Jak pisać merytoryczne artykuły dla każdej branży?

Spis Treści:

W obecnych czasach korzyści przynoszą najlepsze artykuły. Promowane są treści, które niosą użyteczne informacje dla użytkowników. Dlatego dziś zajmiemy się zagadnieniem, jak tworzyć merytoryczne artykuły, które spełniają cele marketingowe.

Merytoryczne artykuły – korzyści

Content is king – tak mawiał Bill Gates ponad 20 lat temu. Od tego czasu nic się nie zmieniło, bowiem wartościowe informacje są wciąż potrzebne w Internecie. W zamian otrzymać można szereg korzyści biznesowych. Omówmy najważniejsze z nich:

Widoczność w Google

Merytoryczne artykuły zwiększają pozycjonowanie – wszak piszemy treści przeznaczone dla ludzi. Google doskonale o tym wie, dlatego wyświetla ciekawe teksty swoim użytkownikom .

Oczywiście czyni to, gdy treść jest użyteczna, a strona internetowa zaufana. Gdy artykuły wyświetlają się w wyszukiwarce, nasilają darmowy ruch na stronie.

Wizerunek marki

Fachowe artykuły budują ekspercki wizerunek marki. Dzielenie się tematyczną wiedzą jest wizytówką, która świadczy o jakości oferty.

Większa sprzedaż

Ostateczną korzyścią merytorycznych tekstów jest sprzedaż.

Ruch na stronie ułatwia zdobywanie potencjalnych klientów, a budowa wizerunku wpływa na większe zainteresowanie ofertą. Z tego względu specjalistyczne artykuły, jako podstawa inbound marketingu, są skutecznym narzędziem w nasilaniu sprzedaży.

Jak pisać merytoryczne artykuły?

Dwie najważniejsze cechy merytorycznych artykułów to użyteczność oraz atrakcyjność.

Pierwsza z nich mierzona jest ilością wejść, a druga – czasem przebywania na stronie.

Tekst musi przekazywać czytelnikom jakąś wartość. Dzięki temu jest przekazywany dalej, a także linkowany. Bez użyteczności nie możemy mówić o skutecznym artykule, gdyż nie utrzyma się długo na wysokiej pozycji w Google.

Z kolei atrakcyjna forma jest o tyle ważna, że daje wyraźną informację wyszukiwarkom, czy tekst jest zrozumiały i ciekawy.

Przykład:

Jeśli czas przebywania na stronie wynosi kilka sekund, prawdopodobnie treść jest zbyt skomplikowana, przez co odbiorcy szybko rezygnują z lektury.

Wpływają na to błędy językowe, nadmiar fachowej nomenklatury czy niewygodna struktura.

Oprócz tych podstaw omówimy, na co jeszcze zwrócić uwagę w tworzeniu eksperckich tekstów.

Zbuduj strukturę

Merytoryczny artykuł niesie ze sobą pełno informacji. Z tego względu należy je uporządkować, tworząc strukturę pod SEO. Podstawowe zasady:

  • Wyraźnie wyodrębnij wstęp
  • Stosuj akapity
  • Dodaj nagłówki
  • Wyróżnij najważniejsze fragmenty oraz wnioski
  • Zamieść jakąś formą podsumowania informacji, by czytelnik mógł uporządkować nabytą wiedzę.

Budowa przejrzystej struktury z użyciem słów kluczowych jest jednym z najważniejszych działań pod kątem SEO.

Dodaj źródła

Bardzo ważnym elementem, wpływającym na rzetelność tekstu, jest bibliografia, która powinna być umieszczona w stopce. Dzięki niej odbiorcy wiedzą, na jakiej podstawie tworzysz treść oraz dlaczego formułujesz takie, a nie inne wnioski.

Jest to zasada, która dotyczy szczególnie branż związanych z bezpieczeństwem i zdrowiem człowieka.

Pisz zrozumiale

Struktura artykułu zwiększa przejrzystość, ale czyni to również sam tekst. Im większa grupa docelowa, tym prostszego słownictwa należy użyć.

Co więcej, podczas pisania warto używać list wypunktowanych oraz innych form, które przełamią bloki tekstowe, zwiększając tym samym czytelność oraz atrakcyjność tekstu.

Zadbaj o jakość informacji

Najważniejszy punkt odnosi się do informacji – to one w ostateczności decydują o skuteczności artykułu. Należy zwrócić szczególną uwagę na tę kwestię, gdyż jeden mylny tekst może przekreślić dziesiątki trafnych wniosków.

Co oznacza sformułowanie “jakość informacji”? Chodzi o pozycje, które wykorzystuje się w bibliografii. Najlepszym źródłem są badania naukowe (szczególnie meta-analizy). Unikaj powoływania się na inne blogi czy wątpliwe artykuły prasowe, zwłaszcza gdy autor wykazuje stronniczość w formułowaniu wniosków.

Solidny tekst musi być oparty na solidnych źródłach – od tej zasady nie ma wyjątku.

Podsumowanie:

  • Merytoryczne artykuły cechują się przejrzystą strukturą, zrozumiałą treścią, a także rzetelnymi informacjami, mającymi poparcie w badaniach naukowych.
  • Specjalistyczne teksty przynoszą wiele korzyści marketingowych, takich jak pozycjonowanie oraz sprzedaż.
  • Warto zatem zadbać o profesjonalną realizację poprzez dobór odpowiedniego copywritera.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce