E-mail marketing – jak zarabiać w Internecie, wysyłając maile?

Spis Treści:

Każdego dnia dostajemy niezliczoną liczbę wiadomości na nasze skrzynki pocztowe, a wiele z nich pozostaje nieprzeczytanych. Niektóre traktujemy jako spam, aczkolwiek są i takie, których wypatrujemy z utęsknieniem. E-mail marketing, bo o nim mowa, to wyjątkowo szybko rosnąca w siłę forma marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje pocztę elektroniczną do komunikacji z klientami. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest e-mail marketing oraz jak wykorzystać to narzędzie do zarabiania online.

Czym jest e-mail marketing?

Jak sama nazwa wskazuje, e-mail marketing opiera się na wiadomościach, które otrzymujemy na nasze skrzynki pocztowe w określonych dniach.

W obecnych czasach, kiedy większość firm przenosi swoją działalność do Internetu, zdecydowanie warto zaprzyjaźnić się z metodami, które w przystępny sposób pozwolą nam zdobywać nowych klientów i utrzymywać dobre relacje z obecnymi.

E-mail marketing ma przewagę nad pozostałymi formami kontaktu z klientem, ponieważ jest on bezpośredni. Dzięki temu, że każdy mail może być (a wręcz powinien!) tworzony indywidualnie, możesz informować klientów o bieżących sprawach w ciekawy sposób. Kiedy będziesz robić to regularnie, klienci zaczną się utożsamiać z Tobą i Twoją firmą. A stąd już tylko krok od zarobienia pierwszej „złotówki” w sieci.

Kilka słów o tym, jak zacząć przygodę z e-mail marketingiem

Jeśli jeszcze nigdy nie korzystałeś z e-mail marketingu w czynny sposób, a byłeś jedynie pasywnym odbiorcą – pora to zmienić! Twój biznes – zarówno działalność sprzedażowa, jak i marka osobista, mogą tylko na tym zyskać. A zatem, od czego zacząć?

  1. Przede wszystkim zastanów się, na czym zależy Ci najbardziej i stwórz plan działania.
  2. Rozpisz harmonogram wysyłania treści do klientów, dzięki czemu unikniesz denerwującego chaosu.
  3. Weź pod uwagę, jakich masz klientów, a jakich chciałabyś pozyskać. Skup się nie tylko na ich wieku, płci czy miejscu zamieszkania. Weź pod uwagę również ich zainteresowania, pracę oraz tryb życia.
  4. Pamiętaj o tym, żeby uzyskać pozwolenie od klientów na otrzymywanie od ciebie reklam w formie wiadomości e-mail. Tylko dzięki temu będziesz w stanie działać zgodnie z prawem i osiągniesz pożądane efekty.
  5. Spersonalizuj wiadomości i treść reklam, żeby Twój klient za każdym razem poczuł się wyjątkowo. Pamiętaj również o tym, żeby wszystkie wiadomości były spójne, ale nie nudne. Jest to sztuka, po której opanowaniu możesz zarabiać naprawdę duże pieniądze za pomocą e-mail marketingu.
  6. CTA – „call to action”, czyli pytania lub stwierdzenia, wzywające do działania. Dzięki zastosowaniu takich fraz na końcu wiadomości sprawisz, że Twój odbiorca będzie wiedział, co robić i w jakim celu otrzymał od Ciebie wiadomość.

Rodzaje e-mail marketingu – który wybrać?

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-mail marketingiem, szybko możesz poczuć się przytłoczony z nadmiaru nazw i kwestii z nim związanych. Dlatego przychodzimy ci z pomocą. Można wyróżnić trzy rodzaje e-mail marketingu:

  • Newsletter – to jeden z najbardziej popularnych i najchętniej wybieranych przez twórców i właścicieli firm typów e-mail marketingu. Dzięki niemu jesteś w stanie w szybki sposób nawiązać z odbiorcami kontakt. A co najważniejsze, często jest to długotrwała relacja – nawet wieloletnia. Czy nie brzmi to pięknie? Dzięki temu, że wysyłasz regularnie maile, klient z pewnością nie raz sięgnie po oferowane przez Ciebie produkty.
  • Autoresponder – to funkcja umożliwiająca automatyczne wysłanie odpowiedzi na wiadomość nadawcy. Po otrzymaniu e-maila autoresponder wysyła informację zwrotną o określonej wcześniej treści, np. „Dziękujemy za kontakt. Odpowiemy najszybciej, jak to będzie możliwe.”
  • Katalogi sprzedażowe – jest to idealna opcja dla osób i firm, które skupiają się na sprzedaży konkretnych produktów. E-mail marketing w formie katalogów pozwoli Twoim klientom zapoznać się z produktami wcześniej i wybrać idealny dla siebie.

Niezależnie od tego, która forma e-mail marketingu najbardziej do Ciebie przemawia, zdecydowanie warto zacząć z niego korzystać.

Dzięki niemu będziesz w stanie budować trwałe i długoterminowe relacje z klientami i w przystępny sposób przedstawiać im swój produkty.

Zadbaj o to, żeby maile rozsyłane do klientów były unikatowe. Najlepiej, żeby niosły za sobą powiew świeżości i wyróżniały się na tle konkurencji. Dzięki temu z pewnością po otwarciu skrzynki od razu będą wiedzieli, że w danym dniu do kawy warto przeczytać maila od Ciebie.

Podsumowanie:

  • E-mail marketing opiera się na wiadomościach, które otrzymujemy na nasze skrzynki pocztowe w określonych dniach.
  • Dzięki niemu będziesz w stanie budować trwałe i długoterminowe relacje z klientami i w przystępny sposób przedstawiać im swój produkty.
  • Możemy wyróżnić 3 rodzaje e-mail marketingu: newsletter, autoresponder oraz katalogi sprzedażowe.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Magdalena Wicińska

Magda jest copywriterem i pisze teksty w dwóch językach – polskim i angielskim. Tworzone przez nią treści są najwyższej jakości i zawsze zgodne z wymaganiami klienta. Przed rozpoczęciem pracy Magda dba o odpowiedni research, dzięki czemu wszystkie artykuły jej autorstwa są nie tylko atrakcyjne i poprawne językowo, ale również nasycone wiedzą. W wolnym czasie praktykuje jogę, uczy angielskiego oraz czyta kryminały. Kiedy tylko nadarza się okazja, pakuje walizkę i wraz z mężem zwiedza świat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy