Jak sprzedawać treścią na Allegro? Skuteczne teksty sprzedażowe

Spis Treści:

Allegro jest jednym z największych portali aukcyjnych w Polsce. Niezwykły potencjał marketingowy uwidacznia się w tym, że strona pośredniczy w przeprowadzaniu blisko miliona transakcji dziennie. Dowiedz się, jak sprzedawać na Allegro, formułując atrakcyjne treści sprzedażowe.

Allegro – jak sprzedawać?

Portale aukcyjne cechują się tym, że wielkość firmy nie wpływa istotnie na decyzję zakupową. Podobnie jest z doświadczeniem, pozycjonowaniem czy zasięgiem działań promocyjnych. Oznacza to, że każdy może skutecznie sprzedawać na Allegro. Żeby jednak realnie finalizować transakcje, musisz zwrócić uwagę na pięć podstawowych elementów:

  • obraz produktu
  • opis
  • opinie o firmie
  • cena
  • wysyłka

Obraz zatrzymujący oko oraz perswazyjny opis to najważniejsze kwestie w działaniach marketingowych. Dlaczego? Ponieważ zależą tylko od Ciebie (w przeciwieństwie do opinii), przez co masz nieograniczone możliwości, by zwiększać ich skuteczność. Ponadto modyfikacje, które przecież przynoszą klientów, nie wpływają na Twoją marżę (tak jak cena i wysyłka), dlatego warto podejść profesjonalnie do tych zagadnień.

Teksty sprzedażowe na Allegro

W tym artykule skupiamy się na treści, gdyż każdy może ją łatwo stworzyć w domowym zaciszu. Żeby była ona skuteczna, należy poznać kilka podstawowych zasad:

  • Pisz językiem korzyści – odbiorcy muszą wiedzieć, dlaczego warto kupić produkt. Nie bądź skromny i przedstaw zalety płynące z zakupu! Jakie potrzeby zaspokaja produkt i dlaczego jest lepszy od konkurencji?
  • Zwracaj się bezpośrednio do użytkowników – pisanie w 2 os. l.p wywiera większy wpływ na czytelnika. Pisząc dodatkowo w języku korzyści stwarzasz fundament pod skuteczną treść sprzedażową.
  • Przedstaw jak najwięcej informacji – jeśli potencjalny klient po przeczytaniu opisu produktu czegoś nie wie, uda się do konkurencji, gdzie będzie mieć pewność z zakupu. Przy silnej konkurencji, jaką jest rynek e-commerce, odbiorcy nie mają dostatecznej motywacji, by dzwonić do sprzedawcy dopytując o detale. Sytuacja czasami zmienia się w przypadku niszowego lub drogiego produktu, ale jeśli zależy Ci na maksymalnej sprzedaży, nie szczędź znaków!
  • Bądź rzetelny – użytkownicy od kilku lat są wygłuszeni na stopniowanie przymiotników. Wszelkie określenia w stylu „najlepszy” odbijają się negatywnie na rzetelności i odbiorze opisu. Zamiast tego zadbaj o rzetelne informacje, które utwierdzą odbiorcę w przekonaniu, że zakup spełni jego potrzeby. Pamiętaj, że rzetelność nie koliduje w żadnym stopniu z językiem korzyści! Pisz otwarcie, w czym produkt pomaga i dlaczego jest dobry, ale nie obiecuj złotych gór. Na podobnej zasadzie unikaj frazesów i powtarzalnych sloganów, które również mogą negatywnie rzutować na sprzedaż.
  • Wzywaj do podjęcia akcji – choć ludzie uodpornili się na sztampowe teksty marketingowe, podświadomość wciąż chętnie reaguje na CTA (Call to Action). Upewnij się, że nie zostawiasz odbiorcy z niczym – podstawowe zwroty takie jak „wyślij wiadomość”, „kup teraz”, „nie zwlekaj” wciąż są skuteczne i powinny być umieszczone w końcowej treści ogłoszenia.

Podsumowanie

  1. Atrakcyjny opis produktu znacząco wpływa na skuteczność sprzedaży, zatem warto opracować skuteczną treść sprzedażową.
  2. Powinna łączyć w sobie informatywne cechy z atrakcyjną i lekką formą.
  3. Tylko takie synergistyczne połączenie zapewni maksymalny potencjał marketingowy.

Allegro jak sprzedawać? – to bardzo częste pytanie, ale mamy nadzieję, że w tym artykule rozwialiśmy Twoje wątpliwości dotyczące elementu opisowego. Wszyscy jesteśmy konsumentami i to w naszych rękach leży decyzja, jakie treści są skuteczne. Możemy wysunąć prosty wniosek, że cenimy jakość, choć wciąż jesteśmy podatni na niektóre tekstowe sztuczki.

Chcesz, aby Twoja firma prezentowała skuteczne treści sprzedażowe? Skontaktuj się z nami, a stworzymy atrakcyjne opisy produktów do Twoich aukcji na Allegro.

Darmowa wycena

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

17.05.2024 Marketing
16.05.2024 Content Marketing
15.05.2024 Korekta & Redakcja
14.05.2024 Porady & Ciekawostki
13.05.2024 Marketing
10.05.2024 Marketing
09.05.2024 Marketing
08.05.2024 Porady & Ciekawostki
07.05.2024 Porady & Ciekawostki

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu