Trendy w marketingu – jak wygląda przepis na sukces w 2022?

Spis Treści:

Efektywne działania marketingowe to wynik sprawnego wyciągania wniosków oraz skutecznej obserwacji preferencji i zachowań Twoich klientów. Istnieje jednak jeszcze jeden czynnik, który pozwoli Ci wybić się ponad konkurencję – to trendy. Świat biznesu zmienia się z dnia na dzień, a zadaniem marketera jest sprawnie na te zmiany reagować. Jakie są aktualne trendy w marketingu, od czego zależą i czy warto za nimi podążać? Odpowiadamy!

Trendy w marketingu czy sprawdzone techniki – co wybrać?

Słowem kluczowym w marketingu jest skuteczność – i to od niej zależy odpowiedź na to pytanie. Niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz, z pewnością zależy Ci na zdobyciu klientów i chcesz, aby Twoje działania marketingowe przynosiły wymierne efekty, a nie były celem same w sobie. Aby to zrobić, musisz znaleźć to, co skuteczne w danej branży, a zwłaszcza w Twoim przedsiębiorstwie.

W działaniach marketingowych możesz podążać za trendami lub korzystać ze sprawdzonych metod, które okazują się ponadczasowe. Najlepiej… wykorzystaj jedno i drugie.

To konsumenci kształtują trendy, a od nich zależy Twój sukces – dlatego ignorowanie tego, co aktualnie działa również u innych, byłoby dużą stratą.

Sprawdzaj nowe opcje i pomysły. Jednocześnie Twoje działania nie mogą być oderwane od marketingowej rzeczywistości – korzystaj z trendów świadomie, dobierając te, które przynoszą Ci korzyści.

Co kształtuje trendy w marketingu w 2022?

Marketingowe trendy to nie wymysł influencera ani sztuka dla sztuki. Kształtują je preferencje i zachowania zakupowe konsumentów, na które ma wpływ wiele czynników. Z tego powodu warto nieustannie badać ścieżki, jakimi poruszają się Twoi klienci, a także reagować na wyrażane przez nich potrzeby. Identyfikowanie zwyczajów klientów oraz dogłębne poznawanie grupy docelowej zawsze będzie trendem w marketingu!

Nie da się ukryć, że na te zachowania silny wpływ ma otoczenie i sytuacja na świecie, w kraju i w mniejszych społecznościach. Pandemia COVID-19 zrewolucjonizowała podejście do marketingu i to ona jest źródłem wielu trendów w marketingu w 2022 roku.

Nie bez znaczenia pozostaje także coraz szybszy rozwój technologii. Sztuczna inteligencja oraz nowe narzędzia i możliwości pozwalają powierzyć część obowiązków maszynom, które nierzadko potrafią podjąć lepsze decyzje niż my. Mamy również dostęp od coraz większych ilości informacji o użytkownikach, ich zachowaniach i gustach – dlatego trendy w marketingu nieustannie ewoluują wraz z pojawiającymi się nowymi rozwiązaniami.

Trendy w marketingu 2022

Jakie są trendy w marketingu 2021? W tym roku ogromną rolę odgrywa obraz. Kluczowa wciąż pozostaje rola contentu. Dzięki coraz lepiej dopracowanym narzędziom możemy także zautomatyzować pewne procesy promocyjne.

Zakupy online

Czas pandemii pozwolił przekonać się do internetowych zakupów tym, którzy do tej pory byli jeszcze nieufni wobec tej formy. Z kolei klienci, którzy już wcześniej korzystali ze sklepów online, teraz kupują więcej.

Z tego powodu doskonale zoptymalizowany i wyposażony w profesjonalne treści sklep online nie jest nawet trendem w marketingu, ale absolutną koniecznością!

W 2022 roku, zamiast jedynie czyścić półki w sklepie stacjonarnym, lepiej zadbaj o porządek w e-commerce. To bardzo ważne.

Visual commerce

Ze względu na podwyższoną popularność zakupów online coraz większą rolę odgrywa obraz. Doskonałe zdjęcia oferowanych produktów pozwolą potencjalnemu klientowi podjąć świadomą decyzję zakupową.

Dzięki temu zwiększy się jego zadowolenie z transakcji, a to może być początek wartościowej relacji między konsumentem a Twoją firmą. Jeśli zatem masz już świetne opisy produktów do sklepu internetowego, niech zdjęcia potwierdzą, że Twoja oferta to najlepszy wybór.

Automatyzacja marketingu

W 2022 z powodzeniem możesz powierzyć część procesów marketingowych nowoczesnej technologii. Działanie sztucznej inteligencji w połączeniu z innymi systemami jest obecnie na poziomie pozwalającym osiągać lepsze wyniki niż przy samodzielnej konfiguracji wszystkich ustawień.

Marketing automation możesz wykorzystać w systemach reklamowych, e-mail marketingu, mediach społecznościowych oraz przy analizie skuteczności realizowanych działań.

Szczera i naturalna komunikacja

Jeśli do tej pory zwracając się do klientów, stawiałeś na sztucznie wykreowany profesjonalizm i poprawność, a Twoje teksty promocyjne opierały się na reklamie podprogowej i uniwersalnych wartościach  – trendy w marketingu nawołują do zmian.

Czas skupić się na tym, kim naprawdę są Twoi klienci, i zacząć mówić do nich ich językiem. To także moment, w którym powinieneś pokazać, na jakich wartościach opiera się działalność Twojej firmy. Zbuduj wokół swojej marki opowieść, ale nie bajkę. Jeśli od początku przyświeca Ci w działaniach konkretna misja – czas ją ubrać w słowa.

Content marketing na wysokim poziomie

W 2022 nie ma sensu ukrywać przed odbiorcą, że chcesz mu coś sprzedać. Po prostu zrób to skutecznie. Twórz treści sprzedażowe, które nie pozwolą już potencjalnemu klientowi wejść na stronę konkurencji. Wykorzystaj blog firmowy, by budować wizerunek eksperta i odpowiadać na realne potrzeby informacyjne Twoich przyszłych klientów.

Niech Twoja aktywność w social mediach będzie różnorodna oraz adekwatna do aktualnych wydarzeń w firmie i na świecie, nastrojów, potrzeb i upodobań obserwatorów. Świadomie wykorzystuj trendy w marketingu, które zwiększą atrakcyjność Twojego contentu.

Dostarczaj użytkownikom dokładnie tego, czego potrzebują i oczekują: odpowiedzi na konkretne pytania, informacji o promocji, dobrego żartu czy też odniesienia się do konkretnych wydarzeń w świecie.

Trendy w marketingu 2022 – czy warto za nimi podążać?

Marketing w obecnych czasach rozwija się zarówno w naturalny sposób – dzięki technologii i nowym narzędziom, jak i pod wpływem zewnętrznych czynników, takich jak sytuacja na świecie i w kraju. Szybkie i skuteczne reakcje na zmieniającą się rzeczywistość to konieczność, jeśli chcesz zatrzymać przy sobie dotychczasowych klientów i przyciągnąć nowych.

Konsument w 2022 roku nie szuka w Twoim sklepie wyłącznie produktów, ale ciekawej historii i dobrego słowa. Jeśli nie dostanie od Ciebie tego, czego oczekuje, z pewnością dostarczy mu tego Twoja konkurencja, która na bieżąco śledzi trendy w marketingu.

Podsumowanie

  • Jeśli chcesz, by Twoje działania marketingowe przynosiły wymierne efekty, powinieneś korzystać ze sprawdzonych, tradycyjnych metod biznesowych, ale także dostosować się do panujących w biznesowym świecie trendów.
  • Trendy w marketingu kształtują się pod wpływem preferencji, zachowań i potrzeb zakupowych konsumentów.
  • W 2022 roku do najważniejszych trendów marketingowych możemy zaliczyć: zakupy online, visual commerce, automatyzację marketingu, a także szczerą i naturalną komunikację.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Agata Kalota

Ceni sobie kreatywność i konkret. W pracy copywritera łączy twórcze działanie z logicznym myśleniem. Wie, że do każdego celu prowadzą słowa, a za swoją misję uznaje szukanie tych odpowiednich i składanie ich w przemyślaną całość. Dbałość o językowe detale i znajomość mechanizmów perswazji wyniosła ze studiów lingwistycznych. Poza warsztatem pisarskim rozwija wiedzę z zakresu marketingu i SEO. Czas wolny spędza aktywnie – na rolkach lub długich spacerach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

21.11.2024 Porady & Ciekawostki
20.11.2024 Porady & Ciekawostki
19.11.2024 Copywriting
18.11.2024 Pozycjonowanie
15.11.2024 Porady & Ciekawostki
14.11.2024 Korekta & Redakcja
13.11.2024 Marketing
12.11.2024 Marketing
11.11.2024 Korekta & Redakcja

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu