Najtańszy copywriter a jakość – czy warto sugerować się ceną?

Spis Treści:

Wśród copywriterów ceny znacząco się wahają. Za tekst możemy zapłacić jednocyfrową kwotę, lecz równie dobrze będziemy zmuszeni dodać dwa zera. Od czego to zależy? Czy rzeczywiście najtańszy copywriter jest dobrym wyborem?

Tani copywriter = teksty niskiej jakości

Powyższe równanie może wprowadzać w błąd, lecz w zdecydowanej większości przypadków okazuje się słuszne. Choć czasami możemy znaleźć prawdziwe perełki za niską cenę, takie sytuacje graniczą z cudem. Rynek jest bezlitosny i nieustannie formuje cennik copywritera względem posiadanych kompetencji.

Jeśli pisarz ceni swoją wiedzę, a także przeznacza dużo czasu na tworzenie specjalistycznych treści, nie może robić tego za kilka złotych. Oczywiście może konkurować ceną, lecz zbyt niskie stawki copywritingu za 1000 znaków są domeną głównie nowicjuszy, szukających pilnie zleceń.

Jedna z koncepcji content marketingu zakłada, że widoczność zyskują jedynie wyczerpujące artykuły wysokiej jakości, które niosą wartości intelektualne dla użytkowników. Przeciętne teksty mogą okazać się stratą pieniędzy, bowiem nie przyniosą żadnych efektów copywritingu.

Jakie mogą być skutki współpracy z najtańszym copywriterem?

  1. Treści słabej jakości – z błędami językowymi lub niezgodne z wytycznymi SEO, a także niedostosowane do celu marketingowego. Tani copywriter z reguły nie ma pojęcia, jak formułować treść, by sprzedawała, budowała wizerunek, zaangażowanie itp.
  2. Słaby kontakt – szybkie odczytanie prośby o poprawkę bądź modyfikację jest mało prawdopodobne. Niska cena skłania ku brakowi organizacji, choć jest to cecha indywidualna;
  3. Brak kwestii prawnych – tani copywriterzy przeważnie nie wystawiają faktur ani przeniesienia autorskich praw majątkowych.

Ponownie chcemy podkreślić, że powyższe cechy nie są regułą, aczkolwiek korelują z ceną. Choć kontakt w niektórych przypadkach może nie być tak istotny, a fakturę można wystawić przez portale za dodatkową opłatą, nieskuteczna treść jest mankamentem samym w sobie.

Czy warto zapłacić więcej za copywritera?

Profesjonalny copywriter może oczekiwać nawet pięciokrotnie większej kwoty za tę samą ilość znaków. Jednakże content marketing wyraźnie pokazuje, że jeden świetny artykuł może być wart więcej od dziesięciu nijakich.

Copywriter, który jest specjalistą w swojej dziedzinie, pełni również rolę doradcy. Nie wypełnia ślepo zlecenia, lecz podpowie, jakie jest najlepsze rozwiązanie w kwestii treści. Bardzo często spotykamy się z sytuacją, gdy zamówienia na teksty trzeba solidnie skorygować, by przynosiły one realne korzyści. Wynika to z opracowania optymalnej struktury SEO czy doboru słów kluczowych. Decydując się na profesjonalną współpracę, szanse na sukces drastycznie wzrastają.

Co więcej, dobry copywriter nieustannie stoi na czatach, by służyć pomocą w kwestii korekt. Jeśli jakiś tekst nie spełnia oczekiwań – autor bardzo szybko go poprawi, co jest szczególnie istotne w przypadku dużej ilości znaków bądź ekspresowego zapotrzebowania.

Copywriter, który jest specjalistą w swojej dziedzinie, pełni również rolę doradcy.

Kwestie prawne to kolejna korzyść wynikająca z zatrudnienia droższych copywriterów. Profesjonalny pisarz wraz z tekstem przeniesie majątkowe prawa autorskie, a także wystawi fakturę. Dzięki temu Twoja firma może czuć się bezpieczna, wykorzystując teksty do własnych celów marketingowych. Możliwość odliczenia VATu oraz „wrzucenie faktury w koszty” sprawiają, że ostateczna kwota jest mniej dotkliwa.

Nie chcemy jednak sugerować, by wybierać tylko pisarską elitę. Cena jest bardzo ważnym czynnikiem i w przypadku mniejszych firm przepłacanie za teksty może równać się z mniejszą inwestycją w inne działania marketingowe. Optymalna decyzja jest kwestią ściśle indywidualną, niemniej naszym zadaniem jest uświadomienie, jakie zagrożenia mogą się wiązać z zatrudnieniem najtańszego copywritera.

Jeśli więc kolejny raz przeczytasz: „Najtańsze teksty SEO na rynku!” – wiedz, że gdzieś może tkwić haczyk, o którym przekonasz się dopiero podczas współpracy.

Podsumowanie:

  • Najtańszy copywriter to, mimo niskiej ceny, ryzykowna inwestycja, gdyż otrzymujemy teksty słabej jakości, które nie przekładają się na zwiększoną sprzedaż.
  • Obecnie w dużej mierze liczy się jakość, dlatego nie warto nadmiernie oszczędzać podczas zamawiania treści. Najtańsze teksty SEO na rynku nie mają wiele wspólnego ze zwiększoną widocznością firmy.
  • Z kolei zbyt drogi copywriter również może okazać się złą decyzją, szczególnie dla mniejszych firm. Gdy możliwości inwestycyjne są ograniczone, zawsze trzeba znaleźć złoty środek.

Oceń artykuł:

Liczba głosów: 0 | Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

07.05.2021 Copywriting
04.05.2021 Pozycjonowanie
27.04.2021 Marketing
26.04.2021 HR & Finanse
19.04.2021 Copywriting
16.04.2021 Marketing
15.04.2021 Marketing
15.04.2021 E-commerce