Jak napisać streszczenie?

Spis Treści:

Treści zamieszczane na stronach internetowych powinny zawierać wszelkie kluczowe informacje – jednocześnie ważne jest, aby nie były niesamowicie długie i rozwlekłe. Może to znudzić lub zniechęcić potencjalnego czytelnika. Jak napisać streszczenie, które zainteresuje każdego i przekaże tym samym niezbędne informacje? Warto kierować się zamieszczonymi przez nas wskazówkami!

Czym jest streszczenie tekstu?

Dobrze napisane streszczenie tekstu pozwala czytelnikowi na szybkie i klarowne zapoznanie się z tematem.

Bez względu na to, czy tworzymy streszczenie z zakresu działań naszej firmy, zarys oferty i zalet z niej płynących, czy opis danej usługi, ważne jest aby w krótkiej formie przekazać wszelkie niezbędne informacje.

Jak napisać streszczenie tekstu? Bez względu na to, czy mamy za zadanie streścić książkę, artykuł czy też informacje na stronę internetową – każde streszczenie tekstu powinno cechować się:

  • rzeczowością – jak sama nazwa wskazuje, streszczenie jest zwięzłą formą wypowiedzi pisemnej;
  • merytoryką – ważne, by pomimo krótkiej długości zawrzeć wszelkie niezbędne informacje;
  • obiektywnością – streszczenie tekstu powinno być wolne od rozmaitych dygresji czy też informacji odautorskich;
  • prostym językiem – niezwykle ważne jest, by osoba czytająca dany tekst nie miała problemów z jego zrozumieniem i szybko odnalazła najbardziej istotne informacje.

Streszczenie tekstu a pozycjonowanie

Napisanie streszczenia, które nie tylko przekaże zainteresowanemu najważniejsze informacje, ale również zareklamuje odpowiednio daną firmę, nie jest wcale prostą sprawą.

Google promuje zwięzłe wiadomości, które nie zanudzą użytkowników.

Z tego względu rzeczowe podejście do tematu wpływa korzystnie na pozycjonowanie wbrew temu, co się powszechnie sądziło.

Tworząc treści pod kątem SEO warto jest skorzystać z usług profesjonalnego copywritera. Będzie miał wprawę w konstruowaniu tekstów różnego typu – również streszczeń, a jego praca przełoży się na widoczność firmy w sieci. W zakres jego kompetencji wchodzą między innymi:

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

21.09.2021 Content Marketing
20.09.2021 Copywriting
15.09.2021 Pozycjonowanie
14.09.2021 Marketing
13.09.2021 Marketing
10.09.2021 E-commerce
09.09.2021 Marketing
08.09.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Zamów treści

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy