Indywidualny copywriting czy gotowe teksty? Co wybrać?

Spis Treści:

Przedsiębiorcy, chcący rozbudować treść na swojej stronie, stoją nierzadko przed poważnym dylematem. Gotowe teksty kuszą swoją ceną, jednakże cichy głos sumienia doradza, by skontaktować się z copywriterem. Co więc wybrać? W niniejszym artykule omówimy, jakie korzyści przynosi indywidualny copywriting, a następnie skontrastujemy to rozwiązanie z „paczkami” tematycznych tekstów.

Indywidualny copywriting – zalety

Korzystanie z usług copywritingu staje się coraz popularniejsze.

Wynika to z rosnącego potencjału content marketingu, który przynosi znaczące korzyści biznesowe. Wraz z tym pojawiło się mnóstwo pisarzy oferujących indywidualne podejście do każdego zleceniodawcy.

Czy powinniśmy się z tego cieszyć? Oczywiście – rynek jest obecnie wysycony możliwościami i każdy przedsiębiorca znajdzie odpowiedniego copywritera do swojej firmy.

Korzyści z indywidualnego copywritingu to:

  • Dopasowanie treści do potrzeb firmy – jednym z podstawowych zadań copywritera jest analiza konkurencji, by dopasować frazy kluczowe do przyszłych wpisów. Dzięki temu zleceniodawca ma pewność, że teksty mają realną szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce. W przypadku gotowych paczek zasilamy stronę treścią, jednakże niedopasowanie słów kluczowych sprawia, że trudno uzyskać znaczącą widoczność.
  • Wysoka jakość – jeśli firmie zależy na profesjonalnych treściach, to je z pewnością otrzyma. Copywriter służy pomocą, by opracować specjalistyczne teksty z branży, budując tym samym wizerunek marki oraz pozycjonowanie. Jakość gotowych tekstów nie jest tak pewna, przez co mogą one być po prostu nieskuteczne.
  • Reagowanie na zmiany – współpraca z copywriterem opiera się na relacjach biznesowych, dlatego zlecanie tekstów niesie dodatkowe możliwości. Jeśli pojawia się nowe zagadnienie w firmie, które warto sprawnie opisać, copywriter stworzy artykuł przed konkurencją. W przypadku, gdy jakaś informacja okaże się nieaktualna, autor tekstu szybko wprowadzi poprawki. Taka współpraca otwiera możliwości, których nie sposób uzyskać za pomocą gotowych tekstów.

Gotowe teksty – korzyści

Gdyby indywidualny copywriting był taki zyskowny, to paczki tekstów nie miałyby powodzenia. Jednakże wciąż znajdują się klienci gotowi zainwestować w szereg kompletnych, tematycznych treści.

Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedzią jest oczywiście cena. Copywriter pobiera adekwatne wynagrodzenie za pisanie tekstów na zamówienie, przez co koszt może być nie do zaakceptowania przez niektóre firmy. Jeśli potencjał inwestycyjny jest ograniczony, gotowe paczki tekstów dostarczają branżowe treści za niską stawkę za 1000 znaków.

Indywidualny copywriting czy paczki tekstów?

Optymalne rozwiązanie zależy od wielu czynników, jednakże polecamy pierwsze rozwiązanie ze względu na prostą zasadę:

Jeden dobry tekst przynosi więcej korzyści niż dziesięć nijakich.

Oczywiście gotowe teksty również mogą być dobrej jakości, lecz mówimy o statystyce. Indywidualny copywriting, skrojony na miarę firmy, stanowi najlepsze rozwiązanie, by generować zyski za pomocą profesjonalnego contentu. Współpraca biznesowa z copywriterem niesie gwarancję, że teksty będą unikalne i opracowane zgodnie z zamówieniem. Możliwość poprawek czy szybkie reagowanie na zmiany to kolejne zalety tego wyboru.

Podsumowanie:

  • Indywidualny copywriting oferuje treści wysokiej jakości dla każdej firmy. Rzetelny content, powiązany ściśle z usługami przedsiębiorstwa, sprowadza na stronę wartościowy ruch, a co za tym idzie, potencjalnych klientów.
  • Z kolei gotowe teksty dostarczają tematyczne treści za niższą cenę, przez co mogą sprawnie wypełnić zasoby bloga. Jest to opcja wybierana najczęściej przez firmy z ograniczonym budżetem.
  • Choć najlepsza decyzja zależy od sytuacji każdego przedsiębiorstwa, my skłaniamy się ku jakości – a to zapewnia przede wszystkim indywidualna współpraca z copywriterem.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce