Content marketing i SEO – połączenie idealne!
Sprawne pozycjonowanie jest celem niemal wszystkich firm, a content marketing jest skutecznym narzędziem, by to osiągnąć. Copywriterzy w coraz większym stopniu przechodzą od treści sprzedażowych do wartościowych artykułów. W artykule omówimy, jak działają SEO i content marketing i dlaczego odgrywają tak dużą rolę w dzisiejszej strategii biznesowej.
SEO i content marketing – jak działają?
Widoczność firmy w wyszukiwarce jest podstawą w zdobywaniu klientów. Nic więc dziwnego w tym, że przedsiębiorcy podejmują wszelkie działania, by znaleźć się na topowych pozycjach.
Z kolei Google zwraca szczególną uwagę na to, by wyświetlać użytkownikom użyteczne treści, które w maksymalnym stopniu zaspokajają ich potrzeby. Mówiąc inaczej, wyszukiwarka jest miejscem ukazującym najbardziej adekwatne odpowiedzi w stosunku do zapytania. Strategia content marketingu świetnie wpasowuje się w tę ideę, gdyż zakłada publikację merytorycznych, wyczerpujących artykułów, które są wyświetlane zainteresowanym użytkownikom. Takie działanie znacząco poprawia SEO, zwiększając ruchu organiczny na stronie.
Widoczność firmy w wyszukiwarce jest podstawą w zdobywaniu klientów.
Czy content marketing zawsze poprawia SEO?
Niestety marketing nie jest taki łatwy i podporządkowanie się powyższej strategii niekoniecznie przyczyni się do wzrostu zysków. Na ostateczne rezultaty wpływa wiele czynników, które wykraczają poza specjalistyczne artykuły. Do najważniejszych zaliczamy:
- Pozycjonowanie off-site – czyli działania SEO poza treścią, polegające na zdobywaniu linków, by uwiarygodnić stronę w oczach wyszukiwarek. Nawet najlepsze teksty nie przebiją konkurencji, jeśli strona nie zdobędzie żadnego kredytu zaufania od algorytmów.
- Wiek domeny – początkujące strony nie zdobędą oszałamiającego ruchu na stronie, gdyż ponownie mamy do czynienia z indeksacją i zaufaniem, które zdobywa się z czasem. Konkurencja ma zazwyczaj ugruntowaną pozycję na rynku, więc konieczna jest cierpliwość oraz regularna publikacja wartościowych artykułów.
- Struktura strony – małe „strony wizytówki” nie wykazują optymalnego potencjału SEO. Rozbudowa witryny jest niezbędna, by zamieścić dużo treści, a co za tym idzie, osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.
Rezultaty SEO i content marketingu
Choć droga do sukcesu jest długa i pracochłonna, korzyści są warte podjętego trudu. Dobrze przemyślany i odpowiednio przeprowadzony SEO content marketing przynosi następujące rezultaty:
- Stabilny napływ zainteresowanych klientów – widoczność w wyszukiwarce względem tematycznych fraz kluczowych przynosi wartościowych kontrahentów. Co więcej, zdobyte pozycje są zwykle dość stabilne, więc stały, darmowy ruch organiczny brzmi bardzo kusząco.
- Wzrost sprzedaży – im więcej osób zapozna się z ofertą, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji.
- Redukcja kosztów reklamowych – widoczność w wyszukiwarce jest darmowa (z wyłączeniem Google Ads) więc zdobycie klientów nic nas nie kosztuje… oczywiście oprócz trudu i pracy włożonych w tworzenie contentu.
- Budowa wizerunku eksperta – tworząc wyczerpujące artykuły, nieustannie budujemy dobre imię marki. To z kolei może się przełożyć na zapytania ofertowe pomimo wyższych cen świadczonych usług bądź oferowanych produktów.
Podsumowanie
- Content marketing to trudna strategia biznesowa, które wymaga wiele wysiłku oraz przemyślanych działań. Jednakże korzyści, w postaci zwiększonego SEO, są warte podjętego trudu.
- Specjalistyczne artykuły należą zdecydowanie do najskuteczniejszych działań SEO.
- Zapewniają widoczność firmy, ruch organiczny i wreszcie – zwiększoną sprzedaż.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz