Najczęstsze błędy w tekstach SEO, których musisz unikać
Algorytmy Google’a określiły swoje oczekiwania już kilka lat temu, ale błędy w tekstach SEO wciąż się zdarzają. Nieprawidłowa treść może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, degradując pozycjonowanie strony. Dlatego dowiedz się, czego musisz unikać, aby tworzyć skuteczne teksty zwiększające ruch organiczny.
Błędy w tekstach SEO
Technika pozycjonowania za pomocą treści zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat. Kto nie poszedł z duchem czasu, do dziś popełnia rażące błędy, które uniemożliwiają zdobycie widocznej pozycji w wyszukiwarce. Przeanalizujmy najpopularniejsze z nich.
Nadmiar słów kluczowych
Na początku 2011 roku Google stworzył oficjalny algorytm Panda, który miał karać teksty niskiej jakości, promując jednocześnie wartościowe informacje.
Od tego czasu specyfika treści drastycznie się zmieniła. Z użycia wyszły precle, a także niskiej jakości teksty zapleczowe. Z kolei do głosu doszły merytoryczne artykuły eksperckie, które stanowią potężny fundament pod SEO.
Słowa kluczowe wciąż są niezwykle ważne, ale muszą występować w odpowiednim natężeniu wynoszącym 0,5–3%. Nie są to ścisłe wartości, lecz bezpieczne granice, poza które zwykle nie wykracza naturalny, rzetelny tekst.
Brak formatowania
Stosowanie nagłówków oraz pogrubień jest bardzo istotne, by poinformować wyszukiwarki, które słowa i fragmenty są szczególnie ważne.
W dodatku są to działania, które zwiększają czytelność tekstu, co wpływa na komfort użytkowników.
Merytoryczne treści są podstawą pozycjonowania, ale nie zapominaj o „formie”, w której się one znajdują.
Zbyt krótkie treści
Wartościowe informacje są kluczowe, ale długość jest równie ważna.
Pamiętaj, że teksty pod SEO rywalizują z konkurencyjnymi stronami o „użyteczność dla odbiorców”, a duża objętość treści jest przeważnie dobrym świadectwem dla algorytmów.
Oczywiście optymalna długość zależy od frazy kluczowej. Im bardziej ogólne słowo, tym większa konkurencja, a co za tym idzie – bardziej wymagające teksty.
Już 3000-5000 znaków ze spacjami (zzs) może zapewnić topową pozycję przy niszowych frazach kluczowych. Ogólne zagadnienia wymagają treści, które oscylują wokół 10 000–15 000 zzs. Oczywiście na widoczność wpływa szereg innych czynników takich jak wiek domeny, linki przychodzące czy struktura strony. Mimo wszystko nie można zaniedbywać tematu długości, gdyż jest to kluczowy element w walce o wyższe pozycje.
Brak meta tekstów
Jeśli nie sformułujesz meta title i meta description, Google wygeneruje tekst automatycznie.
Znacząco obniża to współczynnik klikalności, a zarazem SEO. Z tego względu zadbaj o atrakcyjne opisy, które zachęcą użytkowników do wejścia na stronę i zapoznania się z treścią.
Brak linkowania zewnętrznego
Ze względu na to, jaki wpływ ma na pozycjonowanie linkowanie zewnętrzne (to ono głównie wpływa na ocenę strony przez algorytmy, jednak istotne jest, by strony, na której linkowana jest Twoja witryna, były wartościowe), linkowanie wewnętrzne bywa pomijane.
To błąd, ponieważ dzięki takim wewnętrznym hiperłączom pozwalamy użytkownikom na swobodne poruszanie się w obrębie witryny po powiązanych tematycznie treściach.
Podsumowanie
- Najczęstsze błędy w tekstach SEO dotyczą fraz kluczowych, formatowania oraz długości. Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na te elementy, gdyż każde słabe ogniwo wpływa na potencjał widoczności.
- Skuteczny tekst pod SEO cechuje się wyczerpującą treścią, a także czytelną i przejrzystą budową.
- Dopiero dbając o te fundamenty możesz przejść do formatowania i słów kluczowych, które dopełniają całość, maksymalizując efekty pozycjonowania.
Chcesz poznać zasady pozycjonowania? Oferujemy unikalny kurs SEO, który przygotuje Cię do pracy w zawodzie pozycjonera lub pomoże w promocji własnego biznesu.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz