Pomoc w pisaniu tekstów dla copywritera – na co się zdecydować?
Bartosz CiesielskiPisać każdy może, lecz praca zawodowa, która się z tym wiąże, wymaga dodatkowego wsparcia, by treści były maksymalnie skuteczne. W poniższym artykule sprawdzimy, jak wygląda pomoc w pisaniu tekstów w celu zwiększenia efektów marketingowych.
Pomoc przy pisaniu tekstów
Dwa filary skutecznych treści to rzetelne informacje oraz optymalizacja SEO. Zajmiemy się właśnie tymi kwestiami.
Research
Oczywiście najważniejszym elementem tworzenia skutecznych treści jest wiedza. Pisanie na temat jest konieczne, by teksty ujrzały światło dzienne w wyszukiwarce.
Google wychodzi z prostego założenia, że wyczerpujące artykuły są użyteczne dla czytelników, dlatego warto wyświetlić je wyżej. Oczywiście teksty SEO nie ograniczają się tylko do wartości merytorycznej, niemniej warto zadbać o ten fundament.
Z tego względu bibliografia stanowi pierwszą pomoc przy pisaniu tekstów. Przed realizacją zadbaj o materiały, na których będziesz mógł się wzorować, aby nie pisać „z głowy”. Lekceważenie tego tematu być może pozwala pisać szybciej, ale drastycznie obniża finalne efekty.
Planowanie słów kluczowych
W każdy tekst wkładasz sporą ilość czasu i wysiłku – może więc warto zadbać o precyzyjne słowa kluczowe? Dzięki nim będziesz miał szansę zaprezentować końcową pracę liczniejszej publiczności!
Podstawowym darmowym narzędziem jest Google Keyword Planner, który ukazuje ruch w zależności od wyszukiwanego hasła. Choć zawarte w nim wskaźniki dotyczą głównie płatnych reklam, dane na temat ruchu są dla copywriterów interesujące. Przy większej skali warto odwiedzić również Google Trends, by przekonać się, jakie tematy są na topie, a jakie powoli giną z duchem czasu.
Dużo większą liczbę szczegółów oraz indywidualnych analiz prezentują programy płatne – jeśli jednak nie masz dużego budżetu, możesz pokusić się o wyszukiwanie manualne.
Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule o doborze fraz kluczowych.
Przeczytaj: Jak dobrać słowa kluczowe?
Pisanie tekstów – pomoc copywritera
Jeśli jednak jesteś po drugiej stronie barykady i chcesz, aby ktoś wspierał Twój rozwój contentu – rozważ nawiązanie współpracy z copywriterem.
Obecnie treść wysokiej jakości jest niezwykle silną bronią w marketingu, dlatego warto postawić na profesjonalne podejście. Nie tylko zwiększysz efekty copywriterskie na swojej stronie, ale również oszczędzisz swój – jakże nieoceniony – czas!
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz