Jak tworzyć opisy kategorii w sklepie internetowym?

Spis Treści:

Nieodłącznym elementem sklepu internetowego są teksty opisujące kategorie produktów. Ten rodzaj treści sprawia jednak wrażenie niezbyt użytecznej – wydaje się, że są to teksty zazwyczaj ignorowane przez odwiedzających witrynę. Tymczasem, jeśli zostaną stworzone zgodnie z kilkoma regułami, niosą za sobą sporo konkretnych korzyści. Zapoznaj się zatem z zasadami tworzenia skutecznych opisów kategorii!

Czym są opisy kategorii?

Opisy kategorii w sklepie internetowym to treści, które opisują tematyczne grupy produktów, znajdujące się w e-sklepie.

Mają dwojaki cel – z jednej strony dostarczają informacji potencjalnemu klientowi, z drugiej zaś wpływają pozytywnie na pozycjonowanie strony.

Okazuje się, że opisy kategorii mają równie istotne znaczenie, co opisy produktów. Nawet jeśli część użytkowników pomija zapoznawanie się z ich treścią, nie można zapominać o tym, że odgrywają bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu strony sklepu internetowego. Są idealnym miejscem do umieszczenia fraz kluczowych z długiego ogona, a to może przyczynić się do pozyskania z nich większego ruchu.

Wpływają również na ułatwienie poruszania się po witrynie – umieszczanie linków do innych kategorii oraz podkategorii może skłonić użytkowników do odwiedzenia tych podstron i na pewno skieruje do nich skanujące serwis roboty wyszukiwarek. Jeśli opisy posiadają w sobie także dodatkową wartość dla użytkownika, mogą korzystnie wpływać na podejmowanie decyzji zakupowych.

Korzyści wynikające z opisów kategorii

Im bardziej różnorodne treści na stronie, tym bardziej jest ona użyteczna w oczach użytkowników i w ocenie wyszukiwarki. Tylko posiadanie unikalnych tekstów, stworzonych specjalnie na potrzeby konkretnej witryny pozwoli osiągnąć zadowalający ruch na stronie i zwiększyć sprzedaż.

Co zyskujesz dzięki opisom kategorii?

  • Możliwość prezentacji najważniejszych informacji o produktach;
  • Lepszą widoczność w rankingu wyników wyszukiwania;
  • Dobre miejsce na zastosowanie linkowania wewnętrznego;
  • Większą aktywność na stronie;
  • Szansę na zwiększenie sprzedaży;
  • Unikalne treści, które podwyższają użyteczność strony.

Jak tworzyć opisy kategorii w sklepie online?

Idealny opis kategorii powinien w zwięzły sposób przekazywać najważniejsze informacje, a jednocześnie zaciekawiać potencjalnego klienta i proponować odpowiedzi na jego dylematy związane z danym zakupem. W kreowaniu dobrej treści o tym przeznaczeniu warto brać pod uwagę następujące zasady:

  • Określ potencjalnego klienta i zastanów się, jakich informacji najbardziej potrzebuje, a następnie pod tym kątem scharakteryzuj grupę produktów;
  • Pamiętaj, że tekst powinien wyróżniać się na tle opisów tych samych kategorii w innych e-sklepach;
  • Spróbuj uzmysłowić klientowi, na które z jego potrzeb odpowiadają przedmioty z danej kategorii i dlaczego są mu niezbędne;
  • Nie posługuj się ogólnikami i przymiotnikami w stopniu najwyższym – skup się za to na prezentacji konkretnych cech produktów;
  • Wspomnij o podkategoriach;
  • Zadbaj o to, aby taki sam styl i język charakteryzował wszystkie opisy kategorii, ponieważ strona internetowa powinna być spójna;
  • Nie zapomnij o zastosowaniu CTA.

Należy wystrzegać się pisania zbyt długich opisów z myślą wyłącznie o pozycjonowaniu strony. Staraj się, aby tekst był jak najbardziej przydatny oraz przyjazny wobec użytkownika.

Optymalizacja opisów kategorii

Aby tekst pomógł stronie w zdobyciu wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania, musi zostać napisany z wykorzystaniem zasad SEO. W przypadku opisu kategorii najważniejsze jest to, aby:

  • Naturalnie i z umiarem lokować słowa kluczowe w tekście, stosując ich odmiany oraz synonimy;
  • Formatować tekst poprzez wyodrębnianie nagłówków i pogrubianie najistotniejszych fraz;
  • Zastosować linkowanie wewnętrzne, które zwiększy funkcjonalność strony w ocenie robotów i pozwoli użytkownikom szybko przemieszczać się po podstronach.
  • Nie kopiować opisów z innych stron – algorytmy surowo oceniają witryny, które powielają treści.

Optymalna długość takiego tekstu to około 1000-2000 znaków ze spacjami. Dłuższy opis może zniechęcić odbiorcę do zapoznania się z nim, jednak jeśli istnieje potrzeba przekazania większej ilości merytorycznej treści, może być on dłuższy i umieszczony na stronie z użyciem opcji „czytaj dalej”.

Zasada „above the fold”

Długość opisu kategorii wiąże się również z zasadą projektowania stron internetowych zwaną „above the fold”. W jej myśl tekst opisu powinien znajdować się w tej części witryny, która jako pierwsza pokazuje się użytkownikowi.

Treści z tego miejsca najbardziej angażują odwiedzającego stronę, ponieważ zawsze zdąży się z nimi zapoznać zanim zacznie przewijać ją w dół. Zatem od tego, jakie informacje zostaną umieszczone „powyżej linii zgięcia”, zależy, w jakie kolejne interakcje ze stroną wejdzie użytkownik.

Podsumowanie

  • Opisy kategorii wspierają proces pozycjonowania strony sklepu w wyszukiwarce, kształtują jej architekturę informacji oraz dostarczają najważniejszych informacji potencjalnym klientom;
  • Należy pamiętać, że opisy muszą być jednocześnie przyjazne dla użytkownika oraz zoptymalizowane pod kątem SEO;
  • Przy rozmieszczaniu opisów na witrynie należy skorzystać z zasad user experience.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Julia Markiewicz

Redaktor naczelny Content Writer. Kierowała rozwojem firmowego bloga, którego czyta 60 000 osób miesięcznie. Obecnie zarządza publikacjami zagranicznymi, m.in. w USA, Hiszpanii i Nigerii. Swoją wiedzą dzieli się z setkami kursantów w ramach Akademii Content Writer. W wolnych chwilach czyta literaturę faktu i zajmuje się malarstwem symbolicznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu