Copywriter stacjonarny czy niestacjonarny? Kogo wybrać?

Spis Treści:

Najlepsze miejsce pracy dla copywritera jest zastanawiające zarówno dla pracodawców, jak i dla samych pisarzy. Czy w zawodzie twórczym warto pracować zdalnie, czy na miejscu? W tym artykule przeanalizujemy, jakie korzyści niesie ze sobą copywriter stacjonarny i niestacjonarny. Odpowiemy na pytanie, kogo bardziej opłaca się zatrudnić, a także gdzie lepiej pracować.

Copywriter stacjonarny

Copywriter stacjonarny to osoba, która tworzy treści w siedzibie firmy.

Zazwyczaj pracuje w dużym przedsiębiorstwie, posiadającym kompletny zespół marketingowy. Pod tym kątem praca w biurze znacząco ułatwia komunikację interpersonalną przy większych, skoordynowanych projektach.

Copywriter stacjonarny – korzyści

Dla pracownika:

  • stała praca i stabilne wynagrodzenie
  • gotowe wytyczne przed podjęciem zleceń
  • praca przy dużych projektach
  • możliwe szkolenia i doskonalenie zawodowe
  • nauka pracy w zespole

Dla pracodawcy:

  • zazwyczaj niższy koszt za etatową pracę copywritera
  • możliwość szybkiej realizacji zleceń
  • sprawne konsultacje dotyczące poprawek i modyfikacji tekstów

Uważamy, że nie ma sensu przedstawiania wad, gdyż byłaby to po prostu odwrotność pracy zdalnej. Z tego względu przejdźmy od razu do dalszej analizy.

Copywriter niestacjonarny

Copywriter niestacjonarny jest osobą, która zajmuje się tworzeniem profesjonalnych treści na strony WWW z domowego zacisza. Praca jako freelancer zyskuje na popularności, dlatego sprawdźmy, czy rzeczywiście warto pracować zdalnie.

Copywriter niestacjonarny – korzyści

Dla pracownika:

  • brak przymusu dojazdu do pracy
  • większe skupienie
  • możliwość dodatkowego rozwoju przy pracy dla wielu firm
  • wygoda i prywatność

Dla pracodawcy:

  • wolne miejsce w biurze
  • możliwość kontaktu poza standardowymi godzinami pracy

Warto również zaznaczyć, że praca zdalna zazwyczaj nie ma wymiaru etatowego, dzięki czemu pracodawca rozlicza się od konkretnego zlecenia, co może okazać się korzystne w przypadku mniejszych firm.

Copywriter stacjonarny czy niestacjonarny – kogo wybrać?

Należy pamiętać, że powyższe zalety są tylko regułami, a odpowiednia decyzja wymaga przeanalizowania szeregu innych czynników. Mogłoby się wydawać, że copywriter stacjonarny jest lepszym rozwiązaniem dla większych firm, które realizują duże projekty, a także wymagają większego przemiału znaków.

Jednakże możemy się również spotkać ze zdalnymi copywriterami, którzy pracują na pełen etat, tworząc hurtowe ilości profesjonalnych treści. Analogicznie nie brakuje copywriterów stacjonarnych, którzy pracują dorywczo bądź w ramach stażu.

Dla pracodawców optymalny wybór zależy od zapotrzebowania na treści, specyfiki zleceń, a także lokalizacji siedziby i szeroko rozumianej polityki biznesowej.

Dla copywriterów wybór miejsca pracy nie jest wcale łatwiejszym zadaniem. Tworzenie tekstów w domu jest przyjemne, lecz zlecenia mogą nie być regularne, co naraża pisarzy na duże wahania zarobkowe. Ponadto rosnąca konkurencja utrudnia znajdowanie klientów. Można więc powiedzieć, że praca zdalna jest bardziej przeznaczona dla osób, które mają z tyłu zaplecze finansowe i mogą sprawdzić siebie w tym biznesie.

Podsumowanie

  1. Wybór miejsca pracy niesie ze sobą plusy i minusy.
  2. Zdalne tworzenie tekstów jest wygodne i kameralne, choć cechuje się stosunkowo małą stabilnością i dużą konkurencją.
  3. Copywriter stacjonarny jest skazany na dojazdy i często intensywniejszą pracę, lecz otrzymuje stabilne wynagrodzenie, a także uczy się pracy przy większych projektach.
  4. Dla pracodawców zatrudnienie etatowe i outsourcing to rozwiązania, które należy osobno przeanalizować – a najlepszy wybór o współpracy podjąć w zależności od sytuacji oraz polityki biznesowej firmy.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

16.09.2024 Marketing
13.09.2024 Korekta & Redakcja
12.09.2024 Porady & Ciekawostki
11.09.2024 Social Media
10.09.2024 Copywriting
09.09.2024 Porady & Ciekawostki
06.09.2024 Korekta & Redakcja
04.09.2024 Social Media
03.09.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu