E-mail marketing – jak zarabiać w Internecie, wysyłając maile?
Każdego dnia dostajemy niezliczoną liczbę wiadomości na nasze skrzynki pocztowe, a wiele z nich pozostaje nieprzeczytanych. Niektóre traktujemy jako spam, aczkolwiek są i takie, których wypatrujemy z utęsknieniem. E-mail marketing, bo o nim mowa, to wyjątkowo szybko rosnąca w siłę forma marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje pocztę elektroniczną do komunikacji z klientami. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest e-mail marketing oraz jak wykorzystać to narzędzie do zarabiania online.
Czym jest e-mail marketing?
Jak sama nazwa wskazuje, e-mail marketing opiera się na wiadomościach, które otrzymujemy na nasze skrzynki pocztowe w określonych dniach.
W obecnych czasach, kiedy większość firm przenosi swoją działalność do internetu, zdecydowanie warto zaprzyjaźnić się z metodami, które w przystępny sposób pozwolą nam zdobywać nowych klientów i utrzymywać dobre relacje z obecnymi.
E-mail marketing – korzyści
E-mail marketing ma przewagę nad pozostałymi formami kontaktu z klientem, ponieważ jest bezpośredni. Dzięki temu, że każdy mail może być (a wręcz powinien!) tworzony indywidualnie, masz opcję informować klientów o bieżących sprawach w ciekawy sposób. Kiedy będziesz robić to regularnie, klienci zaczną się utożsamiać z Tobą i Twoją firmą. A stąd już tylko krok od zarobienia pierwszej „złotówki” w sieci.
Warto wskazać też na inne korzyści związane z wprowadzeniem e-mail marketingu:
- nieduże koszty – e-mail marketing wymaga co najwyżej subskrypcji odpowiedniej aplikacji wspomagającej obsługę maili, poza tym jest to niedroga forma promocji;
- niezależność od mediów społecznościowych – e-mail marketing jest wolny od trudności związanych z prowadzeniem kampanii w social mediach, tj. wysokie koszty reklam, zmienny regulamin czy spadające zasięgi;
- łatwa optymalizacja – na podstawie zgromadzonych statystyk możesz prosto dostosowywać strategię e-mail marketingową tak, by uzyskać wyższe wyniki (np. zmieniając porę wysyłania wiadomości).
Przeczytaj również
Jak zastosować e-mail marketing?
Jeśli jeszcze nigdy nie korzystałeś z e-mail marketingu w czynny sposób, a byłeś jedynie pasywnym odbiorcą – pora to zmienić! Twój biznes – zarówno działalność sprzedażowa, jak i marka osobista, mogą tylko na tym zyskać. A zatem, od czego zacząć?
Plan działania
Przede wszystkim zastanów się, na czym zależy Ci najbardziej i stwórz plan działania.
Rozpisz harmonogram wysyłania treści do klientów, dzięki czemu unikniesz denerwującego chaosu. Wyznacz cele Twoich kampanii i budżet, którym operujesz.
Grupa docelowa
Jednym z najważniejszych etapów e-mail marketingu jest zbudowanie bazy kontaktów. Aby to uczynić, przede wszystkim weź pod uwagę swoją grupę docelową. Pomyśl, jakich masz klientów, a jakich chcesz pozyskać. Skup się nie tylko na ich wieku, płci czy miejscu zamieszkania. Weź pod uwagę również ich zainteresowania, pracę oraz tryb życia.
Pamiętaj o tym, żeby uzyskać pozwolenie od klientów na otrzymywanie od ciebie reklam w formie wiadomości e-mail. Tylko dzięki temu będziesz w stanie działać zgodnie z prawem i osiągniesz pożądane efekty.
Personalizacja wiadomości
Spersonalizuj wiadomości i treść reklam, żeby Twój klient za każdym razem poczuł się wyjątkowo. Pamiętaj również o tym, żeby wszystkie wiadomości były spójne, ale nie nudne. Jest to sztuka, po której opanowaniu możesz zarabiać naprawdę duże pieniądze za pomocą e-mail marketingu.
CTA
Pamiętaj o „call to action”, czyli pytaniach lub stwierdzeniach, wzywających do działania. Dzięki zastosowaniu takich fraz na końcu wiadomości sprawisz, że Twój odbiorca będzie wiedział, co robić i w jakim celu otrzymał od Ciebie wiadomość.
Porządek i systematyczność
W całym procesie prowadzenia kampanii e-mail marketingowych zawsze dbaj o porządek i jakość swoich działań – regularnie kontroluj postępy, optymalizuj strategie i udoskonalaj rozwiązania.
Pamiętaj również o jednej z najważniejszych zasad marketingowych – systematyczności. Bez stałego kontaktu z klientami nie przedstawisz swojej marki jako godnej zaufania i uwagi.
Przeczytaj również
Rodzaje e-mail marketingu – który wybrać?
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-mail marketingiem, szybko możesz poczuć się przytłoczony z nadmiaru nazw i kwestii z nim związanych. Dlatego przychodzimy ci z pomocą. Można wyróżnić trzy rodzaje e-mail marketingu:
Newsletter
To jeden z najbardziej popularnych i najchętniej wybieranych przez twórców i właścicieli firm typów e-mail marketingu. Dzięki niemu jesteś w stanie w szybki sposób nawiązać z odbiorcami kontakt. A co najważniejsze, często jest to długotrwała relacja – nawet wieloletnia. Czy nie brzmi to pięknie? Dzięki temu, że wysyłasz regularnie maile, klient z pewnością nie raz sięgnie po oferowane przez Ciebie produkty.
Autoresponder
To funkcja umożliwiająca automatyczne wysłanie odpowiedzi na wiadomość nadawcy. Po otrzymaniu e-maila autoresponder wysyła informację zwrotną o określonej wcześniej treści, np. „Dziękujemy za kontakt. Odpowiemy najszybciej, jak to będzie możliwe.”
Katalogi sprzedażowe
Katalogi sprzedażowe to idealna opcja dla osób i firm, które skupiają się na sprzedaży konkretnych produktów. E-mail marketing w formie katalogów pozwoli Twoim klientom zapoznać się z produktami wcześniej i wybrać idealny dla siebie.
Niezależnie od tego, która forma e-mail marketingu najbardziej do Ciebie przemawia, zdecydowanie warto zacząć z niego korzystać. Dzięki e-mail marketingowi będziesz w stanie budować trwałe i długoterminowe relacje z klientami i w przystępny sposób przedstawiać im swój produkty.
Zadbaj o to, żeby maile rozsyłane do klientów były unikatowe. Najlepiej, żeby niosły za sobą powiew świeżości i wyróżniały się na tle konkurencji. Dzięki temu z pewnością po otwarciu skrzynki od razu będą wiedzieli, że w danym dniu do kawy warto przeczytać maila od Ciebie.
Podsumowanie
- E-mail marketing opiera się na wiadomościach, które otrzymujemy na nasze skrzynki pocztowe w określonych dniach.
- Dzięki e-mail marketingowi będziesz w stanie budować trwałe i długoterminowe relacje z klientami i w przystępny sposób przedstawiać im swój produkty.
- Możemy wyróżnić 3 rodzaje e-mail marketingu: newsletter, autoresponder oraz katalogi sprzedażowe.
Oceń artykuł:
Komentarze
Ale fajne to