Jak napisać streszczenie?
Bartosz CiesielskiTreści zamieszczane na stronach internetowych powinny zawierać wszelkie kluczowe informacje – jednocześnie ważne jest, aby nie były niesamowicie długie i rozwlekłe. Może to znudzić lub zniechęcić potencjalnego czytelnika. Jak napisać streszczenie, które zainteresuje każdego i przekaże tym samym niezbędne informacje? Warto kierować się zamieszczonymi przez nas wskazówkami!
Czym jest streszczenie tekstu?
Dobrze napisane streszczenie tekstu pozwala czytelnikowi na szybkie i klarowne zapoznanie się z tematem.
Bez względu na to, czy tworzymy streszczenie z zakresu działań naszej firmy, zarys oferty i zalet z niej płynących, czy opis danej usługi, ważne jest aby w krótkiej formie przekazać wszelkie niezbędne informacje.
Jak napisać streszczenie tekstu? Bez względu na to, czy mamy za zadanie streścić książkę, artykuł czy też informacje na stronę internetową – każde streszczenie tekstu powinno cechować się:
- rzeczowością – jak sama nazwa wskazuje, streszczenie jest zwięzłą formą wypowiedzi pisemnej;
- merytoryką – ważne, by pomimo krótkiej długości zawrzeć wszelkie niezbędne informacje;
- obiektywnością – streszczenie tekstu powinno być wolne od rozmaitych dygresji czy też informacji odautorskich;
- prostym językiem – niezwykle ważne jest, by osoba czytająca dany tekst nie miała problemów z jego zrozumieniem i szybko odnalazła najbardziej istotne informacje.
Streszczenie tekstu a pozycjonowanie
Napisanie streszczenia, które nie tylko przekaże zainteresowanemu najważniejsze informacje, ale również zareklamuje odpowiednio daną firmę, nie jest wcale prostą sprawą.
Google promuje zwięzłe wiadomości, które nie zanudzą użytkowników.
Z tego względu rzeczowe podejście do tematu wpływa korzystnie na pozycjonowanie wbrew temu, co się powszechnie sądziło.
Tworząc treści pod kątem SEO warto jest skorzystać z usług profesjonalnego copywritera. Będzie miał wprawę w konstruowaniu tekstów różnego typu – również streszczeń, a jego praca przełoży się na widoczność firmy w sieci. W zakres jego kompetencji wchodzą między innymi:
- streszczenie tekstu,
- artykuły blogowe,
- treści sprzedażowe,
- teksty na stronę WWW.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz