Czym jest strona typu one page i jak ją pozycjonować?

Spis Treści:

Prowadząc biznes w cyfrowym świecie, z całą pewnością wiesz, że kluczem do sukcesu jest posiadanie funkcjonalnej i atrakcyjnej dla użytkowników strony internetowej. Nie musisz jednak tworzyć składającego się z dziesiątek podstron serwisu – czasami wystarczy prosta witryna, która dzięki wartościowym treściom i profesjonalnemu designowi przyniesie Ci oczekiwane efekty. Taką wizytówką biznesu może być one page website. Sprawdź, co to takiego!

Czym jest one page?

One page website to rodzaj witryny internetowej składającej się tylko z jednej podstrony.

Jest podzielona na segmenty, do których użytkownik dociera poprzez kliknięcie odpowiedniej pozycji w menu albo przewijanie ekranu. Jej podstawową zaletą jest wygoda – zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.

Strona typu one page to rozwiązanie idealne dla małych i średnich firm, które potrzebują swojej wizytówki w Internecie i które – ze względu na ograniczoną ofertę lub zawężoną specjalizację – nie muszą prezentować użytkownikom wielu informacji. To także świetny sposób, by zaprezentować produkty lub usługi w nietuzinkowy, kreatywny sposób.

Czy one page jest tym samym, co landing page?

One page i landing page to dwa różne rodzaje witryn, choć ze względu na niewielką ilość treści i podobną strukturę łatwo je pomylić.

O ile one page pełni przede wszystkim funkcję wizytówki firmy i pozwala zaprezentować pełną ofertę (wraz z jej zaletami), o tyle landing page skupia się najczęściej na promocji konkretnego produktu i ma zachęcać użytkowników do podejmowania konkretnych działań. Co więcej, adres landing page’a jest jednym z wielu w obrębie danej witryny, a one page to główna strona firmy.

Czy posiadanie strony typu one page to dobry pomysł?

One page jest dobrym rozwiązaniem, o ile prowadzisz małą firmę albo nie posiadasz rozbudowanej oferty, która wymagałaby stworzenia witryny z wieloma podstronami. To, jak wspomnieliśmy wcześniej, Twoja internetowa wizytówka, która pomimo niewielkich rozmiarów może znakomicie wypromować biznes.

Do najważniejszych zalet one page website zaliczamy:

  • prostotę i czytelność – dzięki nim użytkownik może szybko znaleźć interesujące go informacje i poznać ofertę firmy bez konieczności przeklikiwania się przez dziesiątki podstron;
  • wygodę obsługi, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych – użytkownik może łatwo „przescrollować” stronę na telefonie czy tablecie, a zapoznanie się z jej treścią nie zajmie mu wiele czasu;
  • łatwość tworzenia – zbudowanie one page’a nie należy do najtrudniejszych zadań i nie jest czasochłonne, co przekłada się także na niewielkie koszty (możesz stworzyć taką witrynę samodzielnie przy użyciu dostępnych w internecie kreatorów, np. Zyro czy uKit);
  • możliwość skutecznej promocji – zarówno poprzez pozycjonowanie, jak i reklamy GoogleAds czy w social mediach;
  • estetyczny wygląd – wspomniane wcześniej narzędzia do tworzenia one page’a pozwalają tworzyć witryny o niebanalnym wyglądzie oraz implementować rozmaite funkcje, które pomogą Ci w osiąganiu konkretnych celów biznesowych.

Jak pozycjonować stronę one page?

Pozycjonowanie strony typu one page, choć jak najbardziej możliwe, jest nieco trudniejsze niż w przypadku dużych witryn z licznymi podstronami. Powody są dwa – mniej publikowanej treści, a co za tym idzie ograniczone możliwości związane z umieszczaniem linków i fraz kluczowych, a także zaledwie jeden meta tytuł i meta opis.

Na szczęście istnieją sposoby, dzięki którym możliwe jest przeprowadzenie skutecznego pozycjonowania tego rodzaju witryny. Oto kilka najważniejszych!

Publikowanie wysokiej jakości treści

Strony typu one page to ograniczone miejsce na treści, dlatego publikowane na nich teksty muszą być perfekcyjne. To właśnie content pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i to od jego jakości zależeć będzie, czy Twoja witryna pomoże Ci w osiągnięciu sukcesu. Publikowanie użytecznych treści zostanie także dostrzeżone przez Google, co będzie miało kluczowy wpływ na efektywność pozycjonowania.

Jak tworzyć content na one page? Przede wszystkim zadbaj o to, by był on wartościowy dla internauty – zamieszczaj teksty dokładnie opisujące działalność, prezentujące produkty i usługi oraz zalety współpracy. Odpowiadaj na pytania użytkowników (np. poprzez sekcję FAQ), zamieszczaj ich komentarze i opinie, a także wykorzystuj potęgę storytellingu. Opowiadając historie, zainteresujesz potencjalnych klientów i zaprezentujesz swoją markę w oryginalny sposób.

Content to nie tylko teksty. Chcąc przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, publikuj na swojej stronie również zdjęcia czy filmy, które poprawią konwersje i wpłyną pozytywnie na SEO.

Dokładna analiza słów kluczowych

Mniej treści to mniej słów kluczowych. Dlatego chcąc skutecznie pozycjonować one page, dokonaj ich rzetelnej analizy i dobieraj je w rozsądny sposób. Pamiętaj, by nie bazować wyłącznie na ogólnych keywordsach, ale skupić się przede wszystkim na frazach typu long tail, które trafniej odpowiadają na zapytania użytkowników i tym samym umożliwiają osiąganie wyższych pozycji w Google.

W analizie słów kluczowych pomogą Ci narzędzia takie jak Ahrefs czy Senuto, a do poszukiwań fraz z długiego ogona wykorzystaj Answer The Public.

Podział one page na sekcje

Aby Twoja strona była przyjazna dla użytkowników i doceniana przez roboty Google, warto podzielić ją na sekcje.

Wykorzystaj do tego znaczniki <div> w kodzie HTML i pamiętaj o tym, by każdy z segmentów posiadał oddzielny zestaw słów kluczowych oraz nagłówek H1. W ten sposób poinformujesz roboty Google o tym, że poszczególne sekcje stanowią odrębne elementy one page, co znacznie usprawni proces pozycjonowania.

Przyjazna struktura linków

Linki to podstawa SEO, dlatego nie może zabraknąć ich również w witrynie typu one page. Umieszczaj je zarówno w menu, jak i treściach, by po kliknięciu w odnośnik użytkownik został natychmiast przeniesiony do interesującej go sekcji.

Nie zapominaj również o linkach zewnętrznych, które prowadzą do jakościowych, tematycznych i popularnych serwisów.

Wykorzystanie CTA

Wezwanie do działania, czyli popularne Call-To-Action, jest charakterystyczne przede wszystkim dla witryn typu landing page. Nie oznacza to jednak, że nie możesz zastosować go w przypadku one page – to najlepszy sposób na zwiększenie konwersji i tym samym efektywniejsze SEO.

Jakie CTA możesz dodać na swojej stronie? „Zadzwoń”, „Napisz”, „Zarejestruj się”, „Przejdź do sklepu”, „Poznaj szczegóły” i wiele innych – w zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć oraz profilu Twojej witryny.

Analiza ruchu, konwersji i pozycji

To niezbędny element pozycjonowania każdej strony, nie tylko one page. Sprawdzając ruch, współczynnik konwersji oraz pozycje, zyskasz pewność, że Twoje treści, słowa kluczowe, linki oraz CTA przynoszą oczekiwany efekt albo dowiesz się, co warto zmienić, by poszczególne elementy witryny były jeszcze skuteczniejsze.

Do wszelkiego rodzaju analiz wystarczą na początek darmowe narzędzia od Google – Analytics oraz Search Console.

Podsumowanie

  • One page to witryna składająca się z jednej podstrony, podzielona na sekcje, w których użytkownik może znaleźć informacje na temat marki i oferty.
  • One page to świetna wizytówka firmy w Internecie, która najlepiej sprawdza się w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.
  • Do najważniejszych zalet witryn one page zaliczamy czytelność, łatwość obsługi, responsywność oraz stosunkowo niskie koszty budowy.
  • Podstawą sukcesu one page’a jest wartościowa i oryginalna treść, która pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i usprawnić proces pozycjonowania.
  • Aby pozycjonowanie one page’a było skuteczne, dokonaj dokładnej analizy słów kluczowych, podziel stronę na sekcje i stwórz przyjazną strukturę linków.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Maciej Wiśniewski

Swoje pierwsze copywriterskie kroki stawiał jeszcze w czasach, kiedy od Google popularniejsza była w naszym kraju wyszukiwarka na Onecie. Obecnie nie potrafi przetrwać tygodnia urlopu bez dostępu do klawiatury i dokumentu tekstowego w Wordzie. Z pisania uczynił swój sposób na życie, a zdobytym doświadczeniem i lekkim piórem wspiera właścicieli firm na ich drodze do sukcesu. Specjalizuje się w treściach z obszarów copywritingu, content marketingu, marketingu, SEO i social mediów. Maniak mocnej kawy, terminowości, dobrej organizacji pracy i pozytywnych relacji z klientem. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, gier i mopsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki
16.10.2024 Content Marketing
15.10.2024 Korekta & Redakcja
14.10.2024 Korekta & Redakcja
11.10.2024 Pozycjonowanie
10.10.2024 Korekta & Redakcja
09.10.2024 Brak kategorii

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu