Pomoc w pisaniu tekstów dla copywritera – na co się zdecydować?

Spis Treści:

Pisać każdy może, lecz praca zawodowa, która się z tym wiąże, wymaga dodatkowego wsparcia, by treści były maksymalnie skuteczne. W poniższym artykule sprawdzimy, jak wygląda pomoc w pisaniu tekstów w celu zwiększenia efektów marketingowych.

Pomoc przy pisaniu tekstów

Dwa filary skutecznych treści to rzetelne informacje oraz optymalizacja SEO. Zajmiemy się właśnie tymi kwestiami.

Research

Oczywiście najważniejszym elementem tworzenia skutecznych treści jest wiedza. Pisanie na temat jest konieczne, by teksty ujrzały światło dzienne w wyszukiwarce.

Google wychodzi z prostego założenia, że wyczerpujące artykuły są użyteczne dla czytelników, dlatego warto wyświetlić je wyżej. Oczywiście teksty SEO nie ograniczają się tylko do wartości merytorycznej, niemniej warto zadbać o ten fundament.

Z tego względu bibliografia stanowi pierwszą pomoc przy pisaniu tekstów. Przed realizacją zadbaj o materiały, na których będziesz mógł się wzorować, aby nie pisać „z głowy”. Lekceważenie tego tematu być może pozwala pisać szybciej, ale drastycznie obniża finalne efekty.

Planowanie słów kluczowych

W każdy tekst wkładasz sporą ilość czasu i wysiłku – może więc warto zadbać o precyzyjne słowa kluczowe? Dzięki nim będziesz miał szansę zaprezentować końcową pracę liczniejszej publiczności!

Podstawowym darmowym narzędziem jest Google Keyword Planner, który ukazuje ruch w zależności od wyszukiwanego hasła. Choć zawarte w nim wskaźniki dotyczą głównie płatnych reklam, dane na temat ruchu są dla copywriterów interesujące. Przy większej skali warto odwiedzić również Google Trends, by przekonać się, jakie tematy są na topie, a jakie powoli giną z duchem czasu.

Dużo większą liczbę szczegółów oraz indywidualnych analiz prezentują programy płatne – jeśli jednak nie masz dużego budżetu, możesz pokusić się o wyszukiwanie manualne.

Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule o doborze fraz kluczowych.

Pisanie tekstów – pomoc copywritera

Jeśli jednak jesteś po drugiej stronie barykady i chcesz, aby ktoś wspierał Twój rozwój contentu – rozważ nawiązanie współpracy z copywriterem.

Obecnie treść wysokiej jakości jest niezwykle silną bronią w marketingu, dlatego warto postawić na profesjonalne podejście. Nie tylko zwiększysz efekty copywriterskie na swojej stronie, ale również oszczędzisz swój – jakże nieoceniony – czas!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

20.02.2024 Marketing
19.02.2024 Pozycjonowanie
16.02.2024 Porady & Ciekawostki
15.02.2024 Copywriting
14.02.2024 Korekta & Redakcja
13.02.2024 Porady & Ciekawostki
12.02.2024 Social Media
09.02.2024 Korekta & Redakcja
08.02.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu