Linki vs. content – co wybrać?

Spis Treści:

Do wysokich pozycji w wyszukiwarce wiodą dwie drogi: pozyskiwanie linków zewnętrznych, a także solidny content. Która z nich jest bardziej skuteczna? O tym dowiesz się w poniższym artykule.

Content czy linki?

Pytanie, czy lepiej inwestować w treści na stronie, czy w zdobywanie linków, jest źle sformułowane. Nie są to wykluczające się procesy typu albo-albo. Oba rozwiązania mają swoje zastosowanie, dlatego skupianie się na jednej ścieżce oznacza wybór niepełnej strategii.

Podstawowa różnica polega na zakresie prowadzonych prac: w przypadku contentu rozwija się stronę wewnętrznie, a przy linkowaniu prowadzi się działania poza serwisem.

Przyjrzyjmy się jednak bliżej obu rozwiązaniom.

Content

Content (z ang. zawartość) to wszelkie teksty występujące na stronie, które są widoczne dla odbiorców. Można je stale rozwijać, dodając podstrony lub artykuły blogowe. Dzięki wykorzystaniu fraz kluczowych zaczynają się wyświetlać w wyszukiwarce, generując ruch na stronie.

Na tej zasadzie rozbudowany portal jest bardziej widoczny od małej strony-wizytówki. Mówiąc wprost, zajmuje większy kawałek Internetu, co wyraźnie obrazuje, jak ważnym elementem pozycjonowania jest content.

Zalety

  • zwiększa pozycjonowanie
  • buduje ekspercki wizerunek marki
  • zapewnia stabilne efekty, gdyż treści stale znajdują się na stronie
  • umożliwia promowanie precyzyjnych fraz kluczowych

Wady

  • efekty wymagają czasu, a w przypadku złego wykonania mogą się nie pojawić
  • realizacja jest trudna i czasochłonna

Linki

Linki zewnętrzne to odnośniki umieszczone na innych stronach, które nawiązują do strony właściwej. W ten sposób zwiększają jej wiarygodność wobec algorytmów wyszukiwarek. To skutkuje wzrostem pozycji i poprawą widoczności, przynosząc ten sam efekt co w przypadku contentu – większy ruch na stronie.

Strony o bogatym profilu linkowym są lepiej postrzegane przez Google, a ich treści zdecydowanie łatwiej wypromować. Analogicznie, brak linków przychodzących może zredukować efekty nawet najciekawszych artykułów eksperckich.

Zalety

  • zwiększają pozycjonowanie
  • są szybkie w dodawaniu
  • umożliwiają promowanie precyzyjnych słów kluczowych
  • generują dodatkowy ruch przez kliknięcia w odnośniki przez zewnętrznych użytkowników

Wady

  • mogą z czasem zniknąć, co niweluje ich efekt
  • w przypadku złego wykonania narażają stronę na kary ze strony wyszukiwarek

Co wybrać – linkowanie czy teksty?

Najlepsza odpowiedź brzmi: oba.

Ich efekty są synergistyczne, co oznacza, że linki zwiększają siłę contentu, a solidna treść optymalizuje działanie linków.

Nie można pomijać żadnego z powyższych rozwiązań w planowaniu skutecznej strategii pozycjonowania.

Jeśli jednak dopiero rozpoczynasz działania e-marketingowe, a Twoja strona jest nowa, zadbaj wpierw o fachowy content, który dodatkowo wpłynie na wizerunek Twojej marki. Pozycjonowanie to długotrwały proces, więc na pozyskiwanie linków przyjdzie jeszcze czas, z kolei wczesna publikacja artykułów może oszczędzić dodatkowego oczekiwania na rezultaty w przyszłości.

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5

Bartosz Ciesielski

Założyciel organizacji Content Writer, najbardziej rozpoznawalnej marki pisarskiej na świecie (wg portalu LinkedIn). Twórca globalnej platformy dla pisarzy – contentwriter.co. Jego publikacje przyciągają blisko pół miliona czytelników rocznie. Obecnie rozwija oddziały Content Writer w ponad 40 krajach, m.in. w USA, Hiszpanii i Japonii. Prywatnie kompozytor i pianista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na blogu

01.05.2024 Korekta & Redakcja
30.04.2024 Porady & Ciekawostki
29.04.2024 Korekta & Redakcja
26.04.2024 Social Media
25.04.2024 Copywriting
24.04.2024 Marketing
23.04.2024 Content Marketing
22.04.2024 Korekta & Redakcja
19.04.2024 Marketing

Profesjonalne teksty biznesowe

Darmowa wycena

Zbuduj karierę z Content Writer

Sprawdź oferty pracy

Praktyczny
kurs
copywritingu