Opisy produktów od producenta a kwestia SEO
Bartosz CiesielskiWiele sklepów internetowych, szczególnie działających w ramach drop-shippingu, importuje asortyment od producenta wraz z opisami produktów. Tym sposobem błyskawicznie zapewniają sobie treść na stronie. Pojawia się jednak pytanie, czy taka praktyka jest skuteczna i przyczynia się do zwiększonego pozycjonowania. W tym artykule rzucimy więcej światła na to zagadnienie.
Co wpływa na efekty tekstów SEO?
Aby treści były widoczne w wyszukiwarce, muszą spełnić szereg wymagań jakościowych. Należą do nich m.in:
- rzetelność informacji;
- przejrzysta struktura;
- użycie fraz kluczowych;
- unikalność.
Każdy z tych czynników musi zostać spełniony, aby odnieść rezultaty w Google. Jak się jednak okazuje, ostatni z nich jest największym problemem w przypadku gotowych opisów od producenta.
Przeczytaj również
Opisy od producentów a pozycjonowanie
Jeśli producent udziela licencji niewyłącznej na korzystanie z jego opisów produktowych, każdy sklep lub hurtownia może je stosować u siebie.
To oznacza, że potencjalnie kilka stron używa dokładnie tych samych treści, co nie spełnia podstawowego warunku SEO – unikalności.
W związku z tym użytkownikowi, który poszukuje produktu w Google, wyświetli się szereg portali (z producentem włącznie), a jakiekolwiek wyróżnienie się na tle konkurencji będzie znacząco utrudnione. Jak na to zaradzić? Stosując indywidualnie napisane opisy produktów!
Unikalne opisy produktów podstawą SEO
Tworzenie opisów od nowa jest trudne i czasochłonne, lecz zwraca się w postaci biznesowych rezultatów. Dzięki nim sklep internetowy nie tylko zacznie się pozycjonować, ale także zwiększy skuteczność oferty oraz profesjonalizm marki.
Jeśli więc istnieje wybór, czy skopiować opisy od producenta, czy napisać je od nowa, zdecydowanie rekomendujemy drugie rozwiązanie.
Choć wymaga to czasu lub pieniędzy, w skutecznym marketingu nie ma dróg na skróty. Solidna, unikalna treść jest podstawą, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – a tego niestety opisy producenckie nie są w stanie zapewnić.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz