Content marketing i SEO – połączenie idealne!

Spis Treści:

Sprawne pozycjonowanie jest celem niemal wszystkich firm, a content marketing jest skutecznym narzędziem, by to osiągnąć. Copywriterzy w coraz większym stopniu przechodzą od treści sprzedażowych do wartościowych artykułów. W artykule omówimy, jak działają SEO i content marketing i dlaczego odgrywają tak dużą rolę w dzisiejszej strategii biznesowej.

SEO i content marketing – jak działają?

Widoczność firmy w wyszukiwarce jest podstawą w zdobywaniu klientów. Nic więc dziwnego w tym, że przedsiębiorcy podejmują wszelkie działania, by znaleźć się na topowych pozycjach.

Z kolei Google zwraca szczególną uwagę na to, by wyświetlać użytkownikom użyteczne treści, które w maksymalnym stopniu zaspokajają ich potrzeby. Mówiąc inaczej, wyszukiwarka jest miejscem ukazującym najbardziej adekwatne odpowiedzi w stosunku do zapytania. Strategia content marketingu świetnie wpasowuje się w tę ideę, gdyż zakłada publikację merytorycznych, wyczerpujących artykułów, które są wyświetlane zainteresowanym użytkownikom. Takie działanie znacząco poprawia SEO, zwiększając ruchu organiczny na stronie.

Widoczność firmy w wyszukiwarce jest podstawą w zdobywaniu klientów.

Czy content marketing zawsze poprawia SEO?

Niestety marketing nie jest taki łatwy i podporządkowanie się powyższej strategii niekoniecznie przyczyni się do wzrostu zysków. Na ostateczne rezultaty wpływa wiele czynników, które wykraczają poza specjalistyczne artykuły. Do najważniejszych zaliczamy:

  • Pozycjonowanie off-site – czyli działania SEO poza treścią, polegające na zdobywaniu linków, by uwiarygodnić stronę w oczach wyszukiwarek. Nawet najlepsze teksty nie przebiją konkurencji, jeśli strona nie zdobędzie żadnego kredytu zaufania od algorytmów.
  • Wiek domeny – początkujące strony nie zdobędą oszałamiającego ruchu na stronie, gdyż ponownie mamy do czynienia z indeksacją i zaufaniem, które zdobywa się z czasem. Konkurencja ma zazwyczaj ugruntowaną pozycję na rynku, więc konieczna jest cierpliwość oraz regularna publikacja wartościowych artykułów.
  • Struktura strony – małe „strony wizytówki” nie wykazują optymalnego potencjału SEO. Rozbudowa witryny jest niezbędna, by zamieścić dużo treści, a co za tym idzie, osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

Rezultaty SEO i content marketingu

Choć droga do sukcesu jest długa i pracochłonna, korzyści są warte podjętego trudu. Dobrze przemyślany i odpowiednio przeprowadzony SEO content marketing przynosi następujące rezultaty:

  • Stabilny napływ zainteresowanych klientów – widoczność w wyszukiwarce względem tematycznych fraz kluczowych przynosi wartościowych kontrahentów. Co więcej, zdobyte pozycje są zwykle dość stabilne, więc stały, darmowy ruch organiczny brzmi bardzo kusząco.
  • Wzrost sprzedaży – im więcej osób zapozna się z ofertą, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji.
  • Redukcja kosztów reklamowych – widoczność w wyszukiwarce jest darmowa (z wyłączeniem Google Ads) więc zdobycie klientów nic nas nie kosztuje… oczywiście oprócz trudu i pracy włożonych w tworzenie contentu.
  • Budowa wizerunku eksperta – tworząc wyczerpujące artykuły, nieustannie budujemy dobre imię marki. To z kolei może się przełożyć na zapytania ofertowe pomimo wyższych cen świadczonych usług bądź oferowanych produktów.

Podsumowanie:

  1. Content marketing to trudna strategia biznesowa, które wymaga wiele wysiłku oraz przemyślanych działań. Jednakże korzyści, w postaci zwiększonego SEO, są warte podjętego trudu.
  2. Specjalistyczne artykuły należą zdecydowanie do najskuteczniejszych działań SEO.
  3. Zapewniają widoczność firmy, ruch organiczny i wreszcie – zwiększoną sprzedaż.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing
07.09.2021 Marketing
06.09.2021 Content Marketing
04.09.2021 Marketing
03.09.2021 Content Marketing
02.09.2021 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy