Pisanie tekstów na zamówienie – na co zwrócić uwagę?
Bartosz CiesielskiPisanie tekstów na zamówienie wymaga dopasowania się do potrzeb firmy. Dlatego w tym artykule przeanalizujemy, na co zwrócić uwagę w realizacji tekstów po otrzymaniu zleceniu.
Pisanie tekstów na zamówienie
Najprościej mówiąc, firmy potrzebują treści, które będą realizować ich cele marketingowe. Najczęściej copywriterzy mierzą się z:
- tekstami pod SEO – przeznaczonymi do zwiększania widoczności strony;
- treściami sprzedażowymi – które zachęcają do skorzystania z oferty.
Jednakże sama realizacja usługi to nie wszystko. Zleceniodawca chce czerpać zyski z zamówionych tekstów, dlatego copywriter powinien zwrócić uwagę na dwie kwestie:
- czy wykonanie zlecenia niesie realne szanse na osiągnięcie zysku przez zleceniodawcę (mała strona lub duża konkurencja to czynniki, które istotnie redukują efekty copywritingu)
- czy zamówienie przyniesie optymalne rezultaty (copywriter najlepiej wie, który rodzaj tekstów i jaka liczba znaków sprawdzi się najlepiej)
Zatem by firma była zadowolona z rezultatów, pisanie tekstów na zamówienie musi być poprzedzone gruntowną analizą w celu optymalizacji pracy copywritera.
Przemyślana strategia ważniejsza od zamówienia
Mały sklepik internetowy zamawia opisy kategorii, by zwiększyć pozycjonowanie na kilka ogólnych fraz kluczowych. Niektórzy bez namysłu biorą się do pracy, gdyż klient płaci, klient wymaga. Fakty są jednak takie, że firma nie odniesie zysków z takiego zlecenia, jeśli opisy mają konkurować z dużymi platformami e-commerce.
Dobry copywriter zaproponuje rozwiązanie adekwatne do możliwości sklepu. Przeprowadzi wywiad złożony z podobnych pytań:
- jaki cel mają przynieść treści? (wzrost SEO, sprzedaż, rozpoznawalność marki)
- jakie są zasoby firmy? (czy są prowadzone inne prace nad treścią? Czy firma zleca pozyskiwanie linków zewnętrznych?)
Następnie: ułoży odpowiednią strukturę tekstu pod SEO, wykona dobór fraz kluczowych, określi wymaganą ilość treści i dopiero podsumuje projekt.
Podsumowanie
- Skuteczne teksty mogą być stworzone tylko przez copywritera, który wciela się w rolę doradcy przed podjęciem zlecenia.
- Jest wiele czynników, które wpływają na efekty treści, zatem pisanie tekstów na zamówienie musi być poprzedzone obiektywną analizą i oceną sytuacji.
- Przy podjęciu takiej inwestycji należy upewnić się, że copywriter dokładnie wie, czego potrzebuje firma oraz jakie ma cele. Wzajemna komunikacja i zrozumienie to fundamenty udanej współpracy.
Agencja Content Writer oferuje realizację indywidualnych treści dla firm. Jesteśmy zespołem doświadczonych copywriterów, korektorów i tłumaczy – zamów u nas treści i zwiększ swoje wyniki biznesowe.
Oceń artykuł:
Bartosz Ciesielski
Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.Twój komentarz został dodany i czeka na zatwierdzenie.
Ostatnio na blogu
Podobne wpisy
Zobacz także
Profesjonalne teksty biznesowe
Darmowa wycenaPopularne artykuły
Sekcja copywritingu
Zbuduj karierę z Content Writer
Sprawdź oferty pracySekcja content marketingu
Sekcja e-commerce
Sekcja marketingu
Wszystkie kategorie
Praktyczny
kurs
copywritingu
Dodaj komentarz