Pomoc w pisaniu tekstów dla copywritera – na co się zdecydować?

Spis Treści:

Pisać każdy może, lecz praca zawodowa, która się z tym wiąże, wymaga dodatkowego wsparcia, by treści były maksymalnie skuteczne. W poniższym artykule sprawdzimy, jak wygląda pomoc w pisaniu tekstów w celu zwiększenia efektów marketingowych.

Pomoc przy pisaniu tekstów

Dwa filary skutecznych treści to rzetelne informacje oraz optymalizacja SEO. Zajmiemy się właśnie tymi kwestiami.

Research

Oczywiście najważniejszym elementem tworzenia skutecznych treści jest wiedza. Pisanie na temat jest konieczne, by teksty ujrzały światło dzienne w wyszukiwarce.

Google wychodzi z prostego założenia, że wyczerpujące artykuły są użyteczne dla czytelników, dlatego warto wyświetlić je wyżej. Oczywiście teksty SEO nie ograniczają się tylko do wartości merytorycznej, niemniej warto zadbać o ten fundament.

Z tego względu bibliografia stanowi pierwszą pomoc przy pisaniu tekstów. Przed realizacją zadbaj o materiały, na których będziesz mógł się wzorować, aby nie pisać „z głowy”. Lekceważenie tego tematu być może pozwala pisać szybciej, ale drastycznie obniża finalne efekty.

Planowanie słów kluczowych

W każdy tekst wkładasz sporą ilość czasu i wysiłku – może więc warto zadbać o precyzyjne słowa kluczowe? Dzięki nim będziesz miał szansę zaprezentować końcową pracę liczniejszej publiczności!

Podstawowym darmowym narzędziem jest Google Keyword Planner, który ukazuje ruch w zależności od wyszukiwanego hasła. Choć zawarte w nim wskaźniki dotyczą głównie płatnych reklam, dane na temat ruchu są dla copywriterów interesujące. Przy większej skali warto odwiedzić również Google Trends, by przekonać się, jakie tematy są na topie, a jakie powoli giną z duchem czasu.

Dużo większą liczbę szczegółów oraz indywidualnych analiz prezentują programy płatne – jeśli jednak nie masz dużego budżetu, możesz pokusić się o wyszukiwanie manualne.

Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule o doborze fraz kluczowych.

Pisanie tekstów – pomoc copywritera

Jeśli jednak jesteś po drugiej stronie barykady i chcesz, aby ktoś wspierał Twój rozwój contentu – rozważ nawiązanie współpracy z copywriterem.

Obecnie treść wysokiej jakości jest niezwykle silną bronią w marketingu, dlatego warto postawić na profesjonalne podejście. Nie tylko zwiększysz efekty copywriterskie na swojej stronie, ale również oszczędzisz swój – jakże nieoceniony – czas!

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy