Jak sprzedawać treścią na Allegro? Skuteczne teksty sprzedażowe

Spis Treści:

Allegro jest jednym z największych portali aukcyjnych w Polsce. Niezwykły potencjał marketingowy uwidacznia się w tym, że strona pośredniczy w przeprowadzaniu blisko miliona transakcji dziennie. Dowiedz się, jak sprzedawać na Allegro, formułując atrakcyjne treści sprzedażowe.

Allegro – jak sprzedawać?

Portale aukcyjne cechują się tym, że wielkość firmy nie wpływa istotnie na decyzję zakupową. Podobnie jest z doświadczeniem, pozycjonowaniem czy zasięgiem działań promocyjnych. Oznacza to, że każdy może skutecznie sprzedawać na Allegro. Żeby jednak realnie finalizować transakcje, musisz zwrócić uwagę na pięć podstawowych elementów:

  • obraz produktu
  • opis
  • opinie o firmie
  • cena
  • wysyłka

Obraz zatrzymujący oko oraz perswazyjny opis to najważniejsze kwestie w działaniach marketingowych. Dlaczego? Ponieważ zależą tylko od Ciebie (w przeciwieństwie do opinii), przez co masz nieograniczone możliwości, by zwiększać ich skuteczność. Ponadto modyfikacje, które przecież przynoszą klientów, nie wpływają na Twoją marżę (tak jak cena i wysyłka), dlatego warto podejść profesjonalnie do tych zagadnień.

Teksty sprzedażowe na Allegro

W tym artykule skupiamy się na treści, gdyż każdy może ją łatwo stworzyć w domowym zaciszu. Żeby była ona skuteczna, należy poznać kilka podstawowych zasad:

  • Pisz językiem korzyści – odbiorcy muszą wiedzieć, dlaczego warto kupić produkt. Nie bądź skromny i przedstaw zalety płynące z zakupu! Jakie potrzeby zaspokaja produkt i dlaczego jest lepszy od konkurencji?
  • Zwracaj się bezpośrednio do użytkowników – pisanie w 2 os. l.p wywiera większy wpływ na czytelnika. Pisząc dodatkowo w języku korzyści stwarzasz fundament pod skuteczną treść sprzedażową.
  • Przedstaw jak najwięcej informacji – jeśli potencjalny klient po przeczytaniu opisu produktu czegoś nie wie, uda się do konkurencji, gdzie będzie mieć pewność z zakupu. Przy silnej konkurencji, jaką jest rynek e-commerce, odbiorcy nie mają dostatecznej motywacji, by dzwonić do sprzedawcy dopytując o detale. Sytuacja czasami zmienia się w przypadku niszowego lub drogiego produktu, ale jeśli zależy Ci na maksymalnej sprzedaży, nie szczędź znaków!
  • Bądź rzetelny – użytkownicy od kilku lat są wygłuszeni na stopniowanie przymiotników. Wszelkie określenia w stylu „najlepszy” odbijają się negatywnie na rzetelności i odbiorze opisu. Zamiast tego zadbaj o rzetelne informacje, które utwierdzą odbiorcę w przekonaniu, że zakup spełni jego potrzeby. Pamiętaj, że rzetelność nie koliduje w żadnym stopniu z językiem korzyści! Pisz otwarcie, w czym produkt pomaga i dlaczego jest dobry, ale nie obiecuj złotych gór. Na podobnej zasadzie unikaj frazesów i powtarzalnych sloganów, które również mogą negatywnie rzutować na sprzedaż.
  • Wzywaj do podjęcia akcji – choć ludzie uodpornili się na sztampowe teksty marketingowe, podświadomość wciąż chętnie reaguje na CTA (Call to Action). Upewnij się, że nie zostawiasz odbiorcy z niczym – podstawowe zwroty takie jak „wyślij wiadomość”, „kup teraz”, „nie zwlekaj” wciąż są skuteczne i powinny być umieszczone w końcowej treści ogłoszenia.

Podsumowanie:

  1. Atrakcyjny opis produktu znacząco wpływa na skuteczność sprzedaży, zatem warto opracować skuteczną treść sprzedażową.
  2. Powinna łączyć w sobie informatywne cechy z atrakcyjną i lekką formą.
  3. Tylko takie synergistyczne połączenie zapewni maksymalny potencjał marketingowy.

Allegro jak sprzedawać? – to bardzo częste pytanie, ale mamy nadzieję, że w tym artykule rozwialiśmy Twoje wątpliwości dotyczące elementu opisowego. Wszyscy jesteśmy konsumentami i to w naszych rękach leży decyzja, jakie treści są skuteczne. Możemy wysunąć prosty wniosek, że cenimy jakość, choć wciąż jesteśmy podatni na niektóre tekstowe sztuczki.

Chcesz, aby Twoja firma prezentowała skuteczne treści sprzedażowe? Skontaktuj się z nami, a stworzymy atrakcyjne opisy produktów do Twoich aukcji na Allegro.

Darmowa wycena

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0

Bartosz Ciesielski

Doświadczony copywriter zgłębiający tajniki marketingu oraz pozycjonowania. W swoich artykułach nawiązuje do współczesnych osiągnięć psychologii oraz filozofii języka, tworząc przekrojowe treści. Jako członek zespołu Content Writer dba o rozwiązania technologiczne i organizacyjne, które zwiększają jakość wykonywanej pracy. Prywatnie czyta dużo książek, uczy się nowych języków oraz komponuje utwory na pianinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Baza Wiedzy

Ostatnio na blogu

18.06.2021 Pozycjonowanie
17.06.2021 Copywriting
17.06.2021 Marketing
16.06.2021 Marketing
15.06.2021 Marketing
14.06.2021 Pozycjonowanie
11.06.2021 Content Marketing
10.06.2021 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Otrzymaj wycenę

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy