Jak napisać streszczenie?

Spis Treści:

Treści zamieszczane na stronach internetowych powinny zawierać wszelkie kluczowe informacje – jednocześnie ważne jest, aby nie były niesamowicie długie i rozwlekłe. Może to znudzić lub zniechęcić potencjalnego czytelnika. Jak napisać streszczenie, które zainteresuje każdego i przekaże tym samym niezbędne informacje? Warto kierować się zamieszczonymi przez nas wskazówkami!

Czym jest streszczenie tekstu?

Dobrze napisane streszczenie tekstu pozwala czytelnikowi na szybkie i klarowne zapoznanie się z tematem.

Bez względu na to, czy tworzymy streszczenie z zakresu działań naszej firmy, zarys oferty i zalet z niej płynących, czy opis danej usługi, ważne jest aby w krótkiej formie przekazać wszelkie niezbędne informacje.

Jak napisać streszczenie tekstu? Bez względu na to, czy mamy za zadanie streścić książkę, artykuł czy też informacje na stronę internetową – każde streszczenie tekstu powinno cechować się:

  • rzeczowością – jak sama nazwa wskazuje, streszczenie jest zwięzłą formą wypowiedzi pisemnej;
  • merytoryką – ważne, by pomimo krótkiej długości zawrzeć wszelkie niezbędne informacje;
  • obiektywnością – streszczenie tekstu powinno być wolne od rozmaitych dygresji czy też informacji odautorskich;
  • prostym językiem – niezwykle ważne jest, by osoba czytająca dany tekst nie miała problemów z jego zrozumieniem i szybko odnalazła najbardziej istotne informacje.

Streszczenie tekstu a pozycjonowanie

Napisanie streszczenia, które nie tylko przekaże zainteresowanemu najważniejsze informacje, ale również zareklamuje odpowiednio daną firmę, nie jest wcale prostą sprawą.

Google promuje zwięzłe wiadomości, które nie zanudzą użytkowników.

Z tego względu rzeczowe podejście do tematu wpływa korzystnie na pozycjonowanie wbrew temu, co się powszechnie sądziło.

Tworząc treści pod kątem SEO warto jest skorzystać z usług profesjonalnego copywritera. Będzie miał wprawę w konstruowaniu tekstów różnego typu – również streszczeń, a jego praca przełoży się na widoczność firmy w sieci. W zakres jego kompetencji wchodzą między innymi:

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

17.05.2024 Marketing
16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu