Copywriting na świecie – w jakich krajach jest popularny?
Copywriting zyskuje na popularności, a skala tego zjawiska zależy od danego kraju. Sprawdźmy więc, w których regionach tworzenie treści rozwija się najszybciej.
Popularność copywritingu w skali globalnej
W ciągu ostatniego roku fraza „copywriting” była wyszukiwana w Google ok. 5,5 mln razy.
Frazy wyszukują nie tylko przedsiębiorcy, którzy potrzebują tekstów, ale także ludzie szukający zarobku w tej branży. Copywriting na całym świecie stał się okazją do rozpoczęcia pracy zdalnej.
Copywriting na świecie
W jakich krajach copywriting cieszy się największą popularnością? Odpowiedź ilustruje poniższa grafika, którą sporządziliśmy na podstawie statystyk z platformy contentwriter.co:
Afryka
Na światowym tle zaskakującą aktywnością wyróżnia się Afryka, w tym przede wszystkim: Nigeria, Kenia i Republika Południowej Afryki. Kraje te cechują się dość wysoką dynamiką PKB oraz notorycznym wzrostem dostępu do Internetu.
W tych rejonach zainteresowanie copywritingiem wynika głównie z chęci znalezienia pracy. Wbrew pozorom, tamtejsza ludność dość dobrze porusza się w sieci – tworzą strony internetowe, które nie odbiegają od standardów europejskich. Ponadto sprawnie posługują się językiem angielskim. Te czynniki sprawiają, że copywriting w Afryce cechuje się wysokim potencjałem wzrostowym.
Azja
W Azji główne ośrodki copywritingu skupiają się w państwach wyspiarskich (Malezja, Filipiny, Indonezja), a także na subkontynencie indyjskim (Indie, Pakistan, Bangladesz i Nepal). W tym drugim rejonie jeszcze większym zainteresowaniem cechuje się content writing, który – biorąc pod uwagę liczbę wyszukiwań – przewyższa copywriting ponad dwukrotnie. Jest to zjawisko, które nie ma odzwierciedlenia w innych częściach globu.
Wysokie zainteresowanie copywritingiem w tych częściach Azji również wynika z rozwoju technologicznego. Przykładowo, w 2018 roku w samych Indiach 20% ludności miało dostęp do Internetu. Rok później liczba ta wynosiła już 40% i wciąż dynamicznie rośnie.
Zainteresowanie copywritingiem w tych rejonach ma też drugą przyczynę – dużą populację. Liczba mieszkańców mówi sama za siebie:
- Indie – 1,38 mld,
- Indonezja – 273 mln,
- Pakistan – 221 mln,
- Bangladesz – 164 mln,
- Filipiny – 109 mln.
Zaznaczmy, że z dużym prawdopodobieństwem również Chiny przejawiają wysokie zainteresowanie tworzeniem treści. Niestety te dane nie są dostępne w Google, gdyż funkcjonuje tam wyszukiwarka Baidu.
Europa
Zainteresowanie copywritingiem w Europie jest względnie wyważone. Nie występują wyraźne ośrodki aktywności, choć lekką inicjatywę przejawia Wielka Brytania, jako kraj o bogatej tradycji pisarskiej. Wyróżniają się także: Polska, Czechy, Rumunia i Serbia.
Niemniej znamiennym jest, że Zjednoczone Królestwo zajmuje dopiero 15 miejsce w skali globalnej. To oznacza, że zainteresowanie copywritingiem koncentruje się głownie na południowym wschodzie, a nie w zachodnich metropoliach, co podpowiadałaby intuicja.
Australia
Zainteresowanie copywritingiem na kontynencie australijskim jest umiarkowane. Australia zajmuje 18 miejsce, a Nowa Zelandia – 29. Każdego miesiąca frazę „copywriter” wyszukuje ok. 8 000 osób.
Ameryka Północna
Zainteresowanie copywritingiem w Ameryce Północnej nie wyróżnia się niczym szczególnym. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych fraza jest wyszukiwana prawie 50 000 razy, jednak w przeliczeniu na liczbę mieszkańców aktywność jest niemal trzykrotnie niższa niż w Polsce.
Ameryka Południowa
Na tle krajów latynoskich wyróżnia się Brazylia, jako największe skupisko ludności na kontynencie. Niemal 220-milionowe państwo wyszukuje frazę „copywriting” 74 000 razy miesięczne.
Podsumowanie
- Największe zainteresowanie copywritingiem przejawia wschodnia Azja, którą cechuje ponadto dynamiczny trend wzrostowy.
- Za rozwój copywritingu odpowiada wiele czynników, takich jak przedsiębiorczość cyfrowa czy coraz powszechniejszy dostęp do Internetu.
- W związku z rosnącą cyfryzacją, w kolejnych latach możemy spodziewać się dalszego, nieprzerwanego wzrostu copywritingu.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz