Kreatywny opis produktu – o co należy zadbać?

Spis Treści:

Dobre opisy produktów mogą stać się kluczem do Twojego sukcesu, bo to one w głównej mierze decydują, czy Twój potencjalny klient zechce nabyć określone dobra właśnie u Ciebie. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak tworzyć kreatywne opisy produktów, aby klienci chętnie do Ciebie wracali, a także, by wyniki sprzedaży poszybowały w górę.

Co to jest opis produktu?

Opis produktu to tekst sprzedażowy, który znajduje się na karcie produktu w sklepie internetowym lub w serwisie aukcyjnym.

Ma za zadanie wyjaśnić odbiorcom, czym jest dany produkt, do czego służy, a także, dlaczego powinni go kupić. Bez względu na to, ile produktów oferujesz w swoim sklepie internetowym, każdy z nich powinien mieć swój opis produktu – a jeśli opisy będą dodatkowo unikalne i kreatywne, możesz zyskać naprawdę wiele: uznanie w oczach klientów oraz… wyszukiwarek! Stąd już niedaleka droga do sukcesu Twojego sklepu.

Kreatywny opis produktu – najważniejsze zasady

Kiedy słyszymy „opis produktu”, zazwyczaj myślimy, że to proste zadanie: wystarczy napisać, co to jest i do czego służy. Nic bardziej mylnego. Odpowiednia charakterystyka danego wyrobu powinna działać na wyobraźnię i sprawić, aby klient niezwłocznie zechciał nabyć produkt. Oto kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą!

Podstawa to dobre rozeznanie

Brzmi to banalnie, ale musisz wiedzieć, co i komu chcesz sprzedać. Zanim przystąpisz do pisania, odpowiedz sobie na pytania:

  • Co to za produkt?
  • Czym się wyróżnia na tle innych z tej samej kategorii?
  • Dla kogo jest przeznaczony?
  • W jakich sytuacjach będzie wykorzystywany?
  • Co jest ważne dla użytkowników tego produktu?
  • Co zmieni się w życiu klienta za pomocą danego dobra?
  • Kim jest potencjalny klient?

Odpowiedzi na te pytania pomogą w stworzeniu skutecznego opisu.

Pokaż odbiorcom korzyści Twojego produktu

Wiele opisów skupia się na zaletach danego asortymentu. To błąd, ponieważ z zalet niewiele wynika. Twój klient powinien wiedzieć, co realnie zyska, dzięki nabyciu Twojego wyrobu.

Nie pisz, że obuwie jest przeznaczone do wspinaczki górskiej. Napisz, że dzięki Twoim butom, klient wygodnie i bezpiecznie zdobędzie najwyższe szczyty gór.

Dostosuj język do czytelnika

Jeżeli klient wszedł na Twoją stronę w poszukiwaniu produktów, to najprawdopodobniej czegoś mu brak. Zachęć go więc do zakupu, używając prostych, ogólnie zrozumiałych słów. Unikaj nadmiernie wyszukanych wyrazów.

Pamiętaj też, żeby dostosować tekst do grupy docelowej odbiorców. W inny sposób zachęcisz do zakupu nastolatków, a w inny fachowców konkretnej branży.

Zastosuj słowa kluczowe

Słowa kluczowe to hasła, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Jeśli odpowiednio umieścisz je w opisie, zwiększysz szansę, że klient trafi właśnie na Twoją stronę.

Pamiętaj jednak, by stosować je z umiarem i odmieniać przez przypadki, aby uniknąć zdań typu „Szukasz najlepszego rower stacjonarny magnetyczny?”. Taki przekaz wygląda sztucznie i z pewnością nie zachęci potencjalnego klienta do zakupu.

Przedstawiaj konkrety

Odnieś się konkretnie do danego produktu. Nie kłam i nie przesadzaj z przechwałkami w tekście. Opis rozpocznij od przedstawienia najważniejszych cech, zalet oraz korzyści wynikających z zakupu. Na końcu dodaj te elementy, które poprawią sprzedaż, np. CTA.

Opisując dany przedmiot, nie możesz zadowolić się laniem wody. Pokaż konkretne cechy czy zastosowania przedmiotu, dzięki którym staje się on wyjątkowy.

Wyróżnij dany produkt

Przedmiot, który sprzedajesz, posiada jakieś wyjątkowe cechy? Może ma jakieś dodatkowe walory, których nie posiadał poprzedni model? Koniecznie zasygnalizuj to w opisie! Jest to przecież ogromny atut. Daj upust swojej wyobraźni.

Ciekawym urozmaiceniem opisu może być choćby wspomnienie o jakimś szczególe dotyczącym procesu produkcji, np. użycie materiałów z recyklingu. Pokaż rekomendacje produktu, pochwal się zdobytymi przez niego nagrodami.

Linkuj wewnętrznie

Tworząc opisy produktów, należy zadbać także o linki wewnętrzne. Ułatwiają one poruszanie się po stronie użytkownikom i robotom wyszukiwarek, zachęcają klientów do przechodzenia między podstronami, sprawdzenia akcesoriów, czy dodatków do konkretnego produktu (np. opisując latarkę, można podlinkować dopasowane do niej baterie).

Dzięki linkowaniu wewnętrznemu użytkownik może dłużej pozostać na stronie oraz zakupić więcej rzeczy.

Zadbaj o odpowiednią długość opisu

Zbyt krótki tekst nie odpowie na wszystkie pytania odbiorców, a zbyt długi zniechęci klienta do zapoznania się z nim. Optymalna długość opisu to 1000-1500 zzs – taki tekst będzie przyjazny wyszukiwarce i użytkownikom.

Zastosuj prawidłową strukturę tekstu

To, jak napiszesz tekst, to jedno, ale jak on będzie wyglądał, to drugie. W obecnych czasach klient zwykle nie czyta tekstu, tylko skanuje go wzrokiem. Nie pisz zatem jednolitego opisu, ponieważ odbiorca nie zechce go przeczytać. Pogrupuj tekst na nagłówki (tytuł H1, który powinien zawierać słowo kluczowe oraz śródtytuły H2-H3), zastosuj wyliczenia, podziel tekst na akapity oraz zaznacz to, co najważniejsze.

Unikaj zdań wielokrotnie złożonych, ponieważ wymagają większego skupienia i zaangażowania ze strony odbiorcy. Nie używaj nadmiernie epitetów – wystarczą 2 określenia na dany produkt. Ich zbyt duża liczba może pozbawić naturalności przekazu.

Używaj liczb

Klienci, podejmując decyzję o zakupie, chcą podeprzeć się konkretami, a liczby są do tego doskonałym narzędziem. Dlatego, kiedy piszesz, jaki jest czas pracy danego urządzenia, napisz dokładną ilość godzin. Nie pisz, że bateria bardzo długo pracuje. Napisz, że bateria wytrzyma 8 godzin nieustannej pracy.

Gdy oferujesz zniżkę, określ jej konkretny procent. Komunikat tekstowy oparty na podaniu konkretnych danych jest bardziej wiarygodny niż ogólne informacje.

Postaw na unikalność

Kopiowanie opisów produktów od producenta czy ze strony konkurencji z pewnością nie przyczyni się do polepszenia pozycjonowania Twojego sklepu, ani też nie wyróżni Twojej marki w oczach klientów. Zadbaj więc o oryginalne i kreatywne opisy produktów.

Mamy nadzieję, że powyższe porady pomogą Ci napisać skuteczny tekst samodzielnie, ale jeśli nie masz odpowiednich zasobów do tworzenia setek czy tysięcy opisów, jesteśmy do dyspozycji i chętnie pomożemy ?

Co zyskasz dzięki kreatywnym opisom produktów?

Stworzenie ciekawego i kreatywnego opisu wymaga czasu, ale z pewnością się opłaca! Oto najważniejsze korzyści, jakie możesz odnieść.

  • Wzmożony ruch na stronie – ciekawe opisy przykuwają uwagę i wpływają na decyzje zakupowe użytkowników. Dlatego też klienci chętniej wracają do takiego sklepu i polecają go znajomym.
  • Lepsza widoczność – użycie odpowiednich słów kluczowych, zastosowanie odpowiedniej struktury tekstu, linkowanie wewnętrzne oraz unikalne treści pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony. Twój sklep zajmie lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu będzie lepiej widoczny dla potencjalnych klientów.
  • Większa sprzedaż – przemyślane i merytoryczne teksty zachęcają do nabycia towarów. Sklep staje się bardziej rozpoznawalny i przynosi większe zyski.

Podsumowanie

  • Dobry opis produktu to nie tylko przedstawienie jego wyglądu zewnętrznego oraz parametrów. To opisanie funkcjonalności i wyjście naprzeciw potrzebom klienta.
  • Ważne są także odpowiednie słowa kluczowe, unikalność treści, czytelność, wykorzystanie języka korzyści oraz odpowiednia struktura tekstu.
  • Wszystko to połączone z dbałością o poprawność i nutką kreatywności pomoże Ci przyciągnąć do Twojego sklepu nowych odbiorców i zatrzymać na dłużej dotychczasowych.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Julia Markiewicz

Redaktor naczelny Content Writer. Kierowała rozwojem firmowego bloga, którego czyta 60 000 osób miesięcznie. Obecnie zarządza publikacjami zagranicznymi, m.in. w USA, Hiszpanii i Nigerii. Swoją wiedzą dzieli się z setkami kursantów w ramach Akademii Content Writer. W wolnych chwilach czyta literaturę faktu i zajmuje się malarstwem symbolicznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu