Pomysły na biznes w Internecie - zarabiaj zdalnie! | Content Writer
Sprawdź, jakie przygotowaliśmy pomysły na własny biznes w 2020 roku!

Pomysły na biznes w Internecie – zarabiaj zdalnie!

Szukasz sposobów, by rozwijać swoją karierę bez wychodzenia z domu? Z myślą o takich jak Ty przygotowaliśmy propozycje zdalnych zawodów, które stale zyskują na wartości. Sprawdź nasze pomysły na biznes w 2020 roku!

Pomysł na własny biznes – o czym należy pamiętać?

Otwarcie firmy wiąże się z dużym ryzykiem. Nie wiadomo, czy model biznesowy okaże się trafny, za to koszty stałe są pewne. Całe szczęście, w przypadku pracy zdalnej odchodzi czynsz za wynajmowanie biura, a jedynym podstawowym wydatkiem są obowiązkowe składki ZUS – przez pierwsze dwa lata wynoszą 362,34 zł, a po tym okresie 1354,64 zł.

Mimo wszystko, jeśli szukasz rozwiązań zgodnych z Twoimi zainteresowaniami, nie możesz pominąć kwestii zarobków. To one finalnie decydują, które pomysły na biznes traktujemy poważnie, a które są tylko sposobem na dorobienie do właściwej pensji. W związku z tym pominiemy takie prace w Internecie jak wypełnianie ankiet, gdyż nie przyczyniają się one do trwałego rozwoju ścieżki zawodowej.

Zamiast tego skupimy się na biznesowych pomysłach, które realnie prosperują – co więcej, długoterminowo przewiduje się wzrost ich użyteczności i ogólnej wartości. Tylko w taki sposób możemy przedstawić sensowne propozycje pracy zdalnej, pozwalające na ustabilizowanie życia i stały zarobek. Do każdego zawodu dołączyliśmy bardziej szczegółowe omówienie, abyś już teraz wiedział, w którym kierunku się kształcić oraz jakie dalsze kroki podjąć w praktyce.

Pomysł na biznes w Internecie – propozycje

Przejdźmy zatem do omówienia zdalnych zawodów, które nieustannie zyskują na swojej popularności.

Copywriting

Copywriting polega na pisaniu marketingowych tekstów. Jest zatem pojemną profesją, w której każdy literat znajdzie coś dla siebie.

Firmy potrzebują profesjonalnych treści, aby dobrze pozycjonować stronę, zwiększać konwersję i należycie się prezentować. Coraz więcej przedsiębiorstw wybiera marketing internetowy, gdzie praca copywritera stanowi nieodłączny element działań. Dlatego popularność tego zawodu rośnie, a pula klientów stale się zwiększa. Jeśli zatem pisanie sprawia Ci przyjemność, a dyktanda były Twoją ulubioną formą sprawdzianu, to ta profesja może okazać się idealnym wyborem!

Skąd czerpać wiedzę?

Podstawowym źródłem informacji są książki – i to nie tylko te dotyczące copywritingu, lecz również takie, które Cię interesują i pozwolą nabyć płynności językowej. Im bardziej rozbudowane słownictwo, tym łatwiej formułować ciekawe i atrakcyjne teksty marketingowe. Bez wątpienia dobry copywriter to osoba, która lubi dużo czytać.

Z tego względu innym rozwiązaniem są blogi tematyczne. Tutaj już rekomendujemy, aby na bieżąco śledzić nowinki ze świata copywritingu, gdyż Internet jest zdecydowanie świeższym źródłem informacji. Zawiera wiele ważnych artykułów, na przykład dotyczących struktury pod SEO czy doboru fraz kluczowych. Regularna lektura dotycząca podobnych zagadnień pozwoli Ci poznać techniczną stronę copywritingu i ogólne zasady, jakimi rządzą się marketingowe treści.

I najważniejszy czynnik rozwoju umiejętności – doświadczenie. Im więcej tekstów napiszesz, tym łatwiej będzie Ci tworzyć kolejne teksty. Z czasem poznasz, które zwroty do odbiorców się dobrze sprawdzają, jak trafniej formułować komunikaty sprzedażowe itp.

Zaznaczmy, że zawód ten prężnie się rozwija, a jednym z przejawów jest tworzenie się nowych profesji o węższym zakresie działalności:

  • Content writing – pisanie specjalistycznych tekstów, aby budować wizerunek eksperta i w szczególnym stopniu zwiększać pozycjonowanie przez prezentowanie najwyższej jakości informacji.
  • Ghostwriting – anonimowe pisanie tekstów z przeniesieniem autorstwa na zleceniodawcę; przykładem są scenariusze, e-booki i artykuły blogowe.
  • E-commerce copywriting – opracowanie treści stricte do sklepów internetowych czyli opisów produktów i kategorii, aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupu, a także zwiększyć widoczność strony w Google. Docelowym klientem są również firmy używające platform sprzedażowych, takich jak Allegro i OLX.
  • Social media copywriting – tworzenie postów na Facebooka oraz Instagrama, by angażować odbiorców i zwiększać zasięgi fanpage.

Dodatkowym sposobem na wyróżnienie swoich usług jest pisanie tekstów w obcych językach. Coraz więcej firm kieruje ofertę na rynki zagraniczne, dlatego rośnie zapotrzebowanie na dobrą znajomość języka angielskiego czy niemieckiego w piśmie.

Zarobki

Wynagrodzenie dla copywritera jest uzależnione od ilości dostępnych zleceń, a także jego stawki za 1000 znaków. Profesjonalni copywriterzy, którzy mają stałych klientów i nawiązują współpracę na bardzo dobrych warunkach finansowych, mogą liczyć na zarobki przekraczające nawet 5000 złotych netto.

Jednakże w większości przypadków wynagrodzenie oscyluje w granicach 1000-3000 złotych złotych i może znacząco się różnić z każdym miesiącem.

Transkrypcja

Przepisywanie nagrań to interesująca opcja dla osób, które zaczynają przygodę z pisaniem i nie mają jeszcze dostatecznej wiedzy na temat copywritingu. Praca w transkrypcji nie wymaga wielu kompetencji, gdyż polega na odtworzeniu materiału (najczęściej wywiadu), a następnie przepisaniu usłyszanych słów.

Zaletą tego zawodu jest praca z niepowtarzalnymi informacjami, a przez to brak monotonii – wszak każde nagranie jest inne, dlatego można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Istnieją jednakże pewne utrudnienia, takie jak konieczność stałego skupienia, a także niewyraźne materiały (wymagające poświęcenia większej ilości czasu), które zdarzają się od czasu do czasu.

Skąd czerpać wiedzę?

Transkrybentem może zostać każdy, a do wykonywania pracy nie są potrzebne żadne dyplomy ani specjalne umiejętności. Jeśli masz dobry słuch oraz szczyptę cierpliwości, możesz zrealizować ten pomysł na biznes już dziś!

Zarobki

Za przepisywanie nagrań zwykle pobiera się kwotę w wysokości 2,5-4 złotych netto za 1000 znaków ze spacjami. Godzina materiału to ~50 000 zzs, więc pozwala na zarobek rzędu 125-200 złotych netto.

Nie jest to jednak „godzinówka” – aby opracować taką długość nagrania, trzeba spędzić łącznie ok. 3 godzin na przepisywaniu, sprawdzaniu pisowni oraz formatowaniu. W przypadku słabej jakości materiału czas się dodatkowo wydłuża. Przyjmujemy więc, że realny zarobek na godzinę wynosi 50 złotych na godzinę, co przy stałej dostępności zleceń może wygenerować nawet kilka tysięcy złotych dochodu w skali miesiąca.

Usługi SEO

Ten pomysł na biznes musi być niewątpliwie poparty szerokim zakresem wiedzy. Pozycjonowanie, czyli zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarce, zależy od szeregu czynników, dlatego kompetencje odgrywają tu główną rolę.

Efekty są jednak warte podjętego trudu – coraz więcej firm chce wyświetlać się wysoko w Google, dlatego skuteczni pozycjonerzy mogą liczyć na stały przyrost klientów. Jak w pozostałych przypadkach, zdalny charakter pracy pozwala realizować ten biznes nawet na wsi, a rosnąca wartość wyszukiwarek sprawia, że przyszłość tego zawodu maluje się w jasnych barwach.

Skąd czerpać wiedzę?

Pozycjonowanie wymaga bieżącej wiedzy z uwagi na regularne aktualizacje algorytmów indeksujących. Z tego względu należy śledzić wpisy renomowanych blogów zajmujących się SEO.

Tak samo jak w copywritingu, niezmiernie ważne jest doświadczenie, które pozwoli Ci określić, jakie metody działania są skuteczne. Dlatego na początku, gdy będziesz posiadał już niezbędne zaplecze teoretyczne, spróbuj nawiązać współpracę z firmami za niższą cenę, aby móc eksperymentować i powiększać portfolio. Jeśli Twoja praca zacznie przynosić powtarzalne efekty, reszta pójdzie z górki – specjaliści od pozycjonowania są rozchwytywani przez firmy SEO oraz większe przedsiębiorstwa.

Zarobki

Juniorzy SEO mogą liczyć na wynagrodzenie wynoszące ok. 3000 złotych netto, a ich doświadczeni koledzy zarabiają nawet czterokrotnie więcej. Zarobki są więc w głównym stopniu uzależnione od doświadczenia i umiejętności pozycjonera.

Freelancerzy zarabiają zwykle od 500 do 2000 złotych netto za usługę SEO wykonaną dla jednego kontrahenta w skali miesiąca. W takiej sytuacji liczba klientów ma znaczące przełożenie na kształt zarobków. Przeważnie rozliczenia mają charakter abonamentowy, dlatego dochód jest stabilny na tle pozostałych zawodów.

Grafika

Do tej pory pomysły na biznes były związane z umiejętnościami językowymi, a także z analizą danych. Jeśli jednak przemawiają przez Ciebie zdolności artystyczne, możesz to spieniężyć poprzez świadczenie usług graficznych. W jaki sposób?

Rozwiązań jest wiele – możesz projektować logotypy, infografiki i strony WWW. Nawet firmy, które nie wybrały Internetu jako miejsca działań marketingowych, czasem muszą złożyć zamówienie na stworzenie baneru, katalogu, wizytówki czy ulotki reklamowej. Niezależnie od sytuacji większość przedsiębiorstw nawiązuje współpracę z grafikami, więc nie musisz obawiać się gasnącego popytu.

Skąd czerpać wiedzę?

Jeśli masz artystyczną duszę, to dobrze wiesz, jak zaprojektować grafiki wpadające w oko. Warto jednak uzupełniać wiedzę o techniczne zagadnienia związane z używanymi programami (np. kurs Photoshopa) w celu odkrycia nieznanych funkcjonalności.

I tu bez wyjątku ważną rolę odgrywa doświadczenie, dlatego polecamy początkowo nawiązywać współprace za niższą cenę, aby zbierać opinie klientów i wzbogacać swoje portfolio. Takie ustępstwa zwrócą się w dalszej perspektywie, gdy zaczną odzywać się więksi kontrahenci.

Zarobki

Wynagrodzenie zależy od ilości opracowanych projektów, a więc – tak samo jak w copywritingu – zarobki są związane z dostępnością i rodzajem zleceń.

Przeciętnie, wykonanie ulotki kosztuje 150-250 złotych netto, z kolei zaprojektowanie strony nawet kilka tysięcy złotych. Stąd miesięczne wynagrodzenie znacząco się waha u grafików i może wynosić od 1500 do 8000 złotych netto.

Na co uważać podczas analizowania pomysłu na biznes?

Powyższe propozycje łączy zdalny charakter pracy oraz możliwość rozwoju firmy. Niestety, wraz z tymi korzyściami wiążą się pewne zagrożenia.

Chodzi przede wszystkim o dużą konkurencję, która będzie z Tobą walczyć o pozyskanie klienta. Wiąże się to również z utrudnionym zdobyciem widoczności w Google oraz droższymi kampaniami reklamowymi. Przed podjęciem rywalizacji zbadaj rynek i określ, czy masz dostatecznie dużo zasobów (czasu i oszczędności), by wypromować własny biznes w Internecie.

Dobrym pomysłem jest znalezienie niszy, w której konkurencja nie jest tak silnie rozwinięta (np. zamiast ogólnego copywritingu zająć się copywritingiem medycznym). Wówczas efekty pojawią się znacznie szybciej i nie będą wymagać zbyt dużego nakładu finansowego. Pamiętaj, że w takiej metodzie liczy się timing, by jako jeden z pierwszych odpowiedzieć na nowe potrzeby klientów – a to oznacza, że musisz wykazać się inicjatywą i przeprowadzić gruntowną analizę rynku zamiast szukać gotowych odpowiedzi. Dotarcie do tego momentu bardzo dobrze świadczy o Twojej motywacji –  nam pozostaje już tylko trzymać za Ciebie kciuki!

Przeczytaj także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *