Czy copywriter może stworzyć dobre hasła reklamowe?
Wiadomo nie od dzisiaj, że biznes podtrzymują dobre hasła reklamowe. Copywriter z talentem i doświadczeniem może sprawdzić się w ich tworzeniu lepiej niż agencja reklamowa. Kto powinien rozważyć skorzystanie z jego usług?
Hasła reklamowe – copywriting zamiast agencji reklamowej
Zlecenie stworzenia haseł reklamowych copywriterowi to dobry pomysł, jeśli nie planujesz wiązać się na długo z agencją reklamową i chcesz tylko tej jednej, konkretnej usługi.
Na podobnej zasadzie możesz zgłosić się do copywritera, jeśli potrzebujesz różnego rodzaju treści marketingowych i promocyjnych: oprawa graficzna i koncept całości są już opracowane, brakuje Ci tylko tekstów. Zlecenie poszczególnych partii zadania profesjonalistom w danym fachu daje Tobie większą kontrolę nad całością procesu, niż ma to miejsce w przypadku powierzania wszystkich etapów pracy nad projektem agencji reklamowej. Co więcej, część agencji copywriterskich ma w swoich usługach nie tylko pisanie treści, ale także przygotowywanie oprawy graficznej do nich.
Także agencje reklamowe zgłaszają się do copywriterów z prośbą o stworzenie haseł reklamowych. Marketingowcy korzystają z usług copywriterskich, kiedy potrzebują dużej ilości treści, których nie są w stanie stworzyć we własnym zakresie.
Wsparcie copywriterskie przydaje się również tym agencjom, które specjalizują się przede wszystkim w działaniach marketingowych i kampaniach promocyjnych, a nie stricte w pisaniu. Większość dobrych agencji reklamowych albo zatrudnia copywritera na stały etat, albo nawiązuje stałą współpracę z pracownikami zewnętrznymi (w ramach outsourcingu treści).
Copywriter – hasła reklamowe na zlecenie
Dobry copywriter to nie tylko specjalista od słowa pisanego, ale także od e-marketingu i pozycjonowania. Oznacza to, że stworzone przez niego hasła reklamowe są zaprojektowane kompleksowo.
Jego talent literacki zagwarantuje tekstom chwytliwość, grę słów, oryginalność, a wiedza z zakresu SEO pomoże dostosować treść do wymagań przeglądarek.
Copywriterzy w swojej codziennej pracy posługują się perswazją i językiem korzyści, doskonale wiedzą też, jak używać słów jako narzędzia marketingowego. Pod tym względem w niczym nie ustępują pracownikom agencji reklamowych, a wręcz ich przewyższają.
Współpraca z copywriterem może mieć charakter zarówno doraźny, jak i stały. Jeśli interesuje Cię wyłącznie wymyślenie atrakcyjnych haseł reklamowych, to nie ma żadnej potrzeby, by poszerzać zakres zleceń. To kolejna przewaga copywritera nad agencją reklamową – w tej drugiej nie zawsze można zamówić tak drobną usługę, zazwyczaj jest ona dostępna w pakiecie i oprócz niej trzeba kupić coś jeszcze, choć kwestia ta jest oczywiście zależna od prowadzonej polityki firmy.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz