Samodzielne pozycjonowanie strony – czy to dobry pomysł?

Spis Treści:

Pozycjonowanie stron to jedna z najlepszych metod promocji w Internecie. Pozwala zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i zasięgi, a co za tym idzie – skuteczniej rywalizować o klienta z konkurencją. Warto jednak pamiętać, że to złożony proces, który wymaga wielu specjalistycznych działań. Czy w takim razie samodzielne pozycjonowanie strony ma rację bytu? Sprawdźmy!

Czy można przeprowadzić samodzielne pozycjonowanie strony?

Samodzielne pozycjonowanie strony jest możliwe. Podejmując się promocji swojej witryny w wyszukiwarkach, nie musisz korzystać z usług specjalisty SEO, co już na starcie wiąże się ze sporymi oszczędnościami.

Niestety, może okazać się, że bez wystarczającej wiedzy i doświadczenia popełnisz błędy, które będą miały daleko idące konsekwencje. Jakie?

Niewłaściwa optymalizacja witryny pod kątem wytycznych Google, nieodpowiednia struktura linków czy brak jakościowych treści mogą prowadzić do braku satysfakcjonujących efektów pozycjonowania, a nawet nałożenia przez wyszukiwarkę kar na Twoją stronę. A to wiąże się nie tylko utratą pozycji, lecz także dużymi trudnościami w prowadzeniu przyszłych działań SEO.

Innymi słowy – popełniając błędy, nie zdobędziesz szczytów Google, a do tego będziesz musiał poświęcić wiele godzin (i pieniędzy), by naprawić sytuację. A to coś, czego wolałby uniknąć każdy przedsiębiorca.

Więcej informacji na temat kar nakładanych przez Google i metod naprawiania błędów znajdziesz tutaj.

Wady i zalety samodzielnego pozycjonowania - tabela

Jakie działania SEO możesz wykonać samodzielnie?

Oto kilka czynności optymalizacyjnych, które przeprowadzisz bez większego ryzyka i które będą miały pozytywny wpływ na ranking Twojej witryny!

  • Znalezienie błędów na stronie. Korzystając z Google Search Console, czyli darmowego narzędzia udostępnianego przez giganta z Mountain View, masz możliwość sprawdzenia, w jakim stopniu Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem obowiązujących wytycznych i czy nie zawiera błędów. Zakładki, takie jak Indeks, Ulepszenia oraz Ręczne Działania stanowią źródło cennych informacji, dzięki którym możesz poprawić działanie swojej strony.
  • Zwiększenie prędkości strony. Aby to zrobić, skorzystaj z narzędzia PageSpeed Insights. Po wpisaniu w wolne okno adresu URL swojej strony poznasz jej wydajność zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Dowiesz się również, co zrobić, by przyspieszyć jej działanie – konieczne może być np. skompresowanie obrazów. Możesz to zrobić samodzielnie, co wpłynie pozytywnie na prędkość wczytywania witryny i zapewni jej efektywniejsze pozycjonowanie.
  • Przygotowanie unikalnych meta tagów. Zaliczamy do nich przede wszystkim tytuły stron (title), a także opisy pojawiające się w wynikach wyszukiwania (description). Zadbaj o ich odpowiednią długość (title – 60 znaków, description – 140–155 znaków), jakość (powinny informować użytkowników, co znajdą na stronie), a także umieść w nich słowa kluczowe odpowiadające danej podstronie.
  • Optymalizacja URL. Zadbaj o to, by adres każdej podstrony był logicznym ciągiem znaków, który poinformuje użytkownika o tym, w jakim miejscu witryny aktualnie się znajduje. Pamiętaj również, by poszczególne słowa w adresie URL rozdzielać za pomocą myślnika.
  • Publikacja wysokiej jakości contentu. Specjaliści SEO do pozycjonowania strony potrzebują wysokiej jakości treści, a więc takiej, która będzie merytoryczna, przydatna dla użytkownika oraz zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych i linków. Możesz stworzyć ją samodzielnie albo (co polecamy szczególnie) skorzystać z usług copywritera – stworzy on dla Ciebie opisy produktów, treści na stronę główną, artykuły blogowe i wiele innych rodzajów contentu, który będzie nieocenionym wsparciem w procesie pozycjonowania.

Jeżeli chcesz pójść o krok dalej i przeprowadzić analizę słów kluczowych albo przeanalizować strukturę linków w witrynie, skorzystaj z odpowiednich narzędzi, takich jak Ahrefs czy Senuto.

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona znajdzie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google i nie masz wystarczającej wiedzy oraz umiejętności, by zająć się pozycjonowaniem samodzielnie, skorzystaj z pomocy specjalistów SEO.

Podsumowanie

  • Możliwe jest samodzielne pozycjonowanie strony, jednak wymaga to wiedzy, doświadczenia i sporej ilości czasu.
  • Pozycjonując stronę samodzielnie, jesteś narażony na błędy, które mogą utrudnić działania SEO w przyszłości.
  • Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja witryna stanie się widoczna w Google, skorzystaj z usług specjalisty SEO.
  • Część działań, takich jak optymalizacja meta tagów, adresów URL czy prędkości ładowania witryny, możesz wykonać samodzielnie.
  • Aby uzyskać doskonałe efekty SEO, opublikuj na stronie wartościowe treści. Możesz napisać je samodzielnie albo zlecić to zadanie copywriterowi.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu