Jak zdobyć doświadczenie w copywritingu?
O tym, że doświadczenie w copywritingu jest niezwykle pomocne, wie chyba każdy pisarz. Bogate portfolio i duże umiejętności to atrybuty, które ułatwiają znalezienie klienta i utrzymanie współpracy, a także pisanie za wyższą stawkę. Pojawia się więc pytanie – jak postawić pierwsze kroki w tej dziedzinie? O tym piszemy na łamach naszego bloga.
Doświadczenie w copywritingu – zalety
Realizowanie tekstów niesie wiele korzyści:
- copywriter wzbogaca swój warsztat pisarski, co oznacza tworzenie coraz lepszych treści
- portfolio copywritera pozwala na łatwiejsze nawiązywanie relacji biznesowych
- doświadczony pisarz może oczekiwać wyższej stawki za 1000 znaków
Można zauważyć, że wspólnym mianownikiem jest rozwój, wykraczający poza wymiar czysto finansowy. Wraz z nabywaniem doświadczenia wiele elementów oddziałuje na siebie, lawinowo zwiększając ugruntowanie na rynku pracy. Wydaje się więc, że najtrudniej jest zacząć i odnaleźć się w tej jakże dynamicznej branży. Istnieją jednak rozwiązania, które czynią start możliwym.
Jak zacząć pracę w copywritingu?
Copywriting jest pisaniem profesjonalnych tekstów na zamówienie klienta w celu zrealizowania wyznaczonych celów marketingowych, takich jak wzrost pozycjonowania i sprzedaży czy poprawa wizerunku marki.
Zgodnie z powyższą definicją koniecznym elementem jest zamówienie klienta, które można zdobyć na kilka sposobów. Konkretnie rzecz ujmując, początkujący copywriter może znaleźć zlecenia:
- na tematycznych grupach w portalach społecznościowych
- na stronach ogłoszeniowych
- na różnych platformach copywriterskich
- zakładając własną stronę internetową
- nawiązując współpracę z agencją content marketingu
Wybór odpowiedniej metody jest uzależniony od posiadanych umiejętności, a także doświadczenia nabytego w poprzednich zawodach (takich jak tłumacz, recenzent itd.). Dla zupełnych nowicjuszy wskazane są pierwsze trzy rozwiązania, z kolei dla osób posiadających zaplecze merytoryczne można pokusić się o aplikację do agencji bądź postawienie „na swoim”.
Przeczytaj również
Doświadczenie w copywritingu – oferta
Dla osób, które chcą postawić pierwsze kroki w tym zawodzie, mamy atrakcyjną propozycję współpracy.
Oferujemy praktyki zdalne w copywritingu, podczas których udostępniamy materiały szkoleniowe i ukazujemy, jak tworzyć profesjonalne treści.
Dlaczego warto podjąć z nami współpracę?
- Dedykowany opiekun przesyła feedback do stworzonych tekstów, aby kolejne były jeszcze lepsze.
- Po zrealizowanym programie wystawiamy zaświadczenie o ukończeniu praktyk wraz z oceną.
- Wszelkie artykuły stworzone podczas praktyk trafiają do Twojego portfolio.
- Poznasz organizację naszej agencji, a także otrzymasz możliwość dalszej pracy.
Nie ma łatwiejszego sposobu, by nabyć doświadczenie w copywritingu i zgromadzić wiele wartościowych treści pod swoim nazwiskiem! Dowiedz się więcej szczegółów, klikając w powyższy odnośnik.
A dla osób, które aktywnie działają w zawodzie i szukają dalszych wyzwań, oferujemy pracę dla naszej agencji. Obecnie prowadzimy nabór na stanowiska:
Jeśli legitymujesz się bogatym doświadczeniem oraz udziałem w dużych projektach, spróbuj swoich sił również z nami!
Oceń artykuł: