3 sposoby na zwiększenie widoczności strony w Google
W rywalizacji o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google uczestniczą już przedstawiciele niemal wszystkich branż. O TOP3 mogą walczyć nie tylko właściciele tych największych przedsiębiorstw, ale również mniejszych biznesów, którzy pragną w ten sposób skuteczniej docierać do potencjalnych klientów. Jednak zdobycie szczytów wyszukiwarki nie jest łatwe i nietrudno o potknięcia, które mogą zaważyć o ostatecznym wyniku. Sprawdź zatem, co zrobić, aby widoczność strony w Google była jeszcze lepsza!
Po pierwsze – optymalizacja contentu
„Content is king” to powiedzenie, które utrwaliło się już w świadomości specjalistów SEO i o którym słyszy coraz większa liczba przedsiębiorców.
Treści stanowią obecnie jeden z fundamentów skutecznego pozycjonowania i pozwalają na zdecydowanie lepszą widoczność strony w Google.
Niestety, właścicielom firm wciąż zdarza się bagatelizować tę kwestię albo szukać na tej płaszczyźnie oszczędności, co nie pozwala na uzyskanie wysokich pozycji w Google. Jeżeli więc chcesz odnieść sukces, musisz zadbać o 3 kwestie.
- Wysoka jakość contentu. Google na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat ewoluowało i jak nigdy wcześniej promuje strony internetowe, które są unikalne, wartościowe i merytoryczne. Dlatego chcąc osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musisz umieścić na swojej stronie doskonałej jakości content, który nie będzie stanowił wyłącznie źródła linków i słów kluczowych, ale odpowie na pytania internautów i będzie dla nich przydatny. W ten sposób zbudujesz grono lojalnych użytkowników swojej witryny i sprawisz, że więcej osób skorzysta z Twojej oferty. Wszystko to odbije się korzystnie na widoczności strony w Google.
- Odpowiednia prezentacja treści. Czynnikiem wpływającym na ranking witryny jest nie tylko jakość contentu, ale również jego format. Roboty Google zwracają uwagę na to, czy teksty są napisane czytelną czcionką, zostały podzielone na akapity i posiadają „ozdobniki” ułatwiające czytanie, jak wypunktowania, pogrubienia czy podkreślenia. Doskonałym sposobem na uzupełnienie treści są zdjęcia, grafiki oraz wykresy – najlepiej z atrybutami alt, czyli opisami plików graficznych.
- Optymalizacja pod SEO. Aby tekst został doceniony przez Google, musi zawierać naturalnie umieszczone słowa kluczowe i linki (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne). Powinieneś jednak pamiętać, by nie przesadzić z ich ilością. Tzw. przesycenie treści keywordsami czy linkami może zostać uznane przez roboty Google za spam, co przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego. Może to doprowadzić do zmniejszenia widoczności strony w Google, a nawet narazić Twoją witrynę na bana.
Po drugie – poprawne używanie nagłówków
W poprzednim punkcie celowo nie wspomnieliśmy o nagłówkach, ponieważ warto powiedzieć o nich nieco więcej. Stanowią z jednej strony sposób na uporządkowanie i poprawienie czytelności treści, a z drugiej bardzo istotny czynnik rankingowy. Określają najważniejszą zawartość danej podstrony oraz ułatwiają robotom Google skanowanie witryny.
Najistotniejszy jest oczywiście nagłówek H1 – to właśnie on informuje o tematyce danej strony i wskazuje, na jakie pytania użytkownika odpowie znajdująca się w jej obrębie treść. Niemal tak samo ważne są nagłówki H2, które pełnią na podstronie rolę śródtytułów i ułatwiają odbiorcy znalezienie niezbędnych informacji. Nagłówki H3-H6 są nieco rzadziej stosowane, ale w miarę możliwości warto je umieszczać.
Jeżeli chcesz, aby nagłówki skutecznie zwiększały widoczność strony w Google, zadbaj o ich odpowiednią hierarchię i umieszczaj w nich najważniejsze słowa kluczowe.
Po trzecie – uzupełnienie meta tagów
Do poprawienia widoczności strony w Google niezbędne są meta tagi, czyli znaczniki w kodzie witryny, które opisują jej zawartość i pomagają robotom w indeksowaniu oraz skanowaniu podstron. Tymi najważniejszymi są:
- meta title, czyli tytuł strony znajdujący się w sekcji head, który z jednej strony informuje użytkownika o treści danej podstrony, a z drugiej wpływa na ranking witryny – powinien być zwięzły, unikalny i zawierać słowo kluczowe;
- meta description, czyli krótki opis strony widoczny w wynikach wyszukiwania (bezpośrednio pod adresem witryny), którego podstawowym celem jest zachęcenie użytkownika do kliknięcia w link – powinien składać się z 150-160 znaków, zawierać słowo kluczowe oraz informować użytkownika o tym, co znajdzie na danej podstronie.
Stworzenie odpowiednich meta tagów powinno być jednym z pierwszych zadań związanych z optymalizacją strony pod SEO. Jeżeli Twoja witryna nie posiada meta title lub description albo nie odpowiadają one wytycznym wyszukiwarki, znacząco odbije się to na widoczności strony w Google.
Podsumowanie
- Aby poprawić widoczność strony w Google, publikuj na niej unikalny, wartościowy i przydatny dla użytkowników content.
- Nie zapomnij o nasyceniu treści słowami kluczowymi, umieszczeniu w nich linków oraz ich prawidłowym sformatowaniu.
- Nagłówki są istotnym czynnikiem rankingowym, dlatego dbaj o ich hierarchię (H1, H2, H3 itd.) oraz umieszczaj w nich słowa kluczowe.
- Najważniejszym meta tagiem na stronie jest title, który powinien informować roboty Google i użytkowników o treści danej podstrony.
- Wpływ na widoczność strony w Google może mieć też tag meta description, czyli opis pojawiający się w wynikach wyszukiwania.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz