Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Spis Treści:

Prowadząc sklep internetowy, należy zadbać o odpowiednie przedstawienie swojego asortymentu, by przyciągnąć uwagę klientów. Wysokiej jakości zdjęcia z pewnością są ważnym elementem podstrony produktowej, ale to nie wystarczy. Potrzebujesz jeszcze ciekawej i zachęcającej treści, by przedstawić cechy, parametry i zalety danego przedmiotu. Jak więc tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym, by osiągnąć sukces? O tym dowiesz się w niniejszym artykule.

Czym jest opis produktu?

Opis produktu to forma tekstowej prezentacji przedmiotu, zawierająca informacje o jego właściwościach, składzie, zastosowaniu i innych danych, które są niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej.

Opisy produktów są najważniejszymi elementami każdej strony produktowej, czyli miejsca, które odwiedza klient, by poznać szczegóły oferty i zakupić produkt.

Sklep internetowy w pewnym sensie zastępuje punkt stacjonarny – klient nie ma możliwości dotknięcia czy dokładnego obejrzenia oferowanego przedmiotu. Należy więc zadbać o to, by jak najlepiej przedstawić oferowany produkt. Jak to zrobić? Rozwiązaniem są profesjonalne opisy produktów.

Jak tworzyć opisy produktów?

Niestety nie ma jednolitego wzoru na idealny opis produktu. Wiele zależy od Twojej branży, grupy docelowej, nawet samych produktów czy usług. Jest jednak kilka zasad, którymi warto się kierować podczas tworzenia tekstów.

Grupa docelowa

Zanim zabierzesz się do opracowywania treści, zrób research – dowiedz się jak najwięcej o swoim kliencie. Opisz swoją grupę docelową, odpowiadając na te pytania:

  • Kim jest klient (wiek, płeć)?
  • Czym się zajmuje na co dzień (praca, wykształcenie)?
  • Gdzie mieszka (miasto – centrum, obrzeża; tereny wiejskie itp.)?
  • Czym się interesuje? Co robi w wolnych chwilach?
  • Czym się kieruje podczas zakupu (cena, jakość, estetyka)?

Stwórz profil persony, czyli Twojego klienta idealnego. Dzięki temu zyskasz przydatne informacje i będziesz wiedzieć, co zaakcentować w opisie. Dopasujesz styl i słownictwo (np. mniej formalne dla osób młodych). Gdy już stworzysz persony (może ich być więcej niż jedna), możesz przejść do następnego kroku – budowania wartościowej treści.

Struktura tekstu

Zadbaj o to, by opis był przejrzysty. Pamiętaj o:

  • odpowiedniej długości – zwykle jest to od 1000 do 2000 znaków ze spacjami;
  • ciekawym i prostym tytule, który przykuje wzrok;
  • przedstawieniu najważniejszych informacji;
  • formatowaniu – warto dzielić treść na akapity (unikaj ścian tekstu) i stosować pogrubienia;
  • stosowaniu punktorów;
  • używaniu języka korzyści,
  • stosowaniu prostego słownictwa (jeśli trzeba – tłumacz trudne pojęcia);
  • dbaniu o poprawność językową i unikaniu nieodpowiednich słów (np. wulgaryzmów).

Język korzyści

Używanie języka korzyści to nie tylko wymienianie zalet Twojego produktu. W sklepie internetowym sprzedajesz zmysłami, emocjami, musisz więc w jakiś sposób dotrzeć do klienta. Koncentruj się na silnych stronach i korzyściach płynących z posiadania Twojego produktu. Wskaż klientowi, co zyska, gdy go nabędzie, ale także co może stracić, jeśli tego nie zrobi.

Pisz językiem prostym, zrozumiałym – zdecydowana większość Twoich klientów to osoby spoza branży, które nie muszą znać pojęć specjalistycznych. Mniej koncentruj się na szczegółach technicznych (specyfikację zawsze możesz umieścić w osobnej zakładce). Jeśli Twoim zdaniem konkretny parametr będzie czynnikiem decydującym o wyższości Twojego produktu nad konkurencją, nie zostawiaj czytelnika z suchymi danymi – wyjaśnij, co ten aspekt wniesie do życia użytkownika i co dzięki temu zyska.

Warto na sam koniec dokładnie przeczytać cały opis i zastanowić się, czy udzielone informacje odpowiedzą na pytania nurtujące klienta. Jeśli nie – możesz zmienić treść albo rozważyć umieszczenie ważnych danych w sekcji FAQ, czyli najczęściej pojawiających się pytaniach wraz z odpowiedziami.

Zasady SEO

Pisz da klienta, ale nie zapominaj o pozycjonowaniu. W tym celu:

  • twórz treści unikalne – nie kopiujemy tekstu od producenta (tzw. duplicate content),
  • stawiaj na jakość zamiast ilości,
  • dobierz słowa kluczowe,
  • linkuj, odsyłaj,
  • stosuj popularne słowa kluczowe w nagłówkach, podając nazwę producenta, model i cechy wyróżniające,
  • umieszczaj także odpowiednie słowa kluczowe w śródtytułach,
  • stosuj atrybuty ALT (grafiki).

Zdjęcia produktowe

Klienci w Internecie „kupują oczami”. Nie mają możliwości obejrzenia Twojego produktu na żywo, muszą więc polegać na umieszczonych przez Ciebie grafikach. Zadbaj o zdjęcia wysokiej rozdzielczości, aby możliwe było sprawdzenie wszelkich detali.

Fotografia samego opakowania nie spełni swojej funkcji – nie przykuwa wzroku, nie zachęci też do zakupu, ponieważ nadal nie widzimy, z czym mamy do czynienia. Warto więc przygotować zdjęcia z kilku ujęć (przód, boki, tył, pod kątem), na dobrze oświetlonym i jednolitym tle. Jeśli chcesz podkreślić konkretny detal, który wyróżnia Twój produkt – wykonaj osobne zbliżenie tego elementu.

Przy tej okazji warto pamiętać o atrybucie ALT do grafik. Po pierwsze, tekst alternatywny pozwala algorytmom wyszukiwarek lepiej poznać zawartość Twojej strony (co przekłada się na lepsze pozycjonowanie i generowanie ruchu organicznego). Po drugie, to przydatna informacja dla użytkownika o zawartości zdjęcia, gdy z jakichś powodów nie wyświetli się ono prawidłowo.

Czy dasz radę samodzielnie przygotować opis produktu?

Jeśli prowadzisz małą firmę i nie dysponujesz wolnymi funduszami na zlecenie stworzenia opisów produktów firmie specjalizującej się w content marketingu, a ponadto dotrwałeś do końca tego artykułu – jak najbardziej jesteś gotowy do tego, aby podjąć się tworzenia opisów produktów.

Jeśli natomiast nadal masz wątpliwości lub dysponujesz znaczną ilością produktów do opisania (na dodatek bardzo zbliżonych), warto skorzystać z usług specjalistów w swoim fachu. Agencje copywriterskie dysponują odpowiednim zapleczem technicznym oraz doświadczoną kadrą, na pewno pomogą Ci szybko i profesjonalnie stworzyć opisy produktów przyciągające klientów.

Podsumowanie

  • Aby sklep internetowy przynosił konkretne rezultaty, należy zadbać zarówno o jego prezentację, jak o przydatną i ciekawą treść.
  • Strona produktowa powinna zawierać opis produktu i wysokiej jakości zdjęcia. Należy zadbać także o język korzyści i kwestie SEO.
  • Podczas tworzenia opisów produktów trzeba pamiętać między innymi o prostym słownictwie, unikalności, przejrzystości i słowach kluczowych.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Patrycja Wiącek

Patrycja zajmuje się copywritingiem - przygotowuje opisy produktów i kategorii, opracowuje artykuły blogowe oraz inne teksty pod SEO. Do swoich zadań podchodzi z pełnym zaangażowaniem, rzetelnie i terminowo. Na co dzień mama, żona i pełnoetatowa asystentka w międzynarodowej firmie przemysłowej z branży spawalniczej. W wolnych chwilach Patrycja zgłębia tajniki pracy Wirtualnej Asystentki, biorąc udział w szkoleniach przygotowujących do tego zawodu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

29.10.2024 Pozycjonowanie
28.10.2024 Korekta & Redakcja
25.10.2024 Porady & Ciekawostki
24.10.2024 Copywriting
23.10.2024 Korekta & Redakcja
22.10.2024 Korekta & Redakcja
21.10.2024 Porady & Ciekawostki
18.10.2024 Korekta & Redakcja
17.10.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu