21 skrótów klawiszowych przydatnych w pracy copywritera

Spis Treści:

Co łączy pisarza, copywritera i content writera? Wszyscy pracują w edytorze tekstu, którym najczęściej jest Microsoft Word. Na efektywność tworzenia treści wpływa jednak nie tylko doświadczenie, lekkie pióro i wiedza branżowa. Szczególne znaczenie ma znajomość odpowiednich kombinacji przycisków usprawniających codzienną pracę. Poznaj 21 skrótów klawiszowych przydatnych w pracy copywritera korzystającego z systemu Windows!

Czym są skróty klawiszowe?

Skróty klawiszowe to kombinacje minimum dwóch przycisków umożliwiające programowi wykonanie określonej operacji.

Jednym z tych przycisków jest najczęściej Ctrl, Alt bądź Shift. Skróty klawiszowe wykorzystywane są głównie przez osoby korzystające z edytorów tekstu, takich jak Microsoft Word.
Co możesz osiągnąć, stosując określone kombinacje przycisków na klawiaturze? Skróty pozwolą Ci na wykonanie takich operacji jak:

  • kopiowanie,
  • wycinanie,
  • cofanie i ponawianie,
  • szukanie frazy,
  • zaznaczanie tekstu,
  • drukowanie dokumentu.

Kopiowanie, wycinanie i wklejanie

Za kopiowanie odpowiada jeden z najpopularniejszych skrótów klawiszowych CTRL + C. Zaznaczenie tekstu i wciśnięcie danej kombinacji klawiszy spowoduje „zapamiętanie” danej frazy i przeniesienie jej do pamięci podręcznej komputera. Skopiowany tekst wkleisz za pomocą skrótu CTRL + V.

Kombinacje CTRL + C możesz zastąpić skrótem odpowiadającym za wycinanie, czyli CTRL + X. Wycięty tekst zostanie zarówno skopiowany do schowka, jak i usunięty z wcześniejszej lokalizacji.

Cofnij i ponów

Chociaż copywriterzy uznawani są za specjalistów językowych, błędy są nieodłącznym elementem codziennej pracy nad tekstem. W jaki sposób możesz szybko cofnąć ostatnią czynność w edytorze? Korzystając ze skrótu klawiszowego CTRL + Z!

Kombinacja klawiszy CTRL + Y pozwala z kolei na przywrócenie tego, co wcześniej zostało cofnięte. Ponowne wykonanie akcji działa wyłącznie po wcześniejszym użyciu skrótu CTRL + Z.

Szukanie frazy w tekście

Wyszukiwanie określonej frazy w tekście jest jedną z najczęściej wykorzystywanych funkcji w pracy copywritera. Odpowiada za nią skrót klawiszowy CTRL + F znany przez większość twórców treści. Dlaczego dana kombinacja jest tak często wykorzystywana przez copywriterów SEO?

Skrót CTRL + F pozwala na znajdowanie słów kluczowych w tekście. Dzięki temu po napisaniu możesz się upewnić, że ich rozmieszczenie jest odpowiednie. Jako że optymalizacja może odpowiadać za wyższą pozycję strony w wyszukiwarce, jest to naprawdę istotne.

Efektywne formatowanie treści

Formatowanie utworzonego artykułu jest nieodłącznym elementem pracy copywritera i content writera. Niezależnie od charakteru Twojej pracy, poniższe skróty należą do najpopularniejszych kombinacji stosowanych w edytorze tekstu.

CTRL + B odpowiada za pogrubienie zaznaczonej frazy. Dzięki danej kombinacji możesz wyróżnić najważniejsze fragmenty tekstu, nagłówki czy frazy kluczowe. Popularnym skrótem w pracy copywritera jest również CTRL + U, czyli podkreślenie. Z jego pomocą możesz oznaczyć hiperłącze bądź wyróżnić część akapitu. Kombinacja CTRL + I odpowiada z kolei za pochylenie tekstu. Stosowana jest najczęściej do oznaczenia wypowiedzi lub cytatu.

Formatowanie treści polega nie tylko na wyróżnieniu części tekstu. Istotne jest również poprawienie wyglądu całości za pomocą takich skrótów klawiszowych, jak:

  • CTRL + L – wyrównanie do lewej,
  • CTRL + R – wyrównanie do prawej,
  • CTRL + J – wyjustowanie.

Tworzenie nagłówków

Podstawą każdego artykułu są nagłówki organizujące treść wprowadzaną w edytorze. Struktura tekstu tworzona jest z myślą o czytelniku – śródtytuły informują o najważniejszych informacjach poruszanych w artykule. Jakie skróty odpowiadają za formatowanie nagłówków w edytorze?

  • Ctrl+Alt+1 – Nagłówek 1,
  • Ctrl+Alt+2 – Nagłówek 2,
  • Ctrl+Alt+3 – Nagłówek 3.

Zaznaczanie tekstu

Przed skopiowaniem, wycięciem bądź sformatowaniem tekstu należy go najpierw zaznaczyć. Skrót Shift + strzałka (w bok) pozwala na szybkie zaznaczenie słów w wierszu. Strzałka w dół bądź w górę odnosi się z kolei do całej linijki (w pionie).

Skrót CTRL + A możesz wykorzystać do zaznaczenia całego napisanego tekstu.

Zapisz tekst

Z utratą niezapisanego wcześniej dokumentu spotkała się znaczna część copywriterów, content writerów i pisarzy. Który skrót klawiszowy pozwoli Ci tego uniknąć? Kombinacja CTRL + S pozwala na natychmiastowe zapisanie efektów pracy.

Przełączanie między oknami/kartami

Praca copywritera jest w głównej mierze oparta na nieustannym przełączaniu między różnymi oknami przeglądarki. W jaki sposób możesz usprawnić codzienne tworzenie treści? Stosując skrót CTRL + Tab! Wspomniana kombinacja klawiszy pozwala na sprawne „przeskakiwanie” między kolejnymi oknami. Skrót Alt + Tab odnosi się z kolei do okien programów.

Podsumowanie

  • Skróty klawiszowe to kombinacje kilku przycisków umożliwiające programowi wykonanie określonej operacji.
  • CTRL + C, CTRL + X i CTRL + V to skróty odpowiadające za kopiowanie, wycinanie i wklejanie fragmentu tekstu.
  • Skróty CTRL + Z i CTRL +Y umożliwiają cofanie i ponawianie ostatniej czynności.
  • Za pomocą skrótu CTRL + F możesz wyszukać w tekście wpisaną frazę.
  • Kombinacje CTRL + B, CTRL + U i CTRL + I stosowane są w celu pogrubienia, podkreślenia i pochylenia tekstu.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.7

Jakub Redo

Student psychologii zdrowia z kilkuletnim doświadczeniem w tworzeniu treści. Dobrze się odnajduje w artykułach blogowych, opisach produktów i tekstach nastawionych pod pozycjonowanie. Każdego zlecenia podejmuje się z chęcią odkrycia czegoś nowego i poszerzenia swoich horyzontów myślowych. Prywatnie miłośnik gotowania i treningu siłowego. Pozostaje stale otwarty na nowe doznania – kulinarne i sportowe! Zapalony czytelnik książek psychologicznych i treści związanych z rozwojem osobistym. W pracy korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki czemu każdy tekst doprowadza do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

01.07.2024 Copywriting
28.06.2024 Pozycjonowanie
27.06.2024 E-commerce
26.06.2024 Social Media
25.06.2024 Social Media
24.06.2024 Korekta & Redakcja
21.06.2024 Copywriting
20.06.2024 Porady & Ciekawostki
19.06.2024 E-commerce

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu