Wyszukiwarka słów kluczowych dla copywritera
Efekty marketingowe są tylko po części determinowane jakością tekstów. Drugą niezmiernie ważną składową jest wstrzelenie się w niszę rynkową, a więc wykorzystanie luki, której jeszcze nie zapełniła konkurencja. Do tego celu przydatna okazuje się wyszukiwarka słów kluczowych, która wskaże najbardziej intratne tematy.
Wyszukiwarka słów kluczowych – czym jest?
W swojej pracy copywriter staje naprzeciw dwóm problemom: brakowi inspiracji oraz nikłej widoczności tworzonych treści. Z tego względu przyda mu się rozwiązanie, które generuje podstawę zagadnienia (frazę kluczową) o niskiej konkurencyjności (w oparciu o twarde dane). Z odsieczą nadciąga właśnie nasz tytułowy bohater.
Wyszukiwarka słów kluczowych to narzędzie, które agreguje dane, wyświetlając następnie popularność i potencjał fraz z pokrewnymi wariantami.
Po wpisaniu hasła „copywriting” (stan na maj 2022) otrzymujemy zestaw informacji, który zwykle obejmuje:
- Wyświetlenia: 18 100 zapytań w miesiącu
- Konkurencyjność frazy: 38/100 w oparciu o uśrednioną moc linków w TOP10
- Przewidywany ruch dla TOP1: 5 000
- Frazy pokrewne: copywriting seo, copywriter, teksty seo itd.
Po wyszukaniu pojedynczej frazy kluczowej copywriter ma wystarczające informacje, by wybrać temat z największym potencjałem – zaoszczędzi tym samym czas i wysiłek, a zyska większą szansę na uzyskanie pożądanych efektów.
Funkcja wyszukiwarki słów kluczowych w copywritingu
Każdy zawód ewoluuje, podnosząc swoje wymagania wobec osób, które chcą utrzymać się na rynku pracy. Nie inaczej jest z copywritingiem, który już dawno przestał być zwykłym pisaniem tekstów na zamówienie.
Zleceniodawcy oczekują, aby zamówione treści zwiększyły sprzedaż. Wobec tego konieczne są zaplanowane działania i kompleksowa „opieka” nad contentem klienta.
Wyszukiwarka słów kluczowych powiększa repertuar copywritera, umożliwiając dobieranie bardziej precyzyjnych działań pisarskich.
Warto również zaznaczyć fakt, że korzyści z tego rozwiązania może odnieść sam zleceniobiorca. Narzędzia copywriterskie to solidny argument w pozyskiwaniu klientów i negocjowaniu wyższej stawki za 1000 znaków.
Wyszukiwarki fraz kluczowych dla copywritingu
Obecnie dostępnych jest kilka firm, które agregują dane, umożliwiając tym samym prawidłowy dobór słów kluczowych.
Google Keyword Planner
Zaczniemy od darmowego i popularnego narzędzia, którego nie sposób pominąć – Google Keyword Planner.
Umożliwia ono szybkie generowanie fraz z potencjałem, a także wyświetlanie pokrewnych słów kluczowych. Niestety brak kosztów ma swoją ukrytą cenę – dane są przeznaczone w głównej mierze dla reklamodawców platformy Google Ads, a nie copywriterów. Z tego względu brakuje podstawowych informacji o konkurencyjności czy profilu linkowym konkurencji; zamiast tego otrzymujemy chociażby antycypowany koszt CPC (pay per click), który nie jest zbyt interesujący pod kątem walki o ruch organiczny.
Keyword Tool
Kolejne narzędzie, które nie wyróżnia się oryginalną nazwą, lecz generowaniem danych stricte dla SEOwców i copywriterów. Keyword Tool samo reklamuje się jako zamiennik GKP dla osób, które chcą zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce.
I rzeczywiście po wpisaniu słowa kluczowego sprawnie otrzymujemy zestaw fraz z długim ogonem, co stanowi cenną inspirację dla każdego pisarza. Smaczku dodaje analiza trendów oraz ocena konkurencyjności. Niestety niska cena nie należy do atutów tego programu – pakiet Basic kosztuje 69 dolarów miesięcznie w subskrypcji rocznej, co może stanowić niemałą inwestycję dla początkującego copywritera.
KWFinder
Jest to w zasadzie element zestawu narzędzi, jaki oferuje firma Mangools. Oznacza to możliwość integracji z innymi oferowanymi rozwiązaniami tj. kompleksowa analiza SERPów, profilu linkowego czy śledzenie zajmowanych pozycji w ujęciu czasowym. Ponadto design jest przemiły dla oka, a cena dostępna nawet dla copywriterów-amatorów.
Najtańszy pakiet zaczyna się od 29,90 dolarów miesięcznie w subskrypcji rocznej, choć KWFinder umożliwia dostęp do ograniczonej liczby danych analitycznych za darmo. Trudno wyszukać wady tego rozwiązania, szczególnie biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój i stałe wprowadzanie nowych funkcjonalności.
Czy trzeba korzystać z płatnych wyszukiwarek słów kluczowych?
Należy jednak pamiętać, że wyszukiwarka słów kluczowych wcale nie musi być dobrym wyborem dla każdego. Jeśli dopiero zaczynasz ścieżkę związaną z copywritingiem i nie wiesz, czy ten zawód jest dla Ciebie, subskrypcje roczne (a takie są zwykle w ofercie) mogą narazić Cię na zbędne wydatki. Wybór ten, jak każda inwestycja, wymaga przekalkulowania korzyści i strat.
Jeśli jednak chcesz podnieść swoje pisarskie kompetencje w dobie e-marketingu, wyszukiwarka słów kluczowych jest z pewnością jedną z pierwszych rzeczy, do której warto się uśmiechnąć.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz