Jak Napisać Reklamę? | Pisanie Skutecznych Reklam | Content Writer
Zastanawiasz się, jak napisać reklamę, aby sprzedawała? Przeczytaj ten artykuł!

Jak napisać reklamę? Pisanie skutecznych reklam

Pisanie reklamy jest tworzeniem prostej formy oraz niezwykle skomplikowanej esencji. Praca wydaje się prosta, lecz rzadko jest skuteczna. Od czego to zależy? Jak napisać reklamę, aby naprawdę zwiększyć sprzedaż w firmie?

O tym dowiesz się w poniższym poradniku!

Jak napisać reklamę, która konwertuje?

Analiza potrzeb konsumentów oraz rozwój technik marketingowych to jedna z najbardziej dynamicznych dziedzin XX wieku. Każdy rok przynosi nowe zmiany – zarówno w marketingowych rozwiązaniach, jak i w preferencjach klientów.

Wiemy coraz więcej na temat tego, jak napisać reklamę. Z powodzeniem możemy wymienić potwierdzone naukowo cechy, które przyciągają klientów.

Jednakże na początku musimy odpowiedzieć na podstawowe pytanie: jaki jest cel marketingowy reklamy? Jej przeznaczenie w głównej mierze będzie determinować specyfikę treści, dlatego sprawdźmy, co możemy osiągnąć za pomocą poszczególnych kreacji.

Budowa rozpoznawalności marki

Jest to pierwszorzędny cel w kampanii na Facebooku (wraz z „Zasięgiem”), ponieważ pozwala tanim kosztem dotrzeć do licznej grupy odbiorców. Ten etap reklamy cechuje się niską konwersją sprzedaży, lecz nie jest to jej głównym celem – fundamentalnym zadaniem jest „wejście do głów odbiorców”, aby potem wyświetlać bardziej precyzyjne kreacje. Użytkownicy, którzy kojarzą Twoją firmę, częściej zamienią się w klientów (szczególnie w branży B2B).

Tekst reklamowy musi być zwięzły, kreatywny i zatrzymujący uwagę. Im większa grupa odbiorców, tym prostsza budowa komunikatu.

  • Nie prezentuj swojej całej oferty oraz opowieści o firmie.
  • Nastaw się na lakoniczny przekaz, który zostanie zapamiętany przez odbiorców.

Dobrym rozwiązaniem może okazać się krótki slogan reklamowy, który celnie opisuje Twoją firmę, a zarazem jest chwytliwy i nieszablonowy.

Konwersja

Przenieśmy się na drugi koniec – do działań, które mają po prostu zwiększyć sprzedaż. Dysponujesz już grupą odbiorców, która kojarzy Twoją firmę. Czas zatem ją przekonać, aby skorzystała z Twojej oferty!

Bardzo ważnym elementem na tym etapie jest ukazanie korzyści płynących z zakupu. Użytkownicy prosto i wyraźnie muszą być poinformowani, dlaczego warto wydać pieniądze na Twoją usługę lub produkt.

  • Nie skupiaj się na tym, co masz.
  • Skup się na tym, co możesz dać.

Informacja o korzyściach ma największy wpływ na decyzję zakupową. Nie czaruj odbiorców przesadzonymi kreacjami ani nie przechwalaj się, dlaczego Twoja firma jest lepsza od konkurencji. Po prostu zobrazuj zmianę, jaką klienci doświadczą po dokonaniu transakcji.

Przykład reklamy nastawionej na konwersję

Prowadzisz firmę, która zajmuje się kosmetyką samochodową. Dotarłeś do grupy zainteresowanych osób i chcesz im wyświetlić sprzedażową kreację.

Jak napisać reklamę, aby była skuteczna? Pamiętaj, że masz ograniczoną ilość miejsca i musisz przekazać przekonujące informacje. Wybierz spośród dwóch opcji:

  • Napisz o nowoczesnym sprzęcie, nowych szczotkach i ścierkach, niskich cenach i krótkim czasie realizacji.
  • Poinformuj o świeżym, oceanicznym zapachu, jakie będzie mieć auto po umyciu. Wystarczy tylko odstawić auto na kilkanaście minut i gotowe!

Nie jesteś jedyny na rynku – potencjalny klient jest wciąż zasypywany reklamami. Wśród nich informacja o nowym firmowym odkurzaczu nie zrobi na nim wrażenia. Ale formułując komunikat w drugi sposób, wpływasz na jego wyobraźnię, która dotyczy JEGO dobra, a nie TWOJEGO. Przyjemny zapach w samochodzie wytworzy w nim większą potrzebę zakupu od zniżek i najnowszych ścierek w Twoim warsztacie.

Pisanie reklamy – podsumowanie

Tworzenie skutecznej reklamy nie jest proste. Nie znajdziesz żadnego gotowego rozwiązania na glinianej tablicy – zapotrzebowanie jest dynamiczne i to potrzeby konsumentów decydują o finalnej skuteczności kreacji. Z tego względu warto oddziaływać właśnie na nie, informując o korzyściach oraz zmianach, jakie nastąpią po skorzystaniu z Twojej oferty.

To, jak napisać reklamę, zależy nie tylko od celu marketingowego, ale także od specyfiki Twojej firmy oraz jej klientów. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników, a także zastosować do nich naukowo potwierdzone metody.

To sprawia, że pisanie reklam omija wydeptane ścieżki oraz idzie w stronę rozsądnej improwizacji, która bierze pod uwagę dynamiczne potrzeby konsumentów i reaguje na zmiany.


Sprawdź nasz cennik copywritera.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *