Content designer – czym się zajmuje i ile zarabia?

Spis Treści:

Jedną z najnowszych specjalizacji w marketingu internetowym jest content designer, czyli projektant treści. Działania ekspertów z tej dziedziny pomagają w rozwoju firm i pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki temu pomagają zwiększyć zyski ze sprzedaży. Czym zajmuje się content designer i ile zarabia? W poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje o tym zawodzie.

Kim jest content designer?

Content designer zajmuje się  projektowaniem i publikacją treści, dbając przy tym o ich oprawę wizualną, a czasami również dźwiękową.

Główny cel działań ekspertów z tej dziedziny to przekazanie określonych informacji w atrakcyjnej dla czytelnika formie. Współpraca z nimi nie tylko korzystnie wpływa na wizerunek marki, ale też naturalnie poprawia jej wyniki sprzedażowe.

Jakie są wymagania pracodawców na to stanowisko?

Praca jako content designer wymaga połączenia zagadnień związanych z copywritingiem i designem, a czasami również video marketingiem.

Do najczęstszych oczekiwań pracodawców zaliczyć można:

  • doświadczenie w marketingu internetowym,
  • programowanie stron internetowych i aplikacji mobilnych,
  • projektowanie architektury informacji i hierarchii treści,
  • lekkie pióro, doskonałą polszczyznę i perfekcyjną znajomość zasad interpunkcji,
  • obsługę programów graficznych / do obróbki wideo, a także narzędzi stosowanych w digital marketingu.

Poza tym content designer powinien mieć wysokie zdolności analityczne i znać narzędzia do mierzenia efektywności działań. Badając regularnie skuteczność opublikowanych treści, dużo łatwiej pozna potrzeby czytelników i określi obszary, które wymagają dopracowania. Przydatna może być również znajomość języka angielskiego.

Najważniejsze obowiązki content designera

Wśród najczęstszych zadań na tym stanowisku wyróżniamy:

  • pisanie treści UX,
  • planowanie i wdrażanie ogólnej strategii treści,
  • tworzenie makiet, prototypów i projektowanie interfejsów,
  • projektowanie architektury informacji i hierarchii treści,
  • przeprowadzanie testów i zbieranie danych.

Trudno jednak jednoznacznie określić obowiązki content designera. Wszystko to zależy od tego, czy współpracuje bezpośrednio z marką, czy też w agencji marketingowej. Poza tym znaczenie ma też profil działalności firmy i rodzaj publikowanych treści.

Przygotowywane publikacje powinny być proste i zrozumiałe dla szerokiego grona odbiorców, a przy tym przekonujące.

Szczególnie dotyczy to trudnych kwestii i wymagających posiadania specjalistycznej wiedzy.

Content designer – zarobki

W Polsce wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi od 4 do 15 tysięcy złotych w skali miesiąca. Współpracując z zagranicznymi markami, można liczyć na pensję nawet w wysokości 10 tysięcy dolarów miesięcznie.

Ostatecznie jednak zarobki content designera, podobnie jak w przypadku pozostałych, pokrewnych profesji, charakteryzuje spora rozpiętość. Decydują o tym takie czynniki jak polityka i strategia marketingowa firmy, zakres obowiązków czy doświadczenie pracownika. Niektóre oferty dotyczą pracy dodatkowej, inne z kolei wymagają dyspozycyjności na cały etat.

Czym różni się content designer od UX writera?

Chociaż content designer i UX writer to podobne zawody, to istnieje między nimi kilka istotnych różnic. W przypadku pierwszej z profesji ilość zadań będzie nieco większa. Druga zaś pozostaje skupiona na tworzeniu treści i prototypowaniu oprogramowania.

Podstawową różnicą pomiędzy nimi jest też fakt, że content designer w dużym stopniu uczestniczy w planowaniu strategii treści i zajmuje się architekturą informacji.

Podsumowanie

  • Content designer zajmuje się  projektowaniem i publikacją treści, dbając przy tym o ich oprawę wizualną, a czasami również dźwiękową.
  • Do obowiązków content designera należy między innymi pisanie treści UX, planowanie i wdrażanie ogólnej strategii treści oraz projektowanie architektury informacji i hierarchii treści.
  • Zarobki content designera w Polsce wahają się od 4 do nawet 15 tysięcy złotych miesięcznie.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.5

Patrycja Hampelska

Pasjonuje się pisaniem od najmłodszych lat. Już w dzieciństwie prowadziła papierowe pamiętniki i internetowe blogi, a także tworzyła własne wiersze. Dziś zdobywa doświadczenie jako redaktor SEO i copywriter. W codziennej pracy ceni sobie możliwość zgłębiania wiedzy na wiele różnych tematów, również wykraczających poza jej kręgi zainteresowań. Poza marketingiem internetowym fascynuje ją również moda i uroda, zdrowe odżywianie, psychologia, podróże i muzyka elektroniczna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

03.12.2024 Porady & Ciekawostki
02.12.2024 Pozycjonowanie
29.11.2024 Porady & Ciekawostki
28.11.2024 Korekta & Redakcja
27.11.2024 Korekta & Redakcja
26.11.2024 Korekta & Redakcja
25.11.2024 Porady & Ciekawostki
22.11.2024 Marketing
21.11.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu