Zlecanie publikacji artykułu na portalach zewnętrznych od A do Z

Spis Treści:

Artykuły stanowią potężne narzędzie marketingowe, ale działania w obrębie własnego bloga nie gwarantują optymalnych rezultatów. Brakującym elementem układanki jest publikacja treści na serwisach zewnętrznych, która stała się jednym z najczęstszych działań marketingowych. O tym, dlaczego tak się dzieje i jakie efekty generuje, dowiesz się w tym artykule.

Czym jest publikacja artykułów na portalach zewnętrznych?

Strony internetowe dążą do wzmocnienia swojej wiarygodności w oczach wyszukiwarki, by nasilić procesy pozycjonowania. Jedną z podstawowych metod jest wzbogacenie profilu linkowego, które wyraźnie sygnalizuje: „Wiele stron do mnie linkuje, a to znak, że mam ciekawe treści i warto mnie odwiedzić!”.

Publikacja artykułów na innych portalach polega więc na tym, by opracować tematyczne teksty sponsorowane, które linkują do pozycjonowanej strony, a następnie zamieścić je na zewnętrznych blogach w zamian za opłatę bądź wzajemną publikację.

Jakie odnośniki umieścić w artykule?

Choć ten temat wymaga osobnego artykułu, chcemy zaznaczyć, iż można dodać anchory w tekście na kilka sposobów. Teoretycznie różnią się przekazywaną mocą, a także bezpieczeństwem stosowania. Wyróżniamy linki typu:

  • Brand – odnoszące się do nazwy marki;
  • URL – czyli umieszczenie całego linku w artykule;
  • Exact match – ścisłe dopasowanie frazy (np. copywriting);
  • Partial match – swobodne dopasowanie frazy (np. copywritingowi);
  • Zero match – brak dopasowania, nazwa nie odnosi się do frazy (np. zajrzyj tutaj);
  • Obrazkowe – wykonane z poziomu tekstu alternatywnego w grafice.

W tym aspekcie warto zadbać o zróżnicowaną formę odnośników, aby budować linki w sposób naturalny. Przykładowo, dopasowane ścisłe (exact match) jest celne, więc przekazuje najwięcej mocy, natomiast powoduje ryzyko nałożenia kar przez Google, jeśli będzie używane w nadmiarze.

Zlecanie tekstów na publikacje zewnętrzne – korzyści

Oczywiście podstawowa zaleta, która od razu rzuca się na myśl, gdy mówimy o pozyskiwaniu linków drogą publikacji sponsorowanych, to poprawa pozycjonowania i wzrost widoczności firmy. Wraz z tym strona zaczyna generować wartościowy ruch i zwiększać pulę potencjalnych klientów.

Warto natomiast zaznaczyć, że teksty sponsorowane mają również przełożenie wizerunkowe.

Merytoryczne artykuły budują uznanie i zaufanie w oczach odbiorców, a także kreują zainteresowanie ofertą.

Co więcej, w przypadku bardziej popularnych serwisów zewnętrznych możemy liczyć na dodatkowy ruch w postaci referral, co oznacza, że czytelnicy przejdą na stronę po kliknięciu w link z poziomu tekstu.

Działania, które wzmacniają SEO przez działania poza obrębem strony macierzystej, noszą miano pozycjonowania off-site. Rezultaty są trudne w uzyskaniu i wymagają czasu, natomiast cechują się dużą stabilnością, gdy włożony wysiłek zacznie w końcu przynosić owoce. Pamiętajmy, że ruch organiczny jest darmowym źródłem pozyskiwania klientów, a wejście na stronę następuje z inicjatywy klienta, co w dodatkowym stopniu zwiększa atrakcyjność i wartość tego rozwiązania.

Jak opublikować artykuł na innych stronach?

Wszystkie wymyślne sposoby, z jakimi spotykamy się w Internecie, możemy skrócić do dwóch podstawowych rozwiązań: za pomocą pośredników lub z własnej inicjatywy.

W pierwszym przypadku istnieją portale, na których można zamówić publikację na obcych portalach. Określa się widełki cenowe, wskaźniki domeny, a następnie platformy prezentują nam swoje propozycje. Do najpopularniejszych przedsiębiorstw w Polsce, które świadczą takie usługi, zaliczamy Whitepress oraz Linkhouse.

Mogą się tym zająć również firmy pozycjonerskie oraz agencja content marketing. Wówczas pozycjonowanie off-site jest standardem w ramach prowadzonych działań.

Istnieje oczywiście możliwość, aby własnym sumptem skontaktować się z wybranymi blogami i zaoferować współpracę. Wówczas indywidualnie uzgadniane są warunki cenowe, a w niektórych przypadkach dochodzi po prostu do wzajemnej publikacji artykułów bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W grę wchodzą tu wyłącznie czynniki ludzkie, zatem umieszczenie tekstów sponsorowanych jest kwestią wzajemnych ustaleń. Taka metoda jest bardziej czasochłonna, natomiast pozwala urozmaicać profil linkowy mniejszym nakładem finansowym.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy