40 statystyk o content marketingu, które warto znać
Każdego dnia ludzie na całym świecie tworzą i udostępniają 2,5 miliarda gigabajtów treści (Domo, 2021). W 2025 r. liczba ta ma wzrosnąć do 463 miliardów! (Raconteur, 2020). Choć dane te dotyczą ogółu contentu, to jasny znak dla marketerów, że wciąż warto inwestować w marketing treści. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych statystyk, które mogą okazać się pomocne w tworzeniu efektywnej strategii content marketingowej.
Content marketing – statystyki
Dane dotyczą głównie treści pisanych i graficznych, gdyż to właśnie na nich skupiamy się w swojej pracy.
Content marketing – dane ogólne
- Content marketing jest o 62% tańszy od marketingu tradycyjnego (Content Marketing Institute, 2018).
- 51% konsumowanej treści pochodzi z wyników wyszukiwania organicznego (Kuno Creative, 2017).
- W 2021 r. najpopularniejszymi formami content marketingu były: filmy, blogi, infografiki, studia przypadków i wywiady (HubSpot, 2021).
- 77% użytkowników Internetu regularnie czyta wpisy na blogach (The Future Buzz, 2022).
- Organiczne rozprzestrzenianie posta na Facebooku trwa 5-24 h, na Instagramie do 21 h, a na LinkedInie nawet do 20 dni! (SoAmpli, 2017).
Wpływ content marketingu na proces zakupowy
- Aż 95% nabywców B2B jako najbardziej wiarygodny wskaźnik zaufania przy ocenie biznesu wskazuje treść (Visme, 2021).
- Dla 75% kupujących korzystanie z mediów społecznościowych stanowi część procesu zakupowego (Social Media Today, 2020).
- 79% kupujących połowę czasu przeznaczoną na robienie zakupów online poświęca dokładnemu zresearchowaniu produktu (HubSpot, 2021).
- 60% osób kupuje produkt po przeczytaniu artykułu na jego temat (Demand Metric, 2021).
- W ciągu ostatnich trzech lat nastąpił spadek popularności tzw. gated content – rodzaju treści, które są udostępniane po wypełnieniu formularza (Orbit Media Studios, 2021).
Jak firmy wykorzystują content marketing?
- 94% content managerów do dystrybucji treści wykorzystuje media społecznościowe (Content Marketing Institute, 2020).
- 65% marketingowców posiadało udokumentowaną strategię content marketingową (Content Marketing Institute, 2020).
- 55% marketerów twierdzi, że tworzenie treści na blogu jest dla nich priorytetem, jeśli chodzi o content marketing (HubSpot, 2022).
- 53% marketerów pracujących w sektorze B2B uważa, że webinaria są najlepszym sposobem na pozyskiwanie wysokiej jakości leadów. (Demand Gen Report, 2021).
- Dla 44% marketerów (również z sektora klientów B2B) priorytetem w badaniu efektywności content marketingu jest mierzenie ROI (Demand Gen Report, 2021).
Generowanie leadów
- Firmy, które prowadzą blog, generują o 55% więcej odwiedzin.
- Blogujące firmy otrzymują też o 97% więcej linków przychodzących niż te, które tego nie robią (HubSpot, 2022).
- Blogi znacznie zwiększają liczbę zaindeksowanych stron w witrynie – firmy prowadzące blog mają o 434% więcej zindeksowanych stron (HubSpot, 2022).
- Prowadzenie bloga jest szczególnie intratne dla przedsiębiorstw z sektora B2C – w porównaniu do nieblogującej konkurencji generują aż 88% więcej leadów (HubSpot, 2022).
Jak często publikować? – ilość ma znaczenie
- Blogi zawierające ponad 54 wpisy generują nawet o 77% więcej ruchu (Impact, 2022).
- Po opublikowaniu 21-54 artykułów na blogu ruch na nim może wzrosnąć nawet o 30% (Impact, 2022).
- Gdy witryna ma ponad 300 zindeksowanych stron, generowanie ruchu wzrasta o 236% (Sigma Web Marketing, 2020).
- Firmy, które mają 401-1000 podstron na swojej stronie, uzyskują 6 razy więcej leadów niż te z 51-100 podstronami (HubSpot, 2021).*
- Publikowanie 16 postów miesięcznie (najlepiej 4 tygodniowo) generuje 4,5 razy więcej leadów niż publikowanie 4 postów (HubSpot, 2022).
*Efekt kuli śnieżnej świetnie wyjaśnia Jacek Kłosiński w podcaście „Mała Wielka Firma”.
Przeczytaj również
Jak długie powinny być wpisy blogowe?
- Średnia długość wpisu blogowego wynosi 1500 słów.
- Większą tendencję do wzrostu liczby udostępnień i lepszego pozycjonowania SEO mają artykuły liczące 7000 słów!
- W 2021 roku blogerzy poświęcili tworzeniu contentu o 67% więcej czasu niż w 2014 roku.
- Pisanie posta blogowego (o objętości do 1500 słów) zajmuje średnio 3,5 h.
- Blogerzy spędzający na pisaniu ponad 6 h uzyskują lepsze wyniki o ponad 31%.
Wszystkie powyższe dane pochodzą z raportu „New Blogging Statistics: Survey of 1067 Bloggers Shows Which Content Strategies are Working in 2021”, stworzonego przez Orbit Media Studios (2021).
Jak tworzyć content, aby generował ruch?
- 72% marketerów twierdzi, że najlepszym sposobem na uzyskanie wysokich wyników dla wyszukiwań organicznych jest publikacja artykułów poradnikowych, które odpowiadają na pytanie „Jak to zrobić” (Semrush, 2020).
- Według 44% marketerów treści poradnikowe świetnie sprawdzają się do pozyskiwania leadów (Semrush, 2020).
- Wpisy blogowe, które zawierają wypunktowania, generują o 70% większy ruch niż artykuły, które ich nie zawierają (Semrush, 2021).
- Artykuły z długimi nagłówkami (10-13 słów) generują 2 razy większy ruch i są 1,5 raza częściej udostępniane niż artykuły z nagłówkami zawierającymi do 7 słów (Semrush, 2021).
Skuteczność materiałów wizualnych
- Artykułu blogowe z co najmniej jedną grafiką generują 2 razy większy ruch, 30% więcej udostępnień i 25% więcej linków zwrotnych niż wpisy, które ich nie zawierają (Semrush, 2021).
- Przeplatanie tekstu grafikami co 75-100 słów skutkuje 2 razy większą liczbą udostępnień (Semrush, 2021).
- Szczególnie atrakcyjnym rodzajem materiałów są infografiki. Użytkownicy czytają je 30 razy częściej niż cały artykuł (Venngage, 2021)
- Artykuły, które zawierają infografiki, generują o 178% więcej linków przychodzących (HubSpot, 2022).
- Wpisy blogowe z osadzonym materiałem wideo uzyskują 12,5 razy większy ruch i 32% więcej udostępnień (Semrush, 2021).
Podsumowanie
- Jakość contentu ciągle wzrasta, a wraz z nim oczekiwania odbiorców, dlatego największym zainteresowaniem cieszą się wyczerpujące temat, rzetelnie napisane treści.
- Efektywność content marketingu jest zauważalna dopiero po pewnym czasie, dlatego ważna jest systematyczność publikacji.
- Im większa ilość wygenerowanego contentu, tym większa szansa na zdobycie zaufania klientów.
- Ludzie zapamiętują 65% informacji, gdy są sparowane z odpowiednim obrazem, dlatego warto je wizualizować za pomocą fotografii i infografik.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz