Landing page – co to jest?
Jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie, po prostu musisz wiedzieć, czym jest landing page. Dzięki temu poprawisz skuteczność kampanii reklamowych, a także zwiększysz pozycjonowanie strony. Brzmi dobrze? Zatem czas na użyteczną dawkę wiedzy!
Czym jest landing page?
Landing page jest to strona, na którą „ląduje” użytkownik po kliknięciu w link.
Za tą prostą definicją kryje się niebywały potencjał. Mianowicie za pomocą landing page możesz:
- rozwijać swoją stronę
- tworzyć dedykowane oferty
- kierować odbiorcę dokładnie tam, gdzie chcesz.
Landing page – korzyści
Na tle różnych narzędzi marketingowych landing page zajmuje tę samą pozycję, co jabłko wśród owoców. To uniwersalne i wielofunkcyjne rozwiązanie.
Jabłka możesz użyć zarówno do słodkiego naleśnika, jak i do wytrawnej kaczki. Landing page wykorzystasz nie tylko do zwiększenia konwersji, ale także do wzmocnienia SEO Twojej strony.
Efektywna sprzedaż
Za pomocą landing page możesz precyzyjnie skierować odbiorcę do określonego miejsca.
Chcesz sprzedać produkt kosmetyczny – w tym celu nie odsyłaj klienta do ogólnej strony Twojej firmy! Zamiast tego stwórz dedykowaną podstronę, która zaprezentuje właściwości i zalety tego konkretnego kosmetyku.
Dzięki temu znacząco zwiększasz precyzję swoich działań. Cokolwiek chcesz sprzedać, możesz utworzyć dedykowaną, ściśle indywidualną podstronę, która skupi się na promowaniu tego jedynego produktu lub usługi.
Lepsze pozycjonowanie
Landing page to święty Graal pozycjonowania. Dzięki niemu przedsiębiorcy mają ruch na stronie, a copywriterzy – pracę.
Za pomocą podstron możesz rozwijać swoją witrynę praktycznie bez żadnych ograniczeń. Każdy landing page to dodatkowa fraza kluczowa, na którą pozycjonuje się Twoja strona. Czy zdajesz sobie sprawę z potencjału tej właściwości?
Dodając sto różnych podstron, zyskujesz sto fraz, które mogą zdobyć widoczność w Google. Oczywiście w teorii, gdyż w praktyce dana podstrona pozycjonuje się na wiele zbliżonych słów kluczowych (np. landing z frazą „dentysta praca” będzie wyświetlał się również wtedy, gdy ktoś wpisze „praca dentysta”, „praca u dentysty” itd.).
Nie trzeba dodawać, że większa ilość pozycjonowanych słów kluczowych to po prostu większa szansa na to, by znaleźć stronę w wyszukiwarce. Z tego względu zadbaj o dużą liczbę podstron, gdy zależy Ci na dobrej widoczności.
Przeczytaj również
Budowa wizerunku
Ta korzyść jest rzadko uwzględniana, gdy rozważa się dodanie podstron na stronie firmowej. Dlatego musisz pamiętać, że landing page możesz wykorzystać również do budowy wizerunku!
Jeśli tworzysz podstronę, by wypromować dany produkt, dlaczego nie zrobisz osobnej podstrony, która zaprezentuje Twoją firmę? Szczególnie na małych stronach-wizytówkach można zaobserwować zjawisko, gdzie przedsiębiorstwo przedstawia siebie w trzech zdaniach, a potem od razu przechodzi do zachwalania oferty.
Zamiast tego stwórz osobną podstronę, która wyczerpująco przedstawi misję i wartości Twojego przedsiębiorstwa. Analogicznie, stwórz landing page zawierający portfolio, albo prezentujący zespół pracowników. Pamiętaj, że nic Cię tu nie ogranicza!
Landing page - FAQ
Jeśli już wiesz, co to jest landing page i jakie przynosi korzyści, możemy przejść do bardziej technicznych pytań.
Możesz pozycjonować stronę, dodając zarówno podstrony, jak i artykuły blogowe. To, które rozwiązanie jest lepsze, zależy od frazy kluczowej, którą chcesz wypromować.
Z reguły landing page jest lepszą opcją dla krótszych, bardziej ogólnych fraz (np. dentysta poznań). Z kolei dłuższe słowa kluczowe „longtail” łatwiej zamieścić w formie artykułu (np. jak często chodzić do dentysty).
Jeśli zamierzasz wypozycjonować wiele fraz, ale nie chcesz, by Twoja oferta składała się z kilkudziesięciu podstron, schowaj landingi do mapy strony. W tym celu utwórz podstronę, która będzie linkować do wszystkich pozostałych, a następnie zamieść ją np. w stopce strony.
Dzięki temu podstrony będą ukryte, a wciąż pozycjonowane. Tym samym zachowasz minimalistyczny wygląd strony, powiększając jednocześnie jej rozmiary.
Niestety nie jest to możliwe. Stworzenie landing page wymaga sporego wysiłku, dlatego w przypadku braku czasu warto rozważyć współpracę z copywriterem.
Oczywiście można kopiować treści, zmieniając nieznacznie formę i frazy kluczowe, ale taka praktyka cechuje się mniejszą skutecznością. Google oficjalnie zabrania publikowania powielanych lub generycznych tekstów.
Podsumowanie
- Landing page jest stroną, na którą trafia odbiorca po kliknięciu w dany link.
- Możliwość odesłania użytkownika do dedykowanej podstrony umożliwia skuteczniejszą sprzedaż.
- Tworzenie landing page wpływa również na rozwój strony i lepsze pozycjonowanie, a także na realizację celów wizerunkowych.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz