Jak stworzyć newsletter, który sprzedaje?
Newsletter to narzędzie, które pomoże Ci sprzedawać więcej w szybszym czasie i bez wysiłku. Oczywiście nie ma nic za darmo i należy włożyć sporo czasu i pracy w przygotowania. Jednak warto zadbać o każdy szczegół, żeby w rezultacie móc czerpać garściami z jego mocy. Dzisiaj opowiemy Ci, jak stworzyć newsletter i na co zwrócić uwagę, żeby był skuteczny. Jeśli nie chcesz, żeby wiadomości od Ciebie pozostawały nieotwarte tygodniami lub, co gorsza, trafiały do spamu bądź do kosza, zapraszamy do lektury!
Czym jest newsletter?
W ogromnym skrócie newsletter to wiadomość e-mail, dzięki której budujesz relacje z klientami i komunikujesz im, jaki produkt warto od Ciebie kupić.
To również jeden z kanałów marketingowych, który z powodzeniem wykorzystują miliony ludzi na całym świecie. Podczas tworzenia newslettera należy skupić się na edukowaniu klienta, jak również pokazywaniu skrawka swojego życia, dzięki czemu Twój klient będzie czuł z Tobą więź.
Skuteczny newsletter – co powinien zawierać?
Przed rozpoczęciem rozsyłania cyklicznych wiadomości do Twoich odbiorców warto zastanowić się nad kilkoma istotnymi kwestiami. Dzięki temu Twój przekaz nie będzie chaotyczny, a Twoi klienci będą odczuwali chęć do zainwestowania pieniędzy w oferowany przez Ciebie produkt.
Co powinien zawierać newsletter, żebyś mógł na nim zarabiać?
Chwytliwy tytuł
Nie podamy Ci gotowego schematu, który zadziała w przypadku każdego biznesu oraz dotrze do wszystkich klientów. Niestety to tak nie działa. Co najwyżej możemy Ci podpowiedzieć, że powinieneś przetestować kilka różnych wersji i sprawdzić statystyki pod kątem liczby otwartych wiadomości. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co działa na Twoją grupę odbiorców. Być może będzie to żart, odniesienie do najświeższych wydarzeń ze świata albo i bezpośrednia informacja o tym, co można zyskać po otwarciu maila. Metoda prób i błędów w tym wypadku to jedyne słuszne rozwiązanie.
Wartościowe treści
Nie zawsze muszą być edukacyjne, ale warto zadbać o to, żeby za każdym razem niosły za sobą coś godnego przeczytania i zapamiętania. Może to być jakiś news ze świata, powiązany z Twoim biznesem. Możesz zdecydować się na jakiś sytuacyjny żart, związany np. z promocją Twojego nowego produktu. Wszystko zależy od tego, czym się zajmujesz i jaka jest Twoja grupa docelowa. Jednak wystrzegaj się monotonii! Nie chcesz chyba, żeby Twój odbiorca się znudził i wypisał z listy mailingowej?
Pamiętaj o stopce!
Zawrzyj w niej informacje kontaktowe, odnośniki do Twoich kont w mediach społecznościowych, jak również inne istotne informacje, na które zabrakło miejsca w treści maila.
O czym pamiętać przy tworzeniu newslettera?
Tworząc newsletter, skupiamy się głównie na tym, co chcemy zawrzeć w treści maila. Jednak jest wiele pobocznych kwestii, o które musimy zadbać, żeby odbiorcy chętnie otwierali maile i je czytali.
Grupa docelowa
Newsletter powinien być skierowany do określonej grupy odbiorców. I tutaj sytuacja się nieco komplikuje. Jeśli przekierowujesz kontakty z Twojego miejsca w sieci, np. z Instagrama lub Facebooka, możesz mieć pewność, że Twój newsletter będzie trafiał do dobrej grupy odbiorców. Jednak jeśli trafiają na Twoją stronę internetową przypadkowi ludzie i zapisują się na listę mailingową tylko po to, żeby odebrać darmowy prezent – niestety nie licz, że będą zainteresowani Twoimi produktami. A już na pewno nie tymi, za które oczekujesz zapłaty. W związku z tym warto weryfikować listę potencjalnych odbiorców, żeby upewnić się, że dana osoba kupi coś od Ciebie. Bo w końcu jest to główny powód tworzenia newslettera.
Przeczytaj również
Responsywność
Newsletter powinien być responsywny – czyli automatycznie dostosowywać się do ekranu, na którym jest wyświetlany. Jeśli tworzysz go na komputerze (a tak zazwyczaj bywa) warto zastanowić się, a najlepiej sprawdzić, czy będzie się odpowiednio wyświetlał na telefonie. Nie ukrywajmy, że najczęściej odczytujemy takie maile w biegu, na telefonie, więc nie chciałbyś chyba, żeby Twoi odbiorcy mieli ucięty tekst lub grafiki?
Odpowiednia częstotliwość
Staraj się nie wysyłać maili zbyt często. Raz w tygodniu to optymalna częstotliwość, dzięki której Twoi odbiorcy nie zapomną o Tobie, ale również nie poczują się osaczeni.
Personalizacja maili
Jeśli odbiorca zobaczy swoje imię w tytule, będzie bardziej zainteresowany otworzeniem takiej wiadomości i sprawdzeniem, co masz mu do powiedzenia.
Ograniczenie obrazów
Obrazy w newsletterze oczywiście są angażujące i często wyrażają więcej niż tysiąc słów, jednak mogą doprowadzić do tego, że mail będzie się długo ładować, a w efekcie zniechęci do czytania Twoich odbiorców. Co za tym idzie, wiadomość, która była przekazana w mailu, pozostanie bez echa i nie uzyskasz tego, co zakładałeś.
CTA
Zadbaj o to, by odpowiednio zaplanować miejsce dla CTA, czyli Call to action. Warto umieścić je tak, by rzucały się w oczy. Pamiętaj również, by dostosować CTA do rodzaju i treści maila, tak aby czytelnik poczuł się zachęcony do reakcji.
Teraz kiedy już wiesz, jak założyć newsletter i o co należy zadbać, więc do dzieła! Im wcześniej zabierzesz się za dopinanie wszystkiego na ostatni guzik, tym szybciej Twój newsletter zacznie na Ciebie zarabiać. Powodzenia!
Podsumowanie
- Newsletter to jeden z kanałów marketingowych, dzięki któremu budujesz relacje z klientami i komunikujesz im, jaki produkt warto od Ciebie kupić, poprzez pocztę e-mail.
- Skuteczny newsletter powinien zawierać chwytliwy tytuł, wartościową treść oraz stopkę mailową z najważniejszymi informacjami.
- Pamiętaj także o responsywności maili, określeniu grupy docelowej i personalizacji przekazu.
Oceń artykuł:
Komentarze
Bardzo dobry artykuł!