Tempo pisania tekstu. Ile znaków stworzysz w godzinę?

Spis Treści:

Szybkość tworzenia treści jest ważnym parametrem w zawodzie każdego pisarza. Pozwala oszacować czas pracy, a także odpowiednio zaplanować i wycenić projekt. Sprawdźmy więc, jakie jest przeciętne tempo pisania tekstu.

Jaka jest szybkość pisania?

Wprawiony pisarz potrafi napisać na komputerze ponad 400 znaków ze spacjami (zzs) w ciągu minuty. Taki wynik przewyższa tempo pisania ręcznego nawet trzykrotnie! Dokładne wartości pokazuje poniższa tabela:

Tempo pisania tekstu na klawiaturze - tabela

Niemniej w rzeczywistości rezultaty wyglądają zupełnie inaczej – copywriter, dziennikarz czy eseista mogą zaledwie pomarzyć o takiej szybkości pisania. W praktyce nie liczy się bowiem to, jak szybko możesz klikać w klawiaturę, lecz to, jakie informacje chcesz przekazać swoim czytelnikom za pomocą tych kliknięć.

Z tego względu tempo tworzenia treści zależy w głównej mierze od trudności zagadnienia. Dodatkowo należy doliczyć czas poświęcony na pozyskanie informacji i zapoznanie się z daną tematyką przed rozpoczęciem pracy. Dlatego można rzec, że do pisania potrzebne są nie tylko palce, ale i głowa.

Liczba znaków na godzinę

Szacuje się, że w ciągu godziny można stworzyć do 3000 znaków ze spacjami rzetelnej treści, co odpowiada około jednej kartce A4. Dokładny wynik będzie jednak zależał od indywidualnych predyspozycji piszącego.

Warto zaznaczyć, że bardzo trudno utrzymać powyższe tempo przez cały 8-godzinny dzień pracy.  Z czasem zmniejsza się koncentracja, a liczba zzs na godzinę wciąż spada. Dlatego przyjmuje się, że w ciągu jednego dnia można napisać maksymalnie 12 000 znaków specjalistycznego tekstu.

Taki wynik wyznacza moce przerobowe profesjonalnego copywritera, który tworzy ok. 250 000 zzs miesięcznie. Większa liczba jest oczywiście możliwa, lecz z dużym prawdopodobieństwem spowoduje spadek jakości tekstów. Z tego powodu nasza agencja copywriterska trzyma się z dala od powyższej granicy, przeznaczając dla każdego eksperta do 200 000 znaków w miesiącu.

Tempo pisania dla różnych zawodów

Najwolniej piszą osoby mierzące się ze specjalistycznym zagadnieniem. Idealny przykład stanowi copywriter medyczny, który podczas pracy musi na bieżąco analizować badania naukowe. W jego przypadku nawet 3000 zzs dziennie może być dobrym wynikiem.

Do grupy „wolno piszących” możemy zaliczyć również content writera, analityka giełdowego czy osobę wydającą ekspertyzy prawne. Każdy z tych zawodów wymaga czasochłonnego przygotowania merytorycznego.

Z kolei praca transkrybenta, polegająca na przepisywaniu tekstu z nagrania, umożliwia stworzenie nawet 24 000 zzs w ciągu godziny. Inne przykłady szybkiego pisania mogą dostarczyć copywriterzy zajmujący się tematyką lifestyle lub tekstami zapleczowymi.

W takich przypadkach pisarze mogą stworzyć wiele treści w ciągu dnia, co jednak odbija się na niższej stawce za 1000 znaków ze spacjami. Pamiętajmy, że większa długość niekoniecznie przekłada się na wyższe wynagrodzenie.

Tempo pisania tekstu - FAQ

Jak zwiększyć szybkość pisania?

Podstawową praktyką jest nauka bezwzrokowego pisania na klawiaturze. Aby posiąść tę umiejętność, trzeba używać niemal wszystkich palców, co w dodatkowym stopniu przyspiesza tworzenie treści.

Gdzie można zmierzyć tempo tworzenia treści?

W Internecie można znaleźć wiele darmowych testów – wystarczy wpisać „szybkie pisanie na klawiaturze”.

Czy 5000 zzs w godzinę to dobry wynik?

To zależy wyłącznie od tego, na jaki temat piszesz. Jeśli tworzysz eksperckie treści, jest to doskonały wynik! Natomiast gdy tworzysz lekki test zapleczowy, większość osób osiągnie taki rezultat.

Ile pisze się słów na minutę?

Przeciętny wynik wynosi 30-40 słów na minutę.

Przyjmuje się, że jedno słowo zawiera przeciętnie sześć zzs. Zatem wystarczy spojrzeć na tabelę, znajdującą się na początku artykułu, i podzielić pierwszą kolumnę przez 6, aby uzyskać prędkość słów na minutę.

Podsumowanie

  • Zawodowy pisarz może napisać na komputerze ponad 400 znaków ze spacjami w ciągu minuty.
  • W praktyce tempo pisania jest znacznie mniejsze, gdyż tworzenie treści wymaga namysłu.
  • Z tego powodu copywriter, przy pełnym skupieniu, może opracować do 3 000 zzs specjalistycznej treści w ciągu godziny.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

28.11.2022 Porady i Ciekawostki
26.11.2022 Porady i Ciekawostki
25.11.2022 Content Marketing
24.11.2022 Aktualności
23.11.2022 Pozycjonowanie
22.11.2022 Porady i Ciekawostki
21.11.2022 Poprawność Tekstów
19.11.2022 Porady i Ciekawostki
18.11.2022 Porady i Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu