o objętości do 1500 słów) zajmuje średnio 3,5 h.
  • Blogerzy spędzający na pisaniu ponad 6 h uzyskują lepsze wyniki o ponad 31%.

Wszystkie powyższe dane pochodzą z raportu „New Blogging Statistics: Survey of 1067 Bloggers Shows Which Content Strategies are Working in 2021”, stworzonego przez Orbit Media Studios (2021).

Jak tworzyć content, aby generował ruch?

  • 72% marketerów twierdzi, że najlepszym sposobem na uzyskanie wysokich wyników dla wyszukiwań organicznych jest publikacja artykułów poradnikowych, które odpowiadają na pytanie „Jak to zrobić” (Semrush, 2020).
  • Według 44% marketerów treści poradnikowe świetnie sprawdzają się do pozyskiwania leadów (Semrush, 2020).
  • Wpisy blogowe, które zawierają wypunktowania, generują o 70% większy ruch niż artykuły, które ich nie zawierają (Semrush, 2021).
  • Artykuły z długimi nagłówkami (10-13 słów) generują 2 razy większy ruch i są 1,5 raza częściej udostępniane niż artykuły z nagłówkami zawierającymi do 7 słów (Semrush, 2021).

Skuteczność materiałów wizualnych

  • Artykułu blogowe z co najmniej jedną grafiką generują 2 razy większy ruch, 30% więcej udostępnień i 25% więcej linków zwrotnych niż wpisy, które ich nie zawierają (Semrush, 2021).
  • Przeplatanie tekstu grafikami co 75-100 słów skutkuje 2 razy większą liczbą udostępnień (Semrush, 2021).
  • Szczególnie atrakcyjnym rodzajem materiałów są infografiki. Użytkownicy czytają je 30 razy częściej niż cały artykuł (Venngage, 2021)
  • Artykuły, które zawierają infografiki, generują o 178% więcej linków przychodzących (HubSpot, 2022).
  • Wpisy blogowe z osadzonym materiałem wideo uzyskują 12,5 razy większy ruch i 32% więcej udostępnień (Semrush, 2021).

Podsumowanie

  • Jakość contentu ciągle wzrasta, a wraz z nim oczekiwania odbiorców, dlatego największym zainteresowaniem cieszą się wyczerpujące temat, rzetelnie napisane treści.
  • Efektywność content marketingu jest zauważalna dopiero po pewnym czasie, dlatego ważna jest systematyczność publikacji.
  • Im większa ilość wygenerowanego contentu, tym większa szansa na zdobycie zaufania klientów.
  • Ludzie zapamiętują 65% informacji, gdy są sparowane z odpowiednim obrazem, dlatego warto je wizualizować za pomocą fotografii i infografik.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Agata Górska

Agata to copywriterka, która nade wszystko ceni sobie dobry research. Jej artykuły na temat OZE pojawiły się m.in. w Newsweeku i Forbesie. Zdobytą na studiach wiedzę z filmoznawstwa, grafiki i marketingu wykorzystuje w swojej pracy do tworzenia wysokiej jakości contentu (od niedawna również wizualnego). Prywatnie Agata jest fanką filmów, literatury, górskich wędrówek, mocnej kawy, jogi i wywiadów. Agata prowadzi blog Rozmownik, czyli „miejsce spotkań z ludźmi, którym się chce”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki
06.05.2024 Korekta & Redakcja
03.05.2024 Marketing
02.05.2024 Porady & Ciekawostki
01.05.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu