Metoda Ivy Lee – czy jest skuteczna?

Spis Treści:

Produktywność to bardzo trudny temat, który jest rozumiany na różne sposoby. Przez lata obrósł on w wiele nietypowych, czasami dziwnych przekonań i stereotypów. Niemniej jednak prawda jest taka, że podniesienie produktywności może być stosunkowo proste, choć wymaga czasu oraz samodyscypliny. Czy metoda Ivy Lee jest skuteczna i jak z niej korzystać?

Czym jest metoda Ivy Lee?

Metoda Ivy Lee polega na zaplanowaniu dzień wcześniej 6 najważniejszych zadań do wykonania następnego dnia.

Zadania te należy wykonywać jedno po drugim, ignorując wszystkie inne. To skuteczny sposób na poprawę wydajności w pracy.

Pozwala ona na zwiększenie produktywności, dzięki temu możesz cieszyć się z dobrze wykorzystanego dnia. W tym wypadku najważniejsze jest skupienie.

Choć niezwykle trudno utrzymać koncentrację na tak samo wysokim poziomie przez 8 godzin, to warto zastosować kilka prostych zasad, dzięki którym osiągniesz zdecydowanie lepsze wyniki w pracy. Metoda Ivy Lee to prosta praktyka, która pozwoli Ci lepiej zarządzać czasem.

Korzystając z metody Ivy Lee, decyzję o wykonaniu pierwszego zadania podejmujesz dzień wcześniej, co jest niezwykle istotne. W ten sposób następnego dnia przychodzisz do pracy i do razu siadasz do konkretnego zadania, co pozwala Ci zaoszczędzić sporo czasu.

Metodę opracował Ivy Lee, specjalista ds. reklamy żyjący w latach 1877–1934, który dziś uznawany jest za twórcę współczesnego public relations.

Na czym polega metoda Ivy Lee?

Metoda Ivy Lee jest prosta i można zastosować ją od razu, bez żadnego przygotowania. Oto wskazówki, które należy wziąć pod uwagę, chcąc zwiększyć swoją produktywność w pracy:

  1. Ostatnim zadaniem w każdym dniu pracy powinno być sporządzenie listy 6 zadań na jutro.
  2. Lista zadań musi być posegregowana zgodnie z malejącym priorytetem.
  3. Dzień pracy należy zacząć od zadania, które jest pierwsze na liście. Nie możesz przejść do kolejnego zadania, jeśli nie wykonasz zadania poprzedniego.
  4. Gdy nie wystarczyło Ci czasu na wykonanie wszystkich zadań z listy, to niewykonane zadania przechodzą na listę dnia kolejnego.

Czy metoda Ivy Lee jest skuteczna?

Niekiedy najprostsze rozwiązania okazują się najskuteczniejsze, tak też jest z metodą Ivy Lee, którą można wdrożyć w życie w 15 minut. Wystarczy kartka papieru i długopis.
Sporządzanie listy zadań do wykonania dzień wcześniej ma sens, gdyż dzięki temu możesz od razu przejść do działania, zamiast tracić poranek na zastanawianie się, co właściwie należałoby zrobić w pierwszej kolejności.

Ponieważ najważniejsze obowiązki zawodowe znajdują się na szczycie listy, najwięcej czasu poświęcisz na zadania ważne, które przyniosą dobre rezultaty i satysfakcję. Dzięki temu będziesz w stanie także dotrzymywać terminów, co zmniejszy Twoją frustrację oraz pozwoli skutecznie przeciwdziałać prokrastynacji.

Ze względu na to, że stosując metodę Ivy Lee, wykonujesz jedno zadanie po drugim, a więc nie ma tu mowy o wielozadaniowości, czyli przeskakiwania pomiędzy zadaniami, utrzymasz lepszą koncentrację, co z pewnością pozytywnie wpłynie na Twoją produktywność.

Czy metoda produktywności Ivy Lee sprawdzi się u każdego? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż dużo zależy od indywidualnych preferencji, wymagań, charakteru, ale także specyfiki pracy, jaką wykonujesz. Metoda na pewno będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które chcą zwiększyć swoją wydajność pracy.

To dobry wybór, gdyż nie wymaga ona specjalnego przygotowania ani czasu, choć trzeba wykazać się samodyscypliną. Nawet gdy początki okażą się dla Ciebie trudne, pamiętaj, aby nie poddawać się po pierwszych niepowodzeniach, produktywność to coś, czego można się nauczyć.

Podsumowanie

  • Metoda Ivy Lee to skuteczny sposób na zwiększenie produktywności w pracy. Jej twórcą jest Ivy Lee, specjalista ds. reklamy.
  • Metoda Ivy Lee jest prosta i nie wymaga specjalnego przygotowania, wystarczy kartka papieru i długopis.
  • Praktyka produktywności polega na sporządzeniu listy 6 zadań i posegregowaniu ich zgodnie z malejącym priorytetem.
  • Ważne jest to, aby stworzyć ją dzień przez planowanym dniem pracy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Dominika Cudziło

Copywriterka z pasji, dziennikarka z wykształcenia. Pracą z tekstem zajmuje się od 2011 roku. Tworzy wartościowe treści, które zwiększają rozpoznawalność firm w sieci. Specjalizuje się w artykułach sponsorowanych, tekstach na strony WWW, dużo przyjemności sprawia jej także tworzenie treści na potrzeby sklepów internetowych. W swojej pracy stawia na proste, skuteczne rozwiązania, ale nie lubi sztampy. Pisanie to jej sposób na życie. W dalszym ciągu pisze wiersze do szuflady, praktykuje też pisanie ekspresywne. W wolnych chwilach czyta książki albo maluje abstrakcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

17.05.2024 Marketing
16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu