Pisanie tekstów na podstawie wytycznych – zrób to dobrze!

Spis Treści:

Wiele firm, które chcą zlecić pracę copywriterowi, wymagają researchu, by otrzymać profesjonalne treści na podstawie informacji łatwo dostępnych w Internecie. Jednakże część klientów dysponuje własnymi źródłami, na których pisarz ma bazować. Dlatego przyjrzymy się temu, jak wygląda prawidłowe pisanie tekstów na podstawie wytycznych od firm.

Informacje udostępniane przez firmę

Przedsiębiorstwa bazujące na unikatowym know-how bądź nowej technologii nie są zwolnione z działań marketingowych, do których zaliczamy między innymi copywriting.

Oznacza to, że konieczny jest pisarz, który musi stworzyć specjalistyczną treść na podstawie danych, których nie ma powszechnie w Internecie.

Pisanie tekstów na bazie wytycznych można przeprowadzić na dwa sposoby, w zależności od udostępnionych informacji:

  • Jeśli źródłem jest treść istniejąca na starszej stronie, można ją napisać na nowo, ale innymi słowami, by nie dopuścić do duplikacji contentu.
  • Jeśli źródłem są materiały wewnętrzne, które nigdy nie zostały opublikowane, można się nimi posiłkować z pełną dowolnością.

Choć wydaje się to oczywiste, korekta opisów nie może polegać na przekopiowaniu i prostej rozbudowie. Google zwraca szczególną uwagę na powielone treści, za które obniża pozycję w wyszukiwarce, dlatego całość tekstów na stronie musi być unikalna i przeredagowana od podstaw. Materiały udostępnione przez firmę powinny być dla nas inspiracją i źródłem informacji.

Tworzenie treści na bazie wytycznych – zasady

Ustaliliśmy już, że content nie może się duplikować z istniejącymi źródłami, lecz nie jest to jedyna kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę.

Wszystkie informacje, które są zawarte w wytycznych, stanowią jedynie punkt wyjścia. Zadaniem copywritera jest opracowanie struktury SEO, a także przekazanie wartości merytorycznej w atrakcyjnej formie.

Do innych zadań pisarza zaliczamy więc m.in.:

Oczywiście część z nich nie jest konieczna, na przykład przy treści na social media, ale należy mieć na uwadze fakt, że spełnienie wytycznych jest tylko jednym ze wskaźników dobrego tekstu.

Podsumowanie

  • Poszukiwanie informacji w Internecie jest łatwe, ale trudniej sprostać wymaganiom firm, które dopiero wchodzą z oryginalną ofertą na rynek. Copywriter jest wtedy niczym twórca, który odkrywa i opisuje rzecz całkowicie od zera.
  • W takiej sytuacji pisanie tekstów na podstawie wytycznych musi być unikalne, kreatywne i przede wszystkim – kompleksowe, aby zmaksymalizować zyski płynące z opracowanej treści.
  • Oprócz realizowania wytycznych należy zadbać o stałe elementy optymalizacji SEO.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

30.10.2024 Content Marketing
29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu