Pozycjonowanie sezonowe – czym jest i jaki ma wpływ na SEO?
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, jaki wpływ na sprzedaż i ruch na stronie może mieć pozycjonowanie sezonowe. Niektóre produkty i usługi są bowiem częściej wyszukiwane w określonych porach roku. Właśnie wtedy warto wykorzystać okazję i zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie sezonowe i jaki ma wpływ na SEO!
Czym jest pozycjonowanie sezonowe?
Pozycjonowanie sezonowe to strategia koncentrująca się na dostosowywaniu treści witryny do tych potrzeb użytkowników, które przypadają na pewne okresy w ciągu roku.
W praktyce oznacza to optymalizację zawartości strony z uwzględnieniem specyficznych słów kluczowych.
Do sezonowych tematów zaliczane są m.in.:
- prezenty przed Świętami Bożego Narodzenia;
- planowanie wakacyjnych podróży;
- stroje na Halloween;
- upominki z okazji Dnia Kobiet, Walentynek itd.
Na podstawie podanych wyżej przykładów można wysnuć wniosek, zgodnie z którym pozycjonowanie sezonowe opiera się na konkretnych wydarzeniach, świętach i specjalnych okazjach. Działanie promocyjne nie powinny być jednak rozpoczynane na krótko przed wyznaczonym terminem. Marketing rozpatruje się często w kategoriach miesięcy, a nawet całych pór roku.
Pozycjonowanie sezonowe a SEO
Pozycjonowanie sezonowe może mieć pozytywny wpływ na SEO strony internetowej. W pierwszej kolejności koncentracja na popularnych tematach przyczynia się do ogólnego zwiększenia widoczności strony w danym okresie. Algorytmy wyszukiwarek, biorąc pod uwagę zainteresowania użytkowników, faworyzują witryny dostarczające aktualne i rzetelne informacje. Wzrost liczby osób odwiedzających stronę może się z kolei przełożyć na jej pozycję w rankingu wyszukiwarki.
Jak rozpoznać temat sezonowy?
Pozycjonowanie sezonowe w głównej mierze koncentruje się na konkretnych wydarzeniach, świętach i specjalnych okazjach. W przypadku znacznej części branż większe znaczenie będą jednak miały pory roku.
Doskonałym przykładem jest ogrodnictwo, gdzie zainteresowanie określonymi produktami i usługami zmienia się w zależności od pory roku. Wiosną ludzie szukają informacji o sadzeniu i pielęgnacji roślin, latem o ochronie roślin przed słońcem i suszą, a jesienią o przygotowaniu roślin do zimy.
Google Trends – popularność fraz w czasie
Google Trends to narzędzie umożliwiające sprawdzenie popularności fraz w czasie. Może być wykorzystywane przez specjalistów, aby dowiedzieć się, jak zmienia się zainteresowanie danym tematem. Centralnym punktem strony jest okno do wprowadzania słowa kluczowego. Po wpisaniu frazy możliwe jest dostosowanie ukazanych wyników pod kątem ujęcia czasowego i podregionów. Google Trends umożliwia również porównanie dwóch haseł kluczowych, a także sprawdzenie podobnych tematów.
Przeczytaj również
Pozycjonowanie sezonowe w praktyce
Pozycjonowanie sezonowe może znacząco zwiększyć widoczność marki i generować większy ruch na stronie w kluczowych okresach. W praktyce obejmuje dostosowanie strategii SEO do zmieniających się preferencji i potrzeb konsumentów.
Branże sezonowe stosują w tym celu następujące kroki:
- analiza trendów i słów kluczowych;
- zidentyfikowanie sezonowych fraz kluczowych;
- linkowanie wewnętrzne;
- tworzenie wpisów blogowych, rankingów i artykułów sponsorowanych;
- zadbanie o design strony.
Analiza trendów i słów kluczowych
Wstępna analiza odgrywa kluczową rolę w sformułowaniu skutecznej strategii sezonowego pozycjonowania. Zidentyfikuj więc konkretne tematy, które mogą zainteresować Twoją grupę docelową.
Warto w tym celu wykorzystać opisane wcześniej narzędzie Google Trends. Pogłębionej analizy słów kluczowych dokonasz dzięki planerowi słów kluczowych Google Ads. Po wprowadzeniu pojedynczej frazy na stronie otrzymasz inne, zbliżone tematycznie. Obok nich wyświetli się również średnia miesięczna liczba wyszukiwań.
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne polega na umieszczaniu odnośników do innych podstron na własnej witrynie. Dzięki temu algorytmy wyszukiwarki są w stanie zidentyfikować tematy sezonowe, które warto wyżej wyświetlić w Google. W tym celu możesz umieścić linkowanie do konkretnych produktów na stronie głównej lub wpisów na firmowym blogu.
Przeczytaj również
Tworzenie artykułów sezonowych
Jednym ze sposobów pozycjonowania sezonowego jest tworzenie treści związanych z tematami popularnymi w konkretnym okresie. Możesz wykorzystać rankingi, aby przedstawić listę najlepszych produktów lub usług w danej kategorii, np. najlepsze prezenty na Walentynki, najlepsze miejsca na ferie z dziećmi. Warto również zdecydować się na artykuły sponsorowane, aby promować witrynę w kontekście sezonowym.
Design strony
Pozycjonowanie sezonowe obejmuje również zmianę wyglądu witryny. Od elementów graficznych po kolorystykę – design strony powinien odzwierciedlać aktualny sezon i tematykę kampanii. Zadbaj również o odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi tytułów i nagłówków napisanych tekstów.
Podsumowanie
- Pozycjonowanie sezonowe koncentruje się na dostosowywaniu treści do tych potrzeb użytkowników, które przypadają na pewne okresy w ciągu roku.
- Google Trends to narzędzie umożliwiające sprawdzenie popularności fraz w czasie.
- Aby przyciągnąć uwagę odbiorców, zidentyfikuj konkretne tematy, które mogą zainteresować Twoją grupę docelową.
- Twórz treści związane z tematami sezonowymi: wpisy blogowe, rankingi i artykuły sponsorowane.
- Design strony powinien odzwierciedlać aktualny sezon i tematykę kampanii.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz