Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Spis Treści:

Prowadząc sklep internetowy, należy zadbać o odpowiednie przedstawienie swojego asortymentu, by przyciągnąć uwagę klientów. Wysokiej jakości zdjęcia z pewnością są ważnym elementem podstrony produktowej, ale to nie wystarczy. Potrzebujesz jeszcze ciekawej i zachęcającej treści, by przedstawić cechy, parametry i zalety danego przedmiotu. Jak więc tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym, by osiągnąć sukces? O tym dowiesz się w niniejszym artykule.

Rola sklepu internetowego

Sklep internetowy to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców – zarówno wielkich koncernów, jak i lokalnych działalności gospodarczych, również tych jednoosobowych. W jednym miejscu możesz zaoferować swoim klientom – dotychczasowym oraz potencjalnym – pełną gamę produktów i usług, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z projektem oraz wydrukiem katalogów w tradycyjnej papierowej formie.

Aby jednak sklep internetowy przynosił konkretne rezultaty, należy zadbać o jego treść oraz prezentację, czyli kwestie wizualne.

Pamiętaj bowiem, że sklep internetowy ma zastąpić punkt stacjonarny – klient nie ma możliwości dotknięcia czy dokładnego obejrzenia oferowanego przez Ciebie przedmiotu. Zadbaj więc o to, by spośród ofert konkurencji klient wybrał właśnie Ciebie. Jak to zrobić? Jak tworzyć profesjonalne opisy produktów, żeby „same wskakiwały do koszyka”? Czy możesz tego zadania podjąć się samodzielnie?

Dlaczego opisy produktów są istotne?

Podczas tworzenia opisu produktu należy zachować równowagę pomiędzy nasycaniem treści dobrze pozycjonującymi się słowami kluczowymi, a pisaniem „pod klienta”. Oczywiście, wysoka pozycja naszego sklepu w wyszukiwarce będzie generować większy ruch na stronie. Jeśli jednak sam opis nie zainteresuje potencjalnego kupca – poszuka rozwiązania gdzie indziej. Dlatego tak ważne jest, aby tworzyć opisy produktów dopasowane do zapotrzebowania na rynku.

Najpierw rozeznanie

Zanim zabierzesz się do opracowywania treści, zrób research – dowiedz się jak najwięcej o swoim kliencie. Opisz swoją grupę docelową, odpowiadając na te pytania:

  • Kim jest klient (wiek, płeć)?
  • W jakim jest wieku?
  • Czym się zajmuje na co dzień (praca, wykształcenie)?
  • Gdzie mieszka (miasto – centrum, obrzeża; tereny wiejskie itp.)?
  • Czym się interesuje? Co robi w wolnych chwilach?
  • Czym się kieruje podczas zakupu (cena, jakość, estetyka)?

Stwórz profil persony, czyli Twojego klienta idealnego. Dzięki temu zyskasz przydatne informacje i będziesz wiedzieć, co zaakcentować w opisie. Dopasujesz styl i słownictwo (np. mniej formalne dla osób młodych). Gdy już stworzysz persony (może ich być więcej niż jedna), jesteś gotowy, aby przejść do następnego kroku – tworzenia wartościowej treści. O czym pamiętać?

Dobre zdjęcie to podstawa

Klienci w Internecie „kupują oczami”. Nie mają możliwości obejrzenia Twojego produktu na żywo, będą więc musieli polegać na umieszczonych przez Ciebie grafikach. Zadbaj o zdjęcia wysokiej rozdzielczości, aby możliwe było sprawdzenie wszelkich detali.

Fotografia samego opakowania nie spełni swojej funkcji – nie przykuwa wzroku, nie zachęci też do zakupu, ponieważ nadal nie widzimy, z czym mamy do czynienia. Warto więc przygotować zdjęcia z kilku ujęć (przód, boki, tył, pod kątem), na dobrze oświetlonym i jednolitym tle. Jeśli chcesz podkreślić konkretny detal, który wyróżnia Twój produkt – wykonaj osobne zbliżenie tego elementu.

Przy tej okazji warto pamiętać o atrybucie ALT do grafik. Po pierwsze, tekst alternatywny pozwala algorytmom wyszukiwarek lepiej poznać zawartość Twojej strony (co przekłada się na lepsze pozycjonowanie i generowanie ruchu organicznego). Po drugie, to przydatna informacja dla użytkownika o zawartości zdjęcia, gdy z jakichś powodów nie wyświetli się ono prawidłowo.

Język korzyści

Używanie języka korzyści to nie tylko wymienianie zalet Twojego produktu. W sklepie internetowym sprzedajesz zmysłami, emocjami, musisz więc w jakiś sposób dotrzeć do klienta. Koncentruj się na silnych stronach i korzyściach płynących z posiadania Twojego produktu. Wskaż klientowi, co zyska, gdy go nabędzie, ale także co może stracić, jeśli tego nie zrobi.

Pisz językiem prostym, zrozumiałym. Wiemy, że jesteś specjalistą w swoim fachu – musisz jednak pamiętać, że zdecydowana większość Twoich klientów to osoby spoza branży, które nie muszą znać mowy technicznej. Mniej koncentruj się na szczegółach bardzo technicznych (specyfikację zawsze możesz umieścić w osobnej zakładce). Jeśli Twoim zdaniem konkretny parametr będzie czynnikiem decydującym o wyższości Twojego produktu nad konkurencją, nie zostawiaj czytelnika z suchymi danymi – wyjaśnij, co ten aspekt wniesie do życia użytkownika i co dzięki temu zyska.

Opis produktowy musi być wyczerpujący i merytoryczny, ale jednocześnie przejrzysty i niezbyt długi.

Warto na sam koniec dokładnie przeczytać cały opis i zastanowić się, czy udzielone informacje odpowiedzą na pytania nurtujące klienta. Jeśli nie – możesz zmienić treść albo rozważyć umieszczenie ważnych danych w sekcji FAQ, czyli najczęściej pojawiające się pytania wraz z odpowiedziami.

Stwórz opis idealny

Niestety, nie ma jednolitego wzoru na idealny opis produktu. Wiele zależy od Twojej branży, grupy docelowej, nawet samych produktów czy usług. Jest jednak kilka zasad, którymi warto się kierować podczas tworzenia opisów. Wszystko bowiem sprowadza się do tego, żeby klienta zachęcić do produktu i sprawić, by zatrzymał się w naszym sklepie jak najdłużej, a finalnie – nabył produkt.

Struktura tekstu

Zadbaj o to, by opis był przejrzysty. Pamiętaj o:

  • przedstawieniu najważniejszych informacji (fragmenty szczególnie istotne pogrubiaj),
  • dzieleniu tekstu na akapity (unikaj ścian tekstu),
  • stosowaniu punktorów,
  • używaniu języka korzyści, prostego słownictwa (jeśli trzeba – tłumacz trudne pojęcia).

SEO

Pisz da klienta, ale nie zapominaj o pozycjonowaniu. W tym celu:

  • twórz treści unikalne – nie kopiujemy tekstu od producenta (tzw. duplicate content),
  • stawiaj na jakość zamiast ilości,
  • dobierz słowa kluczowe,
  • linkuj, odsyłaj,
  • stosuj popularne słowa kluczowe w nagłówkach, podając nazwę producenta, model i cechy wyróżniające,
  • umieszczaj także odpowiednie słowa kluczowe w śródtytułach,
  • stosuj atrybuty ALT (grafiki).

Czy dasz radę samodzielnie przygotować opis produktu?

Jeśli prowadzisz małą firmę i nie dysponujesz wolnymi funduszami na zlecenie stworzenia opisów produktów firmie specjalizującej się w content marketingu, a ponadto dotrwałeś do końca tego artykułu – jak najbardziej jesteś gotowy do tego, aby podjąć się tworzenia opisów produktów.

Jeśli natomiast nadal masz wątpliwości lub dysponujesz znaczną ilością produktów do opisania (na dodatek bardzo zbliżonych), gorąco zachęcam do skorzystania z usług specjalistów w swoim fachu. Agencje copywriterskie dysponują odpowiednim zapleczem technicznym oraz doświadczoną kadrą, na pewno pomogą Ci szybko i profesjonalnie stworzyć opisy produktów przyciągające klientów.

Podsumowanie:

  • Aby sklep internetowy przynosił konkretne rezultaty, należy zadbać zarówno o jego prezentację, jak o przydatną i ciekawą treść.
  • Strona produktowa powinna zawierać opis produktu i wysokiej jakości zdjęcia. Należy zadbać także o język korzyści i kwestie SEO.
  • Podczas tworzenia opisów produktów trzeba pamiętać między innymi o prostym słownictwie, unikalności, przejrzystości i słowach kluczowych.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Patrycja Wiącek

Patrycja zajmuje się copywritingiem - przygotowuje opisy produktów i kategorii, opracowuje artykuły blogowe oraz inne teksty pod SEO. Do swoich zadań podchodzi z pełnym zaangażowaniem, rzetelnie i terminowo. Na co dzień mama, żona i pełnoetatowa asystentka w międzynarodowej firmie przemysłowej z branży spawalniczej. W wolnych chwilach Patrycja zgłębia tajniki pracy Wirtualnej Asystentki, biorąc udział w szkoleniach przygotowujących do tego zawodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

17.07.2021 E-commerce
16.07.2021 Copywriting
15.07.2021 Social Media
14.07.2021 HR & Finanse
13.07.2021 Content Marketing
12.07.2021 Pozycjonowanie
12.07.2021 Marketing
09.07.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy