Czy copywriter może stworzyć dobre hasła reklamowe?

Spis Treści:

Wiadomo nie od dzisiaj, że biznes podtrzymują dobre hasła reklamowe. Copywriter z talentem i doświadczeniem może sprawdzić się w ich tworzeniu lepiej niż agencja reklamowa. Kto powinien rozważyć skorzystanie z jego usług?

Hasła reklamowe – copywriting zamiast agencji reklamowej

Zlecenie stworzenia haseł reklamowych copywriterowi to dobry pomysł, jeśli nie planujesz wiązać się na długo z agencją reklamową i chcesz tylko tej jednej, konkretnej usługi.

Na podobnej zasadzie możesz zgłosić się do copywritera, jeśli potrzebujesz różnego rodzaju treści marketingowych i promocyjnych: oprawa graficzna i koncept całości są już opracowane, brakuje Ci tylko tekstów. Zlecenie poszczególnych partii zadania profesjonalistom w danym fachu daje Tobie większą kontrolę nad całością procesu, niż ma to miejsce w przypadku powierzania wszystkich etapów pracy nad projektem agencji reklamowej. Co więcej, część agencji copywriterskich ma w swoich usługach nie tylko pisanie treści, ale także przygotowywanie oprawy graficznej do nich.

Także agencje reklamowe zgłaszają się do copywriterów z prośbą o stworzenie haseł reklamowych. Marketingowcy korzystają z usług copywriterskich, kiedy potrzebują dużej ilości treści, których nie są w stanie stworzyć we własnym zakresie.

Wsparcie copywriterskie przydaje się również tym agencjom, które specjalizują się przede wszystkim w działaniach marketingowych i kampaniach promocyjnych, a nie stricte w pisaniu. Większość dobrych agencji reklamowych albo zatrudnia copywritera na stały etat, albo nawiązuje stałą współpracę z pracownikami zewnętrznymi (w ramach outsourcingu treści).

Copywriter – hasła reklamowe na zlecenie

Dobry copywriter to nie tylko specjalista od słowa pisanego, ale także od e-marketingu i pozycjonowania. Oznacza to, że stworzone przez niego hasła reklamowe są zaprojektowane kompleksowo.

Jego talent literacki zagwarantuje tekstom chwytliwość, grę słów, oryginalność, a wiedza z zakresu SEO pomoże dostosować treść do wymagań przeglądarek.

Copywriterzy w swojej codziennej pracy posługują się perswazją i językiem korzyści, doskonale wiedzą też, jak używać słów jako narzędzia marketingowego. Pod tym względem w niczym nie ustępują pracownikom agencji reklamowych, a wręcz ich przewyższają.

Współpraca z copywriterem może mieć charakter zarówno doraźny, jak i stały. Jeśli interesuje Cię wyłącznie wymyślenie atrakcyjnych haseł reklamowych, to nie ma żadnej potrzeby, by poszerzać zakres zleceń. To kolejna przewaga copywritera nad agencją reklamową – w tej drugiej nie zawsze można zamówić tak drobną usługę, zazwyczaj jest ona dostępna w pakiecie i oprócz niej trzeba kupić coś jeszcze, choć kwestia ta jest oczywiście zależna od prowadzonej polityki firmy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Katarzyna Kebernik

W 2018 roku ukończyła filologię polską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Teksty to nie tylko jej praca, ale i pasja: wydała do tej pory jedną powieść, opublikowała w różnych miejscach, trochę wierszy i opowiadań, zajmuje się też krytyką filmową. Jej artykuły i recenzje można znaleźć na portalu film.org.pl, w miesięczniku "KINO" oraz w "Pleografie. Kwartalniku Akademii Polskiego Filmu". Laureatka II miejsca w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2020), zwyciężczyni konkursu Krytyk Pisze (2020) i finalistka konkursu Połów Poetycki (2016).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu