Jak napisać streszczenie?

Spis Treści:

Treści zamieszczane na stronach internetowych powinny zawierać wszelkie kluczowe informacje – jednocześnie ważne jest, aby nie były niesamowicie długie i rozwlekłe. Może to znudzić lub zniechęcić potencjalnego czytelnika. Jak napisać streszczenie, które zainteresuje każdego i przekaże tym samym niezbędne informacje? Warto kierować się zamieszczonymi przez nas wskazówkami!

Czym jest streszczenie tekstu?

Dobrze napisane streszczenie tekstu pozwala czytelnikowi na szybkie i klarowne zapoznanie się z tematem.

Bez względu na to, czy tworzymy streszczenie z zakresu działań naszej firmy, zarys oferty i zalet z niej płynących, czy opis danej usługi, ważne jest aby w krótkiej formie przekazać wszelkie niezbędne informacje.

Jak napisać streszczenie tekstu? Bez względu na to, czy mamy za zadanie streścić książkę, artykuł czy też informacje na stronę internetową – każde streszczenie tekstu powinno cechować się:

  • rzeczowością – jak sama nazwa wskazuje, streszczenie jest zwięzłą formą wypowiedzi pisemnej;
  • merytoryką – ważne, by pomimo krótkiej długości zawrzeć wszelkie niezbędne informacje;
  • obiektywnością – streszczenie tekstu powinno być wolne od rozmaitych dygresji czy też informacji odautorskich;
  • prostym językiem – niezwykle ważne jest, by osoba czytająca dany tekst nie miała problemów z jego zrozumieniem i szybko odnalazła najbardziej istotne informacje.

Streszczenie tekstu a pozycjonowanie

Napisanie streszczenia, które nie tylko przekaże zainteresowanemu najważniejsze informacje, ale również zareklamuje odpowiednio daną firmę, nie jest wcale prostą sprawą.

Google promuje zwięzłe wiadomości, które nie zanudzą użytkowników.

Z tego względu rzeczowe podejście do tematu wpływa korzystnie na pozycjonowanie wbrew temu, co się powszechnie sądziło.

Tworząc treści pod kątem SEO warto jest skorzystać z usług profesjonalnego copywritera. Będzie miał wprawę w konstruowaniu tekstów różnego typu – również streszczeń, a jego praca przełoży się na widoczność firmy w sieci. W zakres jego kompetencji wchodzą między innymi:

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy