Content marketing i SEO – połączenie idealne!

Spis Treści:

Sprawne pozycjonowanie jest celem niemal wszystkich firm, a content marketing jest skutecznym narzędziem, by to osiągnąć. Copywriterzy w coraz większym stopniu przechodzą od treści sprzedażowych do wartościowych artykułów. W artykule omówimy, jak działają SEO i content marketing i dlaczego odgrywają tak dużą rolę w dzisiejszej strategii biznesowej.

SEO i content marketing – jak działają?

Widoczność firmy w wyszukiwarce jest podstawą w zdobywaniu klientów. Nic więc dziwnego w tym, że przedsiębiorcy podejmują wszelkie działania, by znaleźć się na topowych pozycjach.

Z kolei Google zwraca szczególną uwagę na to, by wyświetlać użytkownikom użyteczne treści, które w maksymalnym stopniu zaspokajają ich potrzeby. Mówiąc inaczej, wyszukiwarka jest miejscem ukazującym najbardziej adekwatne odpowiedzi w stosunku do zapytania. Strategia content marketingu świetnie wpasowuje się w tę ideę, gdyż zakłada publikację merytorycznych, wyczerpujących artykułów, które są wyświetlane zainteresowanym użytkownikom. Takie działanie znacząco poprawia SEO, zwiększając ruchu organiczny na stronie.

Widoczność firmy w wyszukiwarce jest podstawą w zdobywaniu klientów.

Czy content marketing zawsze poprawia SEO?

Niestety marketing nie jest taki łatwy i podporządkowanie się powyższej strategii niekoniecznie przyczyni się do wzrostu zysków. Na ostateczne rezultaty wpływa wiele czynników, które wykraczają poza specjalistyczne artykuły. Do najważniejszych zaliczamy:

  • Pozycjonowanie off-site – czyli działania SEO poza treścią, polegające na zdobywaniu linków, by uwiarygodnić stronę w oczach wyszukiwarek. Nawet najlepsze teksty nie przebiją konkurencji, jeśli strona nie zdobędzie żadnego kredytu zaufania od algorytmów.
  • Wiek domeny – początkujące strony nie zdobędą oszałamiającego ruchu na stronie, gdyż ponownie mamy do czynienia z indeksacją i zaufaniem, które zdobywa się z czasem. Konkurencja ma zazwyczaj ugruntowaną pozycję na rynku, więc konieczna jest cierpliwość oraz regularna publikacja wartościowych artykułów.
  • Struktura strony – małe „strony wizytówki” nie wykazują optymalnego potencjału SEO. Rozbudowa witryny jest niezbędna, by zamieścić dużo treści, a co za tym idzie, osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

Rezultaty SEO i content marketingu

Choć droga do sukcesu jest długa i pracochłonna, korzyści są warte podjętego trudu. Dobrze przemyślany i odpowiednio przeprowadzony SEO content marketing przynosi następujące rezultaty:

  • Stabilny napływ zainteresowanych klientów – widoczność w wyszukiwarce względem tematycznych fraz kluczowych przynosi wartościowych kontrahentów. Co więcej, zdobyte pozycje są zwykle dość stabilne, więc stały, darmowy ruch organiczny brzmi bardzo kusząco.
  • Wzrost sprzedaży – im więcej osób zapozna się z ofertą, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji.
  • Redukcja kosztów reklamowych – widoczność w wyszukiwarce jest darmowa (z wyłączeniem Google Ads) więc zdobycie klientów nic nas nie kosztuje… oczywiście oprócz trudu i pracy włożonych w tworzenie contentu.
  • Budowa wizerunku eksperta – tworząc wyczerpujące artykuły, nieustannie budujemy dobre imię marki. To z kolei może się przełożyć na zapytania ofertowe pomimo wyższych cen świadczonych usług bądź oferowanych produktów.

Podsumowanie

  1. Content marketing to trudna strategia biznesowa, które wymaga wiele wysiłku oraz przemyślanych działań. Jednakże korzyści, w postaci zwiększonego SEO, są warte podjętego trudu.
  2. Specjalistyczne artykuły należą zdecydowanie do najskuteczniejszych działań SEO.
  3. Zapewniają widoczność firmy, ruch organiczny i wreszcie – zwiększoną sprzedaż.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

18.03.2024 Marketing
15.03.2024 Korekta & Redakcja
14.03.2024 Porady & Ciekawostki
13.03.2024 Pozycjonowanie
12.03.2024 Marketing
11.03.2024 Marketing
08.03.2024 Korekta & Redakcja
07.03.2024 Marketing
06.03.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu