Pisanie tekstów na zamówienie – na co zwrócić uwagę?

Spis Treści:

Pisanie tekstów na zamówienie wymaga dopasowania się do potrzeb firmy. Dlatego w tym artykule przeanalizujemy, na co zwrócić uwagę w realizacji tekstów po otrzymaniu zleceniu.

Pisanie tekstów na zamówienie

Najprościej mówiąc, firmy potrzebują treści, które będą realizować ich cele marketingowe. Najczęściej copywriterzy mierzą się z:

Jednakże sama realizacja usługi to nie wszystko. Zleceniodawca chce czerpać zyski z zamówionych tekstów, dlatego copywriter powinien zwrócić uwagę na dwie kwestie:

  1. czy wykonanie zlecenia niesie realne szanse na osiągnięcie zysku przez zleceniodawcę (mała strona lub duża konkurencja to czynniki, które istotnie redukują efekty copywritingu)
  2. czy zamówienie przyniesie optymalne rezultaty (copywriter najlepiej wie, który rodzaj tekstów i jaka liczba znaków sprawdzi się najlepiej)

Zatem by firma była zadowolona z rezultatów, pisanie tekstów na zamówienie musi być poprzedzone gruntowną analizą w celu optymalizacji pracy copywritera.

Przemyślana strategia ważniejsza od zamówienia

Przykład:

Mały sklepik internetowy zamawia opisy kategorii, by zwiększyć pozycjonowanie na kilka ogólnych fraz kluczowych. Niektórzy bez namysłu biorą się do pracy, gdyż klient płaci, klient wymaga. Fakty są jednak takie, że firma nie odniesie zysków z takiego zlecenia, jeśli opisy mają konkurować z dużymi platformami e-commerce.

Dobry copywriter zaproponuje rozwiązanie adekwatne do możliwości sklepu. Przeprowadzi wywiad złożony z podobnych pytań:

  • jaki cel mają przynieść treści? (wzrost SEO, sprzedaż, rozpoznawalność marki)
  • jakie są zasoby firmy? (czy są prowadzone inne prace nad treścią? Czy firma zleca pozyskiwanie linków zewnętrznych?)

Następnie: ułoży odpowiednią strukturę tekstu pod SEO, wykona dobór fraz kluczowych, określi wymaganą ilość treści i dopiero podsumuje projekt.

Podsumowanie

  1. Skuteczne teksty mogą być stworzone tylko przez copywritera, który wciela się w rolę doradcy przed podjęciem zlecenia.
  2. Jest wiele czynników, które wpływają na efekty treści, zatem pisanie tekstów na zamówienie musi być poprzedzone obiektywną analizą i oceną sytuacji.
  3. Przy podjęciu takiej inwestycji należy upewnić się, że copywriter dokładnie wie, czego potrzebuje firma oraz jakie ma cele. Wzajemna komunikacja i zrozumienie to fundamenty udanej współpracy.

Agencja Content Writer oferuje realizację indywidualnych treści dla firm. Jesteśmy zespołem doświadczonych copywriterów, korektorów i tłumaczy – zamów u nas treści i zwiększ swoje wyniki biznesowe.

Darmowa wycena

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

22.03.2023 Porady & Ciekawostki
21.03.2023 Korekta & Redakcja
20.03.2023 Porady & Ciekawostki
18.03.2023 Porady & Ciekawostki
17.03.2023 Copywriting
16.03.2023 Porady & Ciekawostki
15.03.2023 Copywriting
14.03.2023 Korekta & Redakcja
13.03.2023 Copywriting

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu