Jak napisać skuteczne teksty na ulotkę reklamową?
Tradycyjne formy reklamy wciąż ustępują miejsca promocji w Internecie. Nie zmienia to jednak faktu, że ulotka cały czas jest tanim i skutecznym rozwiązaniem, by dotrzeć do licznego grona odbiorców w pobliżu firmy. Decydując się na taką inwestycję należy zadbać o profesjonalne treści. W poniższym artykule omówimy, jak napisać skuteczne teksty na ulotkę reklamową.
Teksty na ulotkę – zasady
Teksty, które znajdują się na ulotkach, zaliczamy oczywiście do treści sprzedażowych. Oznacza to, że są pisane językiem korzyści, informując odbiorców o korzyściach wynikających z zakupu. Ponadto cechują się one lekką i atrakcyjną formą, której celem jest przykucie uwagi.
Nie oszukujmy się – powszechność ulotek sprawiła, że większość ludzi od razu wyrzuca je do kosza. Z tego względu treść musi być oryginalna i pomysłowa, by zatrzymać uwagę odbiorców.
Omówmy więc zasady, jak pisać teksty na ulotkę.
Powiększ i pogrub najważniejsze informacje
Większość ludzi czyta ulotkę tylko przez pierwsze sekundy, nim straci zainteresowanie. Zadbaj o jasny przekaz, żeby temat ulotki był zrozumiały nawet po „rzuceniu okiem”. Jednorodny blok tekstu jest dużym błędem, gdyż ludzie o wiele częściej reagują według schematu „figura-tło„. Pamiętaj, by najważniejsze słowa zawsze wyeksponować!
Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy
Bardzo ważnym elementem jest pisanie w 2 os. l.p. Poinformuj czytelników, jakie korzyści przyniesie skorzystanie z oferty.
Treść musi być oryginalna i pomysłowa, by zatrzymać uwagę odbiorców.
Wezwij do działania
Oczywistą kwestią jest to, że ulotka nie tylko informuje, ale również zachęca. Dlatego pomocne mogą być sformułowania call-to-action, takie jak „Przyjdź”, „Skontaktuj się” itp. Choć brzmi to trywialnie, taka praktyka istotnie zwiększa skuteczność treści sprzedażowych.
Pisz prostym językiem
Choć artystyczne sformułowania mogą wydawać się ambitne, przy tekstach na ulotkę stawiamy na maksymalną prostotę. Treść jest skierowana do dużego grona odbiorców, a ludzie przeważnie nie lubią zbędnie wysilać swojego mózgu. Pamiętajmy, że w pierwszej kolejności walczymy o kilka sekund uwagi, a nie o szacunek z tytułu budowy zdań i bogatego słownictwa.
Zadbaj o bezbłędność
Na poprawną formę nikt nie zwraca uwagi, ale błędy językowe od razu rzucają się w oczy, dyskredytując firmę. Teksty na ulotkę nie wymagają obszernej treści, dlatego dodatkowa korekta nie zajmie dużo czasu, a wyeliminuje ewentualne literówki.
Należy zwrócić uwagę na fakt, że ulotka jest wręczana każdemu. Jeśli więc chcemy zadbać o skuteczną treść, musi ona być dostępna dla wszystkich osób. Zatem prostota, język korzyści i wyodrębnienie najważniejszych informacji to techniki copywriterskie, które działają na ogół populacji. Równie ważna jest szata graficzna, która powinna współgrać z treścią, eksponując kluczowe informacje.
Podsumowanie
- Teksty na ulotkę to sprzedażowe treści, które w atrakcyjny sposób prezentują ofertę licznym, niesprecyzowanym odbiorcom.
- Z tego względu informacje muszą być przejrzyste, proste i ciekawe, by zatrzymać uwagę jak największej ilości osób.
- Choć ulotki tracą na swojej popularności, wciąż mogą stanowić skuteczne narzędzie marketingowe.
- Profesjonalne treści są kluczowym elementem, który decyduje o potencjalne sprzedażowym takich materiałów reklamowych.
Chcesz zamówić atrakcyjną treść na ulotkę? Sprawdź ofertę naszej agencji copywriterskiej!
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz