7 najczęściej popełnianych błędów content marketingu. Jak ich uniknąć?

Spis Treści:

Mówi się, że błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi. To prawda, jednak prowadząc strategię content marketingową, warto zrobić wszystko, by ich uniknąć. Każda, nawet niewielka pomyłka, może negatywnie wpływać na wyniki kampanii i zniweczyć Twoje dotychczasowe starania. Dlatego przed Tobą najczęściej popełniane błędy content marketingu – sprawdź, czego nie robić i jak uniknąć ewentualnych pomyłek!

7 błędów content marketingu, których warto unikać

Niestety, wielu przedsiębiorców wciąż popełnia różnego rodzaju błędy content marketingu, które utrudniają pozyskiwanie klientów i wykorzystanie pełnego potencjału tej strategii.

Oto 7 tych kluczowych – unikając ich, znacząco zwiększysz swoje szanse na realizację celów biznesowych!

Rezygnacja z prowadzenia bloga

Blog stanowi dzisiaj najlepsze narzędzie do przekazywania potencjalnym klientom wartościowych treści, zachęcania ich do skorzystania z oferty oraz budowania pozytywnego wizerunku marki. Mówiąc krótko – jeżeli chcesz osiągnąć sukces, musisz go prowadzić.

Publikuj specjalistyczne wpisy zawierające mnóstwo wartościowych wskazówek, informuj odbiorców o firmowych wydarzeniach czy nowych produktach oraz odpowiadaj na potrzeby potencjalnych klientów. Dzięki temu zyskasz wizerunek eksperta w branży, zachęcisz do skorzystania z oferty i skuteczniej wypozycjonujesz swoją witrynę.

Brak regularnych publikacji

Wielu przedsiębiorców, decydując się na założenie bloga, nie wie do końca, jak go prowadzić. Efektem są wpisy niskiej jakości albo bardzo rzadkie publikacje. Tymczasem to właśnie regularność i systematyczność powodują, że Twój blog będzie tętnił życiem i przyciągał nowych odbiorców.

Zadbaj więc o to, by artykuły pojawiały się minimum 1–2 razy w tygodniu – jeżeli nie jesteś w stanie przygotowywać ich samodzielnie, skorzystaj z pomocy doświadczonego copywritera. W ten sposób pozyskasz content, który pomoże Ci w budowaniu pozycji lidera rynku.

Niewykorzystanie potencjału mediów społecznościowych

Jednym z podstawowych błędów content marketingu jest też bagatelizowanie znaczenia social mediów. Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że profesjonalna strona i ciekawy blog wystarczą do odniesienia sukcesu. Niestety, jest to mylne przeświadczenie.

Okazuje się bowiem, że życie cyfrowego świata toczy się główne w mediach społecznościowych. To właśnie one skupiają największą liczbę Twoich potencjalnych klientów i to dzięki nim możesz efektywnie dystrybuować swoje treści. Dlatego wykorzystaj potęgę takich portali, jak Facebook, Instagram czy LinedIn i bądź w stałym kontakcie z odbiorcami Twojej marki. Niezależnie od tego, jaką branżę reprezentujesz.

Nieokreślenie grupy docelowej

Jednym z najważniejszych elementów strategii content marketingowej jest określenie grupy docelowej, o czym zapomina wielu przedsiębiorców. W efekcie prezentują oni treści tym osobom, które nie są nimi zainteresowane. To najlepszy sposób na stratę czasu i pieniędzy.

Dlatego, chcąc uniknąć tego powszechnego błędu content marketingu, dowiedz się wszystkiego o swoich potencjalnych klientach. Sprawdź, jakie cechy posiada typowy odbiorca Twojej oferty, w jakim jest wieku i czego potrzebuje. Tworząc i publikując treści pod tym kątem, znacznie zwiększysz swoje szanse na zdobycie wielu nowych klientów.

Doskonałym narzędziem do sprawdzenia, kim są Twoi klienci i jak zachowują się w firmowej witrynie, jest Google Analytics.

Brak optymalizacji pod kątem SEO

„Skoro prowadzę już jedną kampanię, to po co mi kolejna? Szkoda czasu i pieniędzy!” – to kolejne mylne przeświadczenie, które uniemożliwia pełne wykorzystanie potencjału content marketingu. W praktyce okazuje się bowiem, że zawsze powinien on iść w parze z SEO.

Co więcej, to właśnie content marketing stanowi fundament skutecznego pozycjonowania, ponieważ umożliwia publikowanie wielu słów kluczowych oraz linków, dzięki którym Twoja marka zyska widoczność w sieci.

Uniknij więc tego błędu content marketingu i zadbaj o optymalizację swojej strony oraz publikowanych na niej tekstów pod kątem SEO. Zadbaj o meta dane, nagłówki, słowa kluczowe oraz linki (wewnętrzne i zewnętrzne). Większość podstawowych prac możesz wykonać samodzielnie. Jeżeli nie masz na to czasu, skorzystaj z pomocy pozycjonera albo wykwalifikowanego SEO copywritera.

Skupienie się na jednym rodzaju contentu

Content to nie tylko teksty. I choć stanowią one jego podstawę, bez której przeprowadzenie skutecznej strategii nie jest możliwe, warto uzupełnić je również o treści wizualne:

  • zdjęcia;
  • grafiki;
  • wykresy;
  • materiały wideo.

W ten sposób staną się one o wiele atrakcyjniejsze dla odbiorcy oraz będą lepiej postrzegane przez Google.

Niedostosowanie treści do urządzeń mobilnych

Niedostosowanie wyświetlanych treści do możliwości urządzeń mobilnych jest jednym z podstawowych błędów content marketingu, który może doprowadzić do tego, że potencjalni klienci natychmiast uciekną z Twoje strony. Dlaczego? Smartfony zdominowały świat i to właśnie one służą zdecydowanej większości z nas do przeglądania Internetu. Niedostosowane treści znajdujące się na witrynie będą nieczytelne.

Warto więc zadbać o responsywność strony i sprawdzić, jak prezentuje się publikowany content na małym ekranie. Test mobilności swojej strony przeprowadzisz dzięki darmowemu narzędziu Google.

Dlaczego content marketing to klucz do Twojego sukcesu?

Wielu właścicieli firm, bez względu na branżę, zdaje sobie sprawę z tego, że tworzenie jakościowych treści oraz ich skuteczne dystrybuowanie może przyczynić się do sukcesu w cyfrowym świecie.

„Content is king” to słowa, które coraz mocniej utrwalają się w świadomości przedsiębiorców.

Z czego to wynika? Otóż dzięki content marketingowi:

  • przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów i skuteczniej wypromujesz swoje produkty lub usługi;
  • nawiążesz długofalowe relacje z klientami, które będą miały przełożenie na reputację Twojej firmy oraz osiągane wyniki finansowe;
  • wykorzystasz różne kanały marketingowe, co pozwoli Twojej marce zaistnieć w świadomości odbiorców o odmiennych potrzebach i preferencjach;
  • Twoja witryna zyska lepszą widoczność w Internecie, dzięki czemu wygenerujesz na niej większy ruch.

To oczywiście tylko niektóre z korzyści, jakie daje tego rodzaju strategia marketingowa. Abyś mógł cieszyć się nimi wszystkim, powinieneś odpowiednio zaplanować kampanię – najlepiej przy wsparciu specjalisty, którego wiedza i doświadczenie pomogą Ci osiągnąć sukces.

Podsumowanie

  • Content marketing to jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie klientów i budowanie pozytywnego wizerunku marki.
  • Prowadząc kampanię, można popełnić wiele błędów content marketingu – tymi najważniejszymi są rezygnacja z bloga i aktywności w social mediach.
  • Podstawowym błędem content marketingu jest nieokreślenie grupy docelowej, w wyniku czego Twoje treści trafiają do niewłaściwych osób.
  • Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, publikuj regularnie rozmaite treści – nie tylko teksty, lecz także zdjęcia, grafiki czy materiały wideo.
  • Pamiętaj, by zoptymalizować swój content pod kątem urządzeń mobilnych oraz SEO.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu