Dark post w social mediach – jak możesz go wykorzystać?
W jaki sposób skutecznie dotrzeć do szerszej grupy odbiorców w social mediach? To pytanie stale zadają sobie specjaliści od marketingu i osoby prowadzące profile. Ukryte posty mogą Ci w tym pomóc! „Nieopublikowane” treści są widoczne wyłącznie przez wybrane osoby. Pozwala to na precyzyjne targetowanie i ograniczenie szumu informacyjnego w głównej osi czasu. Dowiedz się, czym jest dark post i jak możesz go wykorzystać!
Czym jest dark post?
Dark post, zwany również postem ukrytym, to rodzaj publikacji w mediach społecznościowych, który nie jest widocznych dla wszystkich osób.
Dany wpis nie będzie wyświetlany organicznym obserwującym. Dark posty kierowane są do konkretnych grup docelowych na podstawie ich zachowań, zainteresowań i danych demograficznych. Z tego względu ukryte publikacje definiowane są również jako rodzaj reklamy w social mediach, która nie pojawia się na tablicy profilu marki.
Dark posty są szeroko wykorzystywane przez właścicieli sklepów internetowych.
Prowadzisz internetową drogerię. Pewien użytkownik przegląda kategorię produktów, związanych z pielęgnacją skóry. Po pewnym czasie w jego feedzie pojawia się dark post reklamujący konkretny krem do twarzy dla cery wrażliwej. Ta ukryta publikacja nie jest widoczna na profilu marki kosmetycznej. Pomimo tego została precyzyjnie skierowana do użytkownika na podstawie jego wcześniejszej aktywności.
Jak opublikować ukrytego posta w social mediach?
Aby opublikować dark post, należy skorzystać z narzędzi reklamowych oferowanych przez platformy social media. Należy do nich m.in. Menadżer Reklam. Umożliwia on tworzenie kampanii reklamowych, wybór grupy docelowej oraz śledzenie wyników i efektywności poszczególnych postów. Możesz wykorzystać w tym celu również zewnętrzną platformę do zarządzania mediami społecznościowymi.
Dark post na Facebooku
W celu stworzenia dark posta na firmowym profilu Facebooka otwórz Menadżera Reklam i zaloguj się do konta firmowego. Następnie dodaj nowy post o charakterze reklamowym. Wybierz, czy ukryta publikacja ma być karuzelą, zdjęciem, filmem, a może wyłącznie wpisem tekstowym. Aby mieć pewność, że jest to dark post, zaznacz opcję „Użyj tego posta tylko w reklamie”. W ostatnim kroku wybierz, do kogo ma być kierowana ukryta publikacja.
Dark post na Instagramie
Na Instagramie każdą reklamę można traktować jako dark post. Promowane posty na platformie są wyświetlane w feedzie użytkowników, tak samo jak standardowe posty znajomych. Przy każdym z nich umieszczona jest jednak etykieta „Sponsorowane” i przycisk CTA (wzywający do działania) w dolnej części. Zasada publikowania dark postów jest taka sama jak w przypadku Facebooka.
Dark post w social mediach – dlaczego warto?
Dark posty stosowane w social mediach to niezwykle potężne narzędzie, które pozwala na optymalizację kampanii reklamowych. Dzięki ukrytym wpisom osiągniesz jeszcze lepsze wyniki, zdobędziesz nowych obserwujących i usprawnisz sprzedaż. Dlaczego jeszcze warto korzystać z dark postów?
Zadaniem ukrytych publikacji jest skłonienie użytkowników do zakupu konkretnego produktu, który wcześniej rzucił im się w oczy. To z kolei przekłada się na wzrost współczynnika konwersji, czyli odsetka osób, które wykonały określone działanie (w tym przypadku przejście do strony z konkretnym produktem/usługą).
Przeczytaj również
Precyzyjne targetowanie
Ukryte posty w social mediach umożliwiają przede wszystkim precyzyjne kierowanie treści do konkretnej grupy użytkowników. Dzięki temu reklama jest efektywniejsza i trafia do osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą. Możliwość określenia grupy według wieku, płci, lokalizacji lub zainteresowań sprawia, że kampanie są bardziej skuteczne.
Minimalizacja szumu w osi czasu
Ukryty post nie jest wyświetlany na głównej osi czasu profilu, co pomaga utrzymać spójność i estetykę publikowanych treści. Dzięki temu możesz prowadzić kampanie reklamowe bez zakłócania ogólnej stylistyki. Osoby obserwujące Twój profil widzą wyłącznie treści przeznaczone dla wszystkich. To szczególnie cenne, kiedy oferujesz produkty dla szerokiego grona odbiorców (np. marka odzieżowa z rozbudowanym asortymentem dla różnych grup wiekowych).
Testowanie treści
Dark posty pozwalają na tworzenie różnych wersji reklamy i testowanie, która z nich najbardziej przyciąga uwagę odbiorców. Możesz eksperymentować z różnymi rodzajami nagłówków, CTA, grafikami i treścią tekstową. Dzięki temu testowanie A/B (dwóch wariantów reklamy) staje się prostsze i bardziej efektywne.
Podsumowanie
- Dark post to rodzaj publikacji w mediach społecznościowych, który nie jest widoczny dla wszystkich osób.
- Ukryte publikacje stanowią rodzaj reklamy w social mediach, która nie pojawia się na tablicy profilu marki.
- Dzięki ukrytym wpisom możesz osiągać jeszcze lepsze wyniki, zdobywać nowych obserwujących i usprawniać sprzedaż.
- Najważniejsze zalety ukrytych postów w social media to precyzyjne targetowanie, minimalizacja szumu i testowanie treści.
- Do opublikowania dark posta w mediach społecznościowych możesz wykorzystać Menadżera Reklam.
Oceń artykuł:
Dodaj komentarz