Ile znaków ma tekst? Przeciętna długość dobrego artykułu
Liczba znaków w tekście to czynnik, który wpływa na widoczność strony oraz potencjał marketingowy. Zatem ile znaków powinien mieć dobry artykuł, aby się dobrze pozycjonował w wyszukiwarce Google? O tym w poniższym artykule!
Ile znaków ma tekst?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ długość jest ściśle powiązana z rodzajem tekstu.
Prześledźmy zatem najczęstsze warianty, przeliczając długość na znaki ze spacjami (zzs). Pamiętajmy, że jedna kartka A4 to ~2800 znaków ze spacjami.
Wpisy na bloga
Długość artykułu blogowego mieści się w granicach od 2500 do 10 000 zzs.
Zwykły, należycie rozbudowany artykuł zawiera ok. 5000 zzs. Optymalna liczba zależy od możliwości wyczerpania zagadnienia, a także działań konkurencji.
Niemniej obecny trend marketingowy mówi wyraźnie „im więcej contentu, tym lepiej”. Zatem dobrze stawiać na dłuższe formy pisemne, o ile pozwala na to budżet. Dzięki temu zmaksymalizujesz wyniki SEO.
Opisy produktów
Opisy produktów mają najczęściej długość 500–2000 zzs.
Portale, które stawiają na bardzo rozbudowaną prezentację oferty, mogą przeznaczyć nawet 5000 znaków ze spacjami na pojedynczy opis produktowy.
W tym przypadku mowa o idealnej długości wymaga pewnego rozróżnienia: uwaga potencjalnych klientów jest zawsze ograniczona, dlatego część długości przeznacza się na treść sprzedażową, a resztę treści na informacje techniczne oraz teksty pod SEO.
Jeśli zatem nie zależy Ci na widoczności, kilkuzdaniowy opis w zupełności wystarczy.
Opisy kategorii
Długość opisu kategorii wynosi zwykle 1000–8000 zzs.
Ich podstawowym celem jest wzrost pozycji w wyszukiwarce, dlatego należy się z reguły nastawić na dłuższą formę. Dzięki temu zmieścisz większą liczbę fraz kluczowych oraz linków wewnętrznych, co wpłynie korzystnie na widoczność całego asortymentu.
Ponownie kieruj się zasadą „im więcej treści, tym lepiej”. Jedyne ograniczenia wiążą się więc ze stroną budżetową.
Treści sprzedażowe na Allegro i OLX
Teksty sprzedażowe na portale aukcyjne zawierają zazwyczaj 500–2000 zzs.
Aspekt SEO jest tutaj pomijany, dlatego należy się skupić wyłącznie na zachęceniu klienta do kupna oraz przedstawieniu niezbędnych informacji.
Posty na Facebooka i Instagrama
Optymalna długość treści na social media zależy od tego, na jakim celu marketingowym Ci zależy:
- Slogany oraz teksty służące budowie rozpoznawalności powinny być zwięzłe i przekazywać samą esencję działalności – od 50 do 200 zzs.
- Posty kreujące aktywność to kreatywne treści odnoszące się do branży i oferty – od 200 do 2000 zzs.
- Wpisy specjalistyczne, które mają na celu prezentowanie branżowego contentu, a tym samym budowę wizerunku i wzrost zainteresowania ofertą – od 1000 do 3000 zzs.
Jak sprawdzić, ile znaków ma tekst?
Najprostsze sposoby, aby sprawdzić liczbę znaków w tekście, to skorzystanie z poniższych narzędzi:
Microsoft Word – należy wybrać zakładkę „Recenzja”, a następnie „Statystyka wyrazów”.
Google Docs – z menu należy wybrać zakładkę „Narzędzia”, a następnie kliknąć „Liczba słów”.
Kalkulatory online – najbardziej popularne narzędzia online to m.in. Character calculator, Ile liter i Szeruj.
Podsumowanie
- Jak widać, pytanie, ile znaków ma tekst, jest bardzo ogólne, dlatego nie istnieje precyzyjna odpowiedź i skuteczne uniwersalne rozwiązanie.
- Dopasuj liczbę znaków w tekście do możliwości informacyjnych, działań konkurencji oraz potrzeb odbiorców.
- Pamiętaj, że algorytmy Google skutecznie zacierają wszelkie drogi na skróty – rzetelne i naturalne podejście jest najlepszą strategią, aby realizować zakładane cele biznesowe.
Oceń artykuł:
Komentarze
Bardzo dziękuję za profesjonalny artykuł. Reklama sama w sobie! 🙂