Dobór Słów Kluczowych W Copywritingu - Jak Wybierać Frazy?
Jak wygląda dobór słów kluczowych w pracy copywritera? Jakie narzędzia wybrać? Zapraszamy do lektury!

Dobór słów kluczowych w copywritingu – jak wybierać frazy?

Pozycjonowanie za pomocą treści jest esencją copywritingu. Poprawa widoczności nasila ruch na stronie, a wraz z tym zwiększa liczbę potencjalnych klientów. To właśnie sprawia, że niewinne pisanie tekstów może być potężną bronią marketingową. Jednakże w tym celu potrzebne są frazy kluczowe – a jakie wybrać, aby treść skutecznie się pozycjonowała? O prawidłowym doborze słów kluczowych dowiesz się w tym artykule!

Słowa kluczowe w copywritingu

Teksty SEO wymagają użycia fraz, na które będą wyświetlane. Oczywiście im częściej wyszukiwane słowo, tym większe efekty marketingowe, lecz trudniej przebić się w Google (konkurencja tłamsi wyniki).

Na ratunek przychodzą długie frazy kluczowe – longtaile, które z jednej strony są wyszukiwane, a z drugiej możliwe do uzyskania. Okazuje się jednak, że nawet wśród rozbudowanych słów znajdziemy pożądane okazy obsadzone przez konkurencję.

Z tego względu warto zadbać o przemyślany dobór fraz kluczowych, aby poświęcać siły na zagadnienia, które są możliwe do wypromowania. Można to zrobić manualnie lub za pomocą odpowiednich narzędzi dla copywritera.

Jak dobierać frazy w tekstach?

Najprostszym sposobem jest wyszukiwanie manualne, a więc wpisanie frazy i sprawdzenie, jakie wyniki otrzymamy. Taka podstawowa informacja zwykle wystarczy, aby dowiedzieć się, czy dysponujesz wystarczającą siłą przebicia, która zapewni wysoką pozycję w Google.

Stosując tę metodę weź pod uwagę następujące warunki:

  • Jakie strony się wyświetlają – czy są to kameralne blogi, czy rozbudowane portale z pokaźnym wiekiem domeny
  • Jaką długość ma ich content – postać wyczerpujących artykułów jest trudniejsza do pokonania od krótkich definicji
  • Jak wiele Ty możesz zaoferować – przemyśl, czy możesz przedstawić zagadnienie bardziej szczegółowo oraz interesująco. Ponadto czy jesteś w stanie uzyskać bogatszy profil linkowy od konkurencji?

Alternatywną, a zarazem bardziej profesjonalną opcją jest skorzystanie z wyszukiwarki słów kluczowych, która określi liczbę wyszukiwań w miesiącu, pokrewne frazy oraz konkurencyjność. Do takich narzędzi zaliczamy m.in KWFinder, Ahrefs czy KeySearch. Są jednak płatne, dlatego mogą nie być najlepszym wyborem dla początkującego copywritera.

Darmowym rozwiązaniem jest Google Keyword Planner, lecz jest on przeznaczony w głównej mierze dla osób zajmujących się reklamą płatną, dlatego wyniki będą odnosić się do Google Ads (np. CPC), a liczba danych przydatnych dla copywritera jest ograniczona.

Z kolei pomysłów do wymyślania tematów dostarczy za darmo ciekawe narzędzie AnswerThePublic.

Dobór fraz kluczowych w copywritingu

Jak widać, wybieranie słów kluczowych nie jest czarną magią, gdyż opiera się na pomyśle + analizie szans. Odpowiednie narzędzia pozwalają oprzeć decyzję na znacznie większej ilości danych, niemniej planowanie tematów jest dostępne dla każdego!

Jeśli chciałbyś otrzymać kompleksową strategię copywriterską wraz z wykazem słów kluczowych dla swojej firmy – wejdź w kontakt i napisz do nas, a my się tym zajmiemy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *