Techniki marketingowe – jak polepszyć marketing swojej firmy?

Spis Treści:

W poprzednim artykule przyjrzeliśmy się, co składa się na skuteczny cel marketingowy, dlaczego ich precyzyjne sformułowanie jest ważne oraz na jakich aspektach rozwoju strony warto się skupić. Jeśli nie miałeś okazji zapoznać się z tym tekstem, możesz go przeczytać tutaj: Cele marketingowe – jak je ustalić? Na co zwrócić uwagę?

Dziś kontynuujemy tam, gdzie ostatnio skończyliśmy. Mamy nadzieję, że wasze cele i plany marketingowe są już precyzyjne i ułożone wedle wszelkich pomocnych prawideł. Zatem co dalej? Teraz przejdziemy do ich wypełniania.

Tak jak ogólna strategia jest realizowana poprzez zbiór taktyk, tak samo my podejdziemy do skutecznego egzekwowania naszych celów poprzez techniki marketingowe, których działanie zostało niejednokrotnie potwierdzone. Opisane poniżej zabiegi zdecydowanie przysłużą się Twojej stronie, stanowiąc solidny fundament, bez którego realizacja bardziej dalekosiężnych planów może być utrudniona. Dość wstępu – do dzieła.

Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem SEO i SEM

O tym wspomnieliśmy już ostatnio. Nieprzypadkowo jednak zwracamy na to ponownie uwagę, ponieważ jest to element, którego istotność trudno przecenić. Uzasadnienie jest proste – wyszukiwarki internetowe to podstawowe źródło informacji dla przeciętnej osoby. Mamy wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania = mamy przewagę. A zatem, jak polepszyć swoje notowania w tej dziedzinie?

Monitoruj regularnie notowania swojej strony w wyszukiwarkach

Największą z nich (przynajmniej z tych używanych w Polsce) jest Google, które udostępnia darmowe narzędzie zwane Google Search Console. Świetny sposób na wstępną kontrolę kondycji strony i wyłapania potencjalnych błędów. Poza tym w sieci znajdziesz wiele płatnych narzędzi, oferujących szczegółową rozbiórkę Twojej strony pod tym kątem.

Zadbaj o treść spełniającą wymogi SEO

Strony internetowe składają się w głównej mierze z tekstu, a każdy z nich wpływa na jej ocenę w algorytmach wyszukiwarek.

Sprawa jest prosta – chcemy, by treść naszej strony była przystępna zarówno dla Google, jak i czytelnika. By to osiągnąć, możesz samodzielnie przeanalizować materiały na swojej stronie przy pomocy dostępnych na rynku narzędzi (takich jak wtyczka Yoast SEO) lub skorzystać z korekty opisów.

Jeśli więc w przyszłości chciałbyś poszerzać zawartość swojej strony, warto pomyśleć zawczasu, by wszystkie teksty były zgodne z zasadami SEO copywritingu.

Zoptymalizuj pozostałe elementy strony

Powie ktoś, że strony internetowe to nie tylko tekst, i oczywiście będzie miał rację. Znajduje się na niej również szereg innych elementów, które, ku zaskoczeniu chyba nikogo, nie pozostają bierne względem optymalizacji pod SEO.

Mowa między innymi o takich działaniach jak:

Nie pomijajmy żadnego z nich, bowiem na pewno nie zrobi tego wyszukiwarka przy uwzględnianiu Twojej strony w rankingach.

Skorzystaj również z płatnych reklam w wyszukiwarkach

Mowa o Google Ads, czyli nieorganicznym odpowiedniku SEO. W SEO stosujemy przeróżne działania, by witryna naturalnie wyświetliła się jak najwyżej w tzw. SERP, czyli search engine results page – stronie z wynikami wyszukiwania dla danej frazy.

Zdarzyło Ci się zapewne niejednokrotnie zobaczyć, że niektóre wyniki były wyróżnione i wyświetlały się ponad innymi. To właśnie efekt płatnej reklamy pozwalającej w prosty i skuteczny sposób zwrócić uwagę klienta na Twoją ofertę. Ponownie samo Google wychodzi naprzeciw swoim potencjalnym klientom oferując narzędzie Google Ads – warto rozważyć skorzystanie z tej usługi.

Zadbaj o fachową i merytoryczną treść na swojej stronie

SEO i Google Ads to jedna sprawa, a zawartość strony – czyli ogół materiału – druga. Jest to istotny aspekt szczególnie w przypadku prowadzenia handlu w Internecie – sklepu czy jakiejkolwiek formy świadczenia usług.

Przyciągnięcie potencjalnych klientów to dopiero pierwszy etap, a kolejnym, nawet ważniejszym, jest przekonanie go do nabycia naszego produktu lub skorzystania z naszej oferty.

Dlatego warto zainwestować w profesjonalnie przygotowane materiały dotyczące content marketingu – czyli formy marketingu słowem pisanym. Fachowe i angażujące teksty reklamowe z pewnością zwiększą zainteresowanie oferowanymi przez nas produktami.

Prowadź bloga

Na osobną wzmiankę zasługuje koncepcja zamieszczenia na swojej stronie zakładki z blogiem. Odpowiednio wykorzystane, to narzędzie może przysłużyć się nam na kilka sposobów.

Po pierwsze, poszerzy zasięg naszej strony, dzięki czemu osoby, które nawet hobbystycznie interesują się danym zagadnieniem, mogą na nią trafić.

Po drugie, blog przyniesie nam także korzyści wizerunkowe. Rzetelny i merytoryczny blog to oznaka obeznania z daną materią przez danego sprzedawcę czy usługodawcę, dla którego zapewne jest to nie tylko zawód, ale także prywatne zainteresowanie. Takim osobom zwyczajnie się ufa, bowiem nie sposób nie odnieść wrażenia, że to odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu.

Wykorzystaj social media

Skoro prawie każdy jest na nich obecny, czemu Ciebie tam nie ma? A nawet jeśli Twoja firma posiada już swój profil na jakimś dużym portalu, upewnij się, że wykorzystujesz w pełni jego możliwości marketingowe.

To złożone medium, które może posłużyć Ci zarówno do dotarcia do nowych klientów, jak do utrzymywania kontaktu z obecnymi oraz prezentowania im w przystępny sposób informacji o Twojej nowej ofercie czy przedstawieniu swoich wartości jako marka. A zarazem, zamiast być jedynie odnośnikiem lub pośrednikiem w przekazywaniu treści, może być także skutecznym środkiem reklamy.

Podsumowanie:

W powyższym artykule przedstawiliśmy kilka sprawdzonych metod marketingowych dla prowadzenia działań w internecie. Mamy nadzieję, że pojawiły się w nim informacje przydatne dla każdej osoby pragnącej zwiększyć zasięg swojej strony lub sprzedaż swoich produktów. Po więcej informacji na ten temat zapraszamy do pozostałych wpisów na naszym blogu – znajdują się tam nie tylko rozwinięcia wspomnianych technik, ale także wiele innych informacji z potencjałem na nowe pomysły w biznesie.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Jan Susmaga

Z wykształcenia - filolog/językoznawca, z aktualnego zawodu - korektor i copywriter, z zainteresowania - wszystko po trochu. Lubi pisać, czytać zarówno prozę, jak i literaturę faktu (głównie naukową), oglądać horrory, trenować sztuki walki, próbować nowych rzeczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy