5 najważniejszych zalet pozycjonowania
Internet daje niemal nieograniczone możliwości promowania marki. Każdy właściciel firmy może korzystać z ogromnej liczby metod, wśród których znajdują się zarówno te bardziej, jak i mniej skuteczne. Do pierwszej grupy bez wątpienia zaliczamy pozycjonowanie, a więc popularne na całym świecie SEO. To sposób nie tylko na zwiększenie widoczności strony w sieci, lecz także budowania zaufania klientów. Oto 5 najważniejszych zalet pozycjonowania!
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie, znane na świecie jako SEO (z ang. Search Engine Optimization), stanowi szereg czynności, których celem jest poprawienie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Dzięki temu witryna po wpisaniu przez użytkownika określonego hasła pojawia się na wysokich pozycjach w Google. Tym samym znacząco wzrasta szansa na to, że internauta odwiedzi ją w pierwszej kolejności (przed wizytą na stronach konkurencji).
Aby pozycjonowanie mogło być skuteczne, niezbędne jest działanie na kilku płaszczyznach. Specjaliści SEO zajmują się między innymi:
- optymalizacją witryny, w tym analizą meta tagów (zwłaszcza tytułu i opisu strony), wdrożeniem nagłówków, stworzeniem przyjaznej struktury podstron czy poprawą prędkości działania serwisu;
- link-buildingiem, czyli optymalizacją linków wewnętrznych (znajdujących się na stronie) oraz zewnętrznych (prowadzących do innych serwisów) – dzięki temu witryna jest lepiej postrzegana przez Google i szanse na jej skuteczne pozycjonowanie znacznie wzrastają;
- analizą i wyborem słów kluczowych, a więc haseł, na które użytkownicy wyszukują witrynę w Google – muszą być one powiązane tematycznie z treściami konkretnych podstron i umieszczane w odpowiednich ilościach (również w meta tagach i nagłówkach);
- optymalizacją treści, które stanowią jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania – pomocne okazuje się w tym zakresie wsparcie copywriterów, którzy tworzą content merytoryczny, wartościowy dla użytkownika i zoptymalizowany pod względem wymogów Google.
To oczywiście tylko część działań, które należy przeprowadzić. Pozycjonowanie jest procesem wielopoziomowym i skomplikowanym, dlatego chcąc osiągnąć sukces w tym zakresie, warto skorzystać z pomocy specjalistów SEO.
Przeczytaj również
5 zalet pozycjonowania
Czas przejść do kluczowego punktu, a więc zalet pozycjonowania. Korzyści SEO jest wiele, jednak my wyróżniliśmy 5 najważniejszych, które być może przekonają Cię, że skorzystanie z tej metody promocji strony okaże się dobrym rozwiązaniem.
Zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania
To najważniejsza korzyść pozycjonowania. W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja w każdej branży jest olbrzymia, a liczba stron internetowych przyprawia o zawrót głowy, brak obecności w wyszukiwarce dyskwalifikuje większość marek już na starcie. Chcesz osiągnąć sukces? Musisz wyjść naprzeciw swoim potencjalnym klientom i pokazać im, że istniejesz.
Jest to oczywiście możliwe dzięki SEO. Udane działania w tym zakresie sprawią, że Twoja strona internetowa stanie się odpowiedzią na zapytania użytkowników. Dzięki temu zobaczą ją przed witrynami konkurencji, co zwiększy szansę na to, że klikną odnośnik i zapoznają się z jej zawartością (a co za tym idzie – ofertą, jaką dla nich przygotowałeś).
To klucz do zwiększenia świadomości marki, poprawienia wyników sprzedażowych i budowania długofalowych relacji z klientami.
Większy ruch na stronie
Poprawienie widoczności serwisu w Google oznacza zwiększenie liczby użytkowników Twojej strony. To kolejna korzyść SEO, która pozwoli nie tylko poprawić wyniki sprzedaży, lecz także poinformować klientów o ofercie, edukować ich oraz budować z nimi długofalowe relacje. Im większy ruch na Twojej firmowej witrynie, tym większe szanse na sukces.
Twoim zadaniem jest zarówno przyciągnięcie jak największej liczby internautów, jak i zatrzymanie ich w serwisie. Aby było to możliwe, zadbaj o odpowiedni layout, dostarcz użytkownikom wysokiej jakości treści oraz zaprezentuj swoją ofertę z jak najlepszej strony. Tak, aby podnieść konwersje, a więc zachęcić użytkowników do podejmowania konkretnych czynności w Twojej witrynie.
Przeczytaj również
Budowanie zaufania i dobrego wizerunku marki
Google to światowy potentat, któremu ufa zdecydowana większość internautów – w efekcie podejmują oni swoje decyzje na podstawie tego, co zasugeruje im wyszukiwarka. Dzięki temu witryny, które pojawiają się na najwyższych pozycjach, są uznawane za godne zaufania. Stawiając na pozycjonowanie, możesz więc dołączyć do grona prestiżowych i cieszących się uznaniem wśród internautów marek, co pozwoli Ci zbudować dobry wizerunek swojej firmy.
Zaletą pozycjonowania jest również możliwość poznawania preferencji i potrzeb klientów. Analizując słowa kluczowe, które wpisują oni w okno wyszukiwarki, możesz dowiedzieć się, jakie są aktualne trendy i potrzeby rynku oraz które grupy Twoich produktów cieszą się największym zainteresowaniem. Wiedzę tę wykorzystasz w późniejszych działaniach SEO oraz innych strategiach marketingowych.
Długotrwałe rezultaty
To kolejna duża zaleta pozycjonowania – nawet po zakończeniu działań wypromowane frazy będą utrzymywać się na wysokich pozycjach w Google (nawet przez kilka miesięcy).
Choć SEO wymaga ogromnego nakładu pracy i jest procesem, który przynosi efekty najczęściej po kilku miesiącach, jego efekty utrzymują się przez długi czas.
Nie warto jednak spoczywać na laurach, dlatego aktualizuj bloga, optymalizuj poszczególne podstrony i obserwuj zmiany w algorytmach Google, a efekt, jaki osiągniesz, przejdzie Twoje najśmielsze oczekiwania. I będzie jeszcze trwalszy!
Możliwość mierzenia efektów
Każdy przedsiębiorca chce wiedzieć, jakie efekty przynosi prowadzona strategia marketingowa. Zaletą pozycjonowania jest to, że daje ono możliwość ich mierzenia. Same narzędzia Google, takie jak Analytics czy Search Console dostarczają wielu cennych informacji – dzięki nim można sprawdzić pozycje strony na poszczególne słowa kluczowe, a nawet dowiedzieć się wszystkiego o płci, wieku czy zachowaniach użytkowników odwiedzających witrynę.
Do dyspozycji są także płatne narzędzia, takie jak Ahrefs czy Majestic, które pozwalają na kompleksowe analizy efektów SEO i optymalizowanie pod ich kątem przyszłych działań. Można dokonywać ich samodzielnie, ale lepiej poprosić o raport specjalistę odpowiedzialnego za pozycjonowanie – dzięki temu dowiesz się, czy jego praca jest wystarczająco efektywna.
Podsumowanie
- Pozycjonowanie to jeden z najlepszych sposobów promocji strony internetowej, który pozwala zyskać widoczność w sieci.
- Dzięki skutecznemu SEO możliwe jest podniesienie ruchu na stronie i tym samym zyskanie większej szansy na sprzedaż oraz inne konwersje.
- Korzyścią SEO jest to, że umożliwia budowanie pozytywnego wizerunku oraz zaufania marki w dłuższej perspektywie.
- Nawet po zakończeniu procesu pozycjonowania Twoja strona internetowa jeszcze przez jakiś czas będzie figurowała na wysokich pozycjach w Google.
- Do zalet pozycjonowania zaliczamy również możliwość łatwego mierzenie efektów, jakie daje – również przy użyciu darmowych narzędzi.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz